MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Pazarlama Teknikleri.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Pazarlama Yönetimi Süreci
Pazarlama Giriş 1 1.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
olarak ifade edilebilir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
PAZARLAMA İŞLEVİ a)pazarlamanın geleneksel işlevleri b)pazarlamanın yönetsel işlevleri .
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ 15. 02

PLAN Ana başlıklar: Ders İzleğinin İncelenmesi Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Neden Uluslararası Pazarlama? Alıştırmalar

DERS İZLEĞİNİN İNCELENMESİ DERSİN AMACI Bu dersin amacı, küresel düzeyde iş yapan tüm firmaların ihtiyaç duyduğu, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlara giriş için alternatif stratejiler, dış pazar belirlenmesi, ihracat/ithalat pazar araştırması, uluslararası pazarlama stratejileri, uluslararası pazarlama karması gibi konuları gerçek hayattan örnekler, vaka analizleri, tartışma ve kavramsal anlatım yoluyla öğrenciye aktarmaktır.

Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Pazarlama Tanımı Amerikan Pazarlama Derneği (AMA) Tanımı: Pazarlama bireysel ve örgütsel amaçları tatmin etmeye yönelik olarak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere ürünlerin, hizmetlerin ve fikirlerin oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.

ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası PAZARLAMA TANIMI Tanımı verilen pazarlama strateji ve faaliyetlerinin birden fazla ulusu kapsayacak biçimde belirlenmesi ve yürütülmesidir. Küresel Pazarlama’dan farklıdır.

Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama Küresel Pazarlama’da hedef pazar olarak dünya göz önüne alınır ve ülke pazarları bu büyük pazarın birer parçası olarak görülür. Hedef ve stratejiler tüm dünyayı içerecek biçimde belirlenir.

ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası Pazarlama - Küresel PAZARLAMA ÖRNEK Honda Jazz (Avrupa) – Honda Fit (Japonya) Volkswagen Jetta (Volkswagen Bora) BMW Ultimate Driving Machine McDonalds İşte bunu seviyorum.

Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Tek Pazarda (Ulusal) Pazarlama Hedef Pazar stratejisi Pazarlama Karması geliştirme Ürün Fiyat Tutundurma Dağıtım 12-16 nolu slaytlar için Kaynak: Keegan and Green, Global Marketing, Pearson

Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama Küresel Pazar Katılımı Pazarlama Karması Geliştirme Ürün Adaptasyon/standardizasyon Fiyat Adaptasyon/standardizasyon Tutundurma Adaptasyon/standardizasyon Dağıtım Adaptasyon/standardizasyon Pazarlama Aktivitelerinin Konsantrasyonu Pazarlama Aktivitelerinin Koordinasyonu Rekabetçi Aktivitelerin Entegrasyonu

Neden Uluslararası Pazarlama? Kalıcı Olabilme ve Büyüme Değişik koşullardaki tüketicilerin memnun edilmesini öğrenme Pazarlama faaliyetlerini daha etkin ve verimli yönetme Birden fazla pazarda ve birden fazla rakip atağına karşı durabilme becerisi edinme Müşteri tabanını genişletme

Neden Uluslararası Pazarlama Neden Uluslararası Pazarlama? Ürün ve Pazar Portföyünü Çeşitlendirerek Rekabet Gücünü Arttırma Pazarlar arasındaki farklılıklardan yararlanarak pazarlardaki mevsimlik ve çevrimsel dalgalanmaların etkilerinin azaltılması Ölçek ekonomisi yaratılması

Neden Uluslararası Pazarlama Neden Uluslararası Pazarlama? Diğer Ülke Pazarlarındaki Fırsatları Değerlendirme Diğer pazarlara açılarak pazarın büyütülmesi Diğer ülkelerdeki fiyat avantajının kullanılması Ürün yaşam sürecinde bulunulan noktanın yarattığı farklılıklar sebebiyle oluşan fırsatlardan faydalanma

Alıştırmalar 1. Hangisi küresel pazarlama örneği değildir? a) Volkswagen Jetta b) BMW c) Volkswagen Bora d) Starbucks e) McDonalds

Alıştırmalar 2. Hangisi Pazarlama Karması’nda yer almaz? a) ürün b) dağıtım c) fiyat d) paketleme e) tutundurma

Alıştırmalar 3. Küresel pazarlama hangisiyle eş anlamlıdır? a) uluslararası pazarlama b) ulusal pazarlama c) global pazarlama d) çok uluslu pazarlama e) tek uluslu pazarlama