İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/
Advertisements

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ENVAR KOLEJİ.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Araştırma ve Değerlendirme Formu
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
HAYATIN İÇİNDEN BAKIRKÖY BELEDİYESİ ANA – BABA OKULU AİLE İÇİ İLETİŞİM
Aile İçi İletişim ve Anlama Eşikleri
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
MURGUL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK HİZMETLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
K.KARACAÖREN YUNUSEMRE ORTAOKULU SBS (ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE TEK SINAV SİSTEMİ) öğretim yılından itibaren 8. sınıfta uygulanacak olan.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
Gökçe Erinç Büyükşengür
Candan G. TEKİN Psikolojik Danışman
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM NEDİR?

İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı “anlaşılmaktır”.

İLETİŞİMDE AMACA ULAŞMAK İÇİN Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? Nerede, hangi ortamda iletişimi başlatırsam yerinde olur? SORULARI CEVAPLANDIRINIZ…

Kısacası insanlık tarihinin en eski iletişim aracıdır. BEDEN DİLİ Kısacası insanlık tarihinin en eski iletişim aracıdır. Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu % 30, beden dili % 60 önem taşır.

Oturmak için seçilen yer. Giyim ve bakım. Jestler. Göz teması. BEDEN DİLİNİN ÖGELERİ Beden duruşu. Mimikler. Başın kullanımı. Oturmak için seçilen yer. Giyim ve bakım. Jestler. Göz teması. Ayakların kullanımı. Oturma biçimi. Mesafe. Kullanılan aksesuar.

Konuşana bakın ve ilgili görünün. Konuşanı rahatlatın. Başarılı Dinleme... Konuşana bakın ve ilgili görünün. Konuşanı rahatlatın. Dikkatle konuşulanları takip edin. Yargılamayı konuşmanın sonuna bırakın. Duygusal davranmayın. Eleştiriye açık olun. Anlayıp anlamadığınızı kontrol edin.

Ö V G Ü ! Olabildiğince sık yapılmalı. Başkalarının duyması sağlanmalı. Mümkünse bir ödülle sunulmalı. İçten duygular belirtilmeli. Uygun bir beden dili seçilmeli.

İletişim kurarken bunlara dikkat ediyor musunuz ?

2. Dürüstlük 3. Örnek olmak 4. Güven ortamında oluşması. 1. Sevgi-saygı 2. Dürüstlük 3. Örnek olmak 4. Güven ortamında oluşması.

Siz, hiç iletişim kurarken BEN DİLİ’ni kullandınız mı?

Şimdi kendi kendinize soruyorsunuz; BEN DİLİ’DE ne oluyor? Diye. CEVABI MERAK EDİYORMUSUNUZ ?

LÜTFEN İYİ DİNLEYİNİZ!!!… Cevabınız EVET ise … LÜTFEN İYİ DİNLEYİNİZ!!!…

BEN DİLİ

“SEN” Mesajı yerine “BEN” Mesajıdır. "Ben" dili, kişinin o anda karşılaştığı durum veya davranış karşısında, kişisel tepkisini duygu ve düşüncelerle açıklayan bir ifade tarzıdır. Duygu ve düşüncelerimizi içtenlikle ifade etmemizdir. Başkalarıyla ilgili değerlendirme ve yorumlarımızı değil, kendi duygu ve yaşantılarımızı açıklamalıyız.

ODASI DAĞINIK OLAN AYŞE’YE ANNESİ “NE PASAKLI ŞEYSİN, SENİN KADAR DÜŞÜNCESİZ BİRİNİ GÖRMEDİM, BİR İŞİDE SÖYLEMEDEN YAP.” ŞEKLİNDE KONUŞMAK YERİNE “ODAN BÖYLE DAĞINIK OLDUĞU ZAMAN, TOPLAMAK ZORUNDA KALIYORUM VE YORULUYORUM . BU DA BENİ RAHATSIZ EDİYOR.”

MÜZİĞİN SESİNİ ÇOK AÇAN AHMET’E BABASI “SANA ŞU MÜZİĞİN SESİNİ KES DEMEDİK Mİ, NE KADAR ANLAYIŞSIZ BİRİSİN.” GİBİ KİŞİLİĞİ ELEŞTİREN BİR İFADE YERİNE “İŞTEN ÇOK YORGUN GELDİM , MÜZİĞİN SESİ BU KADAR YÜKSEK OLDUĞUNDA BAŞIM AĞRIYOR VE DİNLENEMİYORUM.”

ETKİLİ (EMPATİK) DİNLEME Duygusal boşalıma ve duyguların fark edilmesini sağlar Ana baba ve çocuk arasında sıcak iletişimin oluşmasını sağlar Dinlenenin gerçek sorununu açmasını sağlar Gencin kendisi hakkında farkındalığının artmasını sağlar Gençleri anne babalarını dinleme konusunda daha istekli yapar

İLETİŞİMDE İFADE HATALARI EMRETME, YÖNETME “Yapman gerekir, yapacaksın vb.” Genci isyankar davranışa yöneltir TEHDİT ETME(GÖZDAĞI VERME) “Yapmazsan...........olur. Ya yaparsın yada........” Söz konusu tehdidin gerçek olup olmayacağını deneyebilir.

İLETİŞİMDE İFADE HATALARI YARGILAMA, ELEŞTİRME, SUÇLAMA “Olgunca düşünmüyorsun” “Sen zaten tembelsin” Değersizlik duygusunun oluşmasını sağlar AD TAKMA, GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRMEK “Koca bebek” Hadi oradan sulugöz” Genellikle karşılık vermeyi zorunlu kılar

İLETİŞİMDE İFADE HATALARI HER KONUDA AHLAK DERSİ VERME “Yapmalıydın, şöyle olmalı” Kendini savunma eğilimine girer. AŞIRI TESELLİ VE TESKİN “Aldırma, boşver düzelir, bunda can sıkacak ne var” Anlaşılmadığı duygusu oluşur.

İLETİŞİMDE İFADE HATALARI ÇOK İNCELEYİCİ SORULAR SORMA “Neden?, Kim?, Nasıl? Yalan söylemeye iter KONUŞMALARI ALAYA VURMA “Sen zaten dünyayı kurtaracak adamsın” Dikkate alınmadığını düşünür

KAYNAKÇA: http://karacasulisesi.aydin-meb.gov.tr/rehberlik/ailede_iletisim.ppt#13 http://www.kirbas.com/pdf/pdf_ciktisi.php?id=378 http://www.oncukoleji.k12.tr/devam.asp?yid=218&bolum=annebaba http://egeweb.ege.edu.tr/~gd/kpb/Etkili_Iletisim_Becerileri_Egitim_Notlari.doc

HAZIRLAYAN HALİL İBRAHİM SÖNMEZ Ş.T.T. YİBO SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ