DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DUYGUSAL GELİŞİM 7 .Modül.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
REHBERLİK.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Aile İçi İletişim.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkileşime Dayalı Teknikler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

Duyuşsal gelişim; kişinin çevresindeki etkileşiminin, olgunlaşma ve öğrenmeye etkisi sonucu ortaya çıkan gelişimdir.

Duygusal gelişimin erken çocukluk döneminde yeri ve önemi büyüktür Duygusal gelişimin erken çocukluk döneminde yeri ve önemi büyüktür. Özellikle erken çocukluk döneminde duygusal gelişimle ilgili duygusal tepkiler, yoğun olarak yaşanmaktadır. Bu yaş çocukları duygularını sözel olarak tam ifade edemediklerinden duyguları resimlerine, oyunlarına yansır. Ancak iyi bir rehberlik yapılamadığında bu duygusal iniş ve çıkışlar, yerini kalıcı problemlere bırakabilirler.

Bu nedenle özellikle Erken Çocukluk Dönemi Öğretim Kurumları’nda çocuğun kendini ifade edebilmesini,duygularını açığa çıkarabilmesini, duygularını ayırt edebilmesini sağlayıcı etkinliklerin uygulanması esas olmalıdır. Bu etkinliklerde yer alan oyunların, sanatsal etkinliklerin, çeşitli dramatize etkinliklerinin basit, sade ve anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir.

Erken Çocukluk Döneminde Duygusal Gelişim Özelliklerine Uygun Etkinlikleri Tespit Etme Erken çocukluk döneminde çocukların duygusal gelişimlerini destekleyecek nitelikte seçilen eğitim etkinlikleri, belirtilen amaçlar doğrultusunda planlanmalıdır. Bağımsız hareket edebilme, davranışlarının kendi hareketlerinin sorumluluğunu taşıyabilme. Kendisi ile başkalarına ait duyguları tanıma ve kabul edebilme.

Ailedeki ve toplumdaki kuralların gerekliliğini anlayabilme. Teknoloji alanındaki değişikliklerin farkına varabilme.

Duygusal gelişimle ilgili etkinlik planlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken özellikler Çocukların; yaşına, gelişim düzeylerine ve bireysel farklılıklarına uygun etkinlik planlama ve çevresel düzenlemeler yapmak. Çocukların; kendilerini kabul ettirmelerini sağlayıcı, benliklerini olumlu yönde geliştirebilmeyi destekleyici tavır ve tutumları benimsemek. Çocukların, duygu ve düşüncelerini kabul görecek şekilde açığa vurmalarını ve diğerlerinin duygu ve düşüncelerini anlamalarına olanak sağlar.

Çevrelerindeki diğer çocuk ve yetişkinlerle etkileşim içinde olmalarını sağlayacak ortamlar sağlamak. Çocukların; çevrelerini ve dış dünyayı algıladıkları şekilde ifade ededebilmelerine yardımcı olmak. Çocukların; iş birliği yapma, görev ve sorumluluk alma, paylaşma vb. davranışların olabilmesine fırsat veren etkinlikler planlamak. Çocukların seçme ve karar verme becerilerini kazanmalarına fırsat vermek.

Sınıf ortamında duygusal gelişimi destekleyen etkinlikler: 0-12 yaş çocuklarında duygusal gelişim özelliklerini anlatan drama etkinlikleri Duygusal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisini anlatan örnek yaşantıları gerçekleştirme. Sınıf ortamında kukla, maske, müzik kullanarak değişik duyguların yansıtıldığı etkinlikler. Sınıf ortamında değişik duyguların anlatıldığı ifade edildiği bir hikaye oluşturup canlandırma.

Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim Özellikleri Kendi duygularını fark eder. Bir olay ya da durumu dramatize eder. Engellenmeden dolayı ortaya çıkan duygularını yetişkin yardımıyla kabullenir. Birçok durumda oluşan kızgınlık, kıskançlık gibi duygularını çok az yetişkin yardımıyla kontrol eder. Sosyal ortamlarda nasıl davranacağına düşünerek karar vermeye başlar.

Kendine sevecen ve şefkatli bir yaklaşımla davranılmasından hoşlanır. Güven duyma gereksinimi ön plandadır. Kendisi ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder. Duygusal kontrolünü sağlayacak duygularını dışarıya yansıtır. Duygusal durumunu ifade etmede dramatik oyunu ve kukla, maske gibi araçları kullanır. Hayal ve gerçeği birbirinden ayırt eder.

Diğer insanların duygularını anlar ve onlara karşı empatik olabilir. Sıkıntı içinde olan oyun arkadaşlarını rahatlatır. Diğerlerine yardımcı olmanın hazzını yaşar. Başarılı bir çalışma ortaya çıkarmaktan keyif alır.

Çocukların Duygusal Gelişimine Uygun Araç-Gereçler Keskin olmayan makas ve kağıtlar Basit bilmeceler ve tahmin oyunları İletişim araç-gereçlerin oyuncakları Küçük bebekler Diş kaşıma halkaları Ses çıkaran tahta ve plastik oyuncaklar Bahçe oyuncakları Çocuk şiirleri ve resimli hayvanlar

Esra aslan Nilüfer yaşar Kübra avcı