MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ 15. 02
PLAN Ana başlıklar: Ders İzleğinin İncelenmesi Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Neden Uluslararası Pazarlama? Alıştırmalar
DERS İZLEĞİNİN İNCELENMESİ DERSİN AMACI Bu dersin amacı, küresel düzeyde iş yapan tüm firmaların ihtiyaç duyduğu, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlara giriş için alternatif stratejiler, dış pazar belirlenmesi, ihracat/ithalat pazar araştırması, uluslararası pazarlama stratejileri, uluslararası pazarlama karması gibi konuları gerçek hayattan örnekler, vaka analizleri, tartışma ve kavramsal anlatım yoluyla öğrenciye aktarmaktır.
Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Pazarlama Tanımı Amerikan Pazarlama Derneği (AMA) Tanımı: Pazarlama bireysel ve örgütsel amaçları tatmin etmeye yönelik olarak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere ürünlerin, hizmetlerin ve fikirlerin oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.
ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası PAZARLAMA TANIMI Tanımı verilen pazarlama strateji ve faaliyetlerinin birden fazla ulusu kapsayacak biçimde belirlenmesi ve yürütülmesidir. Küresel Pazarlama’dan farklıdır.
Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama Küresel Pazarlama’da hedef pazar olarak dünya göz önüne alınır ve ülke pazarları bu büyük pazarın birer parçası olarak görülür. Hedef ve stratejiler tüm dünyayı içerecek biçimde belirlenir.
ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası Pazarlama - Küresel PAZARLAMA ÖRNEK Honda Jazz (Avrupa) – Honda Fit (Japonya) Volkswagen Jetta (Volkswagen Bora) BMW Ultimate Driving Machine McDonalds İşte bunu seviyorum.
Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Tek Pazarda (Ulusal) Pazarlama Hedef Pazar stratejisi Pazarlama Karması geliştirme Ürün Fiyat Tutundurma Dağıtım 12-16 nolu slaytlar için Kaynak: Keegan and Green, Global Marketing, Pearson
Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama Küresel Pazar Katılımı Pazarlama Karması Geliştirme Ürün Adaptasyon/standardizasyon Fiyat Adaptasyon/standardizasyon Tutundurma Adaptasyon/standardizasyon Dağıtım Adaptasyon/standardizasyon Pazarlama Aktivitelerinin Konsantrasyonu Pazarlama Aktivitelerinin Koordinasyonu Rekabetçi Aktivitelerin Entegrasyonu
Neden Uluslararası Pazarlama? Kalıcı Olabilme ve Büyüme Değişik koşullardaki tüketicilerin memnun edilmesini öğrenme Pazarlama faaliyetlerini daha etkin ve verimli yönetme Birden fazla pazarda ve birden fazla rakip atağına karşı durabilme becerisi edinme Müşteri tabanını genişletme
Neden Uluslararası Pazarlama Neden Uluslararası Pazarlama? Ürün ve Pazar Portföyünü Çeşitlendirerek Rekabet Gücünü Arttırma Pazarlar arasındaki farklılıklardan yararlanarak pazarlardaki mevsimlik ve çevrimsel dalgalanmaların etkilerinin azaltılması Ölçek ekonomisi yaratılması
Neden Uluslararası Pazarlama Neden Uluslararası Pazarlama? Diğer Ülke Pazarlarındaki Fırsatları Değerlendirme Diğer pazarlara açılarak pazarın büyütülmesi Diğer ülkelerdeki fiyat avantajının kullanılması Ürün yaşam sürecinde bulunulan noktanın yarattığı farklılıklar sebebiyle oluşan fırsatlardan faydalanma
Alıştırmalar 1. Hangisi küresel pazarlama örneği değildir? a) Volkswagen Jetta b) BMW c) Volkswagen Bora d) Starbucks e) McDonalds
Alıştırmalar 2. Hangisi Pazarlama Karması’nda yer almaz? a) ürün b) dağıtım c) fiyat d) paketleme e) tutundurma
Alıştırmalar 3. Küresel pazarlama hangisiyle eş anlamlıdır? a) uluslararası pazarlama b) ulusal pazarlama c) global pazarlama d) çok uluslu pazarlama e) tek uluslu pazarlama