TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İŞLETMELERDE YÖNETİM VE ÖRGÜTLEME.
ETKİN YÖNETİM BECERİLERİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
ÖRGÜTLEME.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
24 Kalite yönetimi.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
27 TEDAVİ PLANLARI.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
STRATEJİK PLANLAMA.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Planlama Yöneltme DenetimÖrgütleme Kaynaklar -Emek - Sermaye -Doğal Kay. -Teknoloji - Bilgi Performans -Amaçları Gerçekleşti rme - Ürünler -Hizmetler -
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Sistem Analizi ve Tasarımı
ORGANİZASYON FONKSİYONU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
YÖNETİM SÜREÇLERİ.
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YÖNETİM FONKSİYONU Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

BÖLÜM-5 Yönetim Süreçleri

Yönetim Süreçlerinin genel katagorileri Karar Verme Süreci Karara Katılım Planlama Süreci Örgütlenme Süreci İletişim Süreci Eşgüdümleme Süreci Denetim Süreci

Karar Verme Süreci Çözüme yönelik atılacak adımın seçimidir. Kararsızlık en kötü yönetici karakteristiğidir Çözüm için alternatif yol belirtilmiyorsa, sorunun varlığından söz edilemez (Karasar, 2005) Simon’a göre Karar=DxO (D:değer, O:Olgu)

John Dewey’e göre bir sorunun ele alınışı ve çözülüşü süreci Güçlüğün sezilmesi Sorunun tanımlanması Çözümün tahmini Gözlenebilir sınayıcıların belirlenmesi Deneme ve değerlendirmenin yapılması Raporlaştırma

Karar Aşamaları (Bursalıoğlu, 1998) Sorunun anlaşılması Soruna ilişkin bilgi toplama Bilginin çözümlenmesi ve yorumu Seçeneklerin değerlendirilimesi En iyi seçeneğin bulunması Uygulama Değerlendirme

Karara Katılım Araştırmalar çalışanların çıkarlarının söz konusu olduğu konularda kararlara katılıma isteğinde olduğunu gösteriyor. Karara katılım uzmanlıkla da ilgilidir. Uzman olunmayan konularda karara katmak sorunlar yaratabilir. O halde “her konudaki” karara astların katılımı mümkün ve uygun değildir.

Planlama Süreci Plan: “Önceden belirlenmiş amaçların gerçekleştirilmesi için yapılacak işlerin,zamanlamaların ve yolların belirlenmesi” Plana neden gerek duyulur? Zamanı verimli kullanmak Şartları tam olarak değerlendirmek Kararsızlığı ortadan kaldırmak Hedefe odaklılığı sağlamak Gereksiz kayıpları önlemek Denetimi kolaylaştırmak

Planlama Sürecinde hangi sorular cevaplanmalı? 1. Neyi başaracağız? 2. Nasıl başaracağız? 3. Neyle başaracağız? 4. Ne zaman başaracağız?

Örgülenme Süreci Örnek: Futbol takımı Hedef: Takımın ligi ilk üç içinde bitirmesi Planlama: Başarım süresi, süre nasıl değerlendirilecek, antreman sayısı, teknik koşullar, olanaklar Örgütleme: Çeşitli mevkilerde oynayacak oyunculara görevleri ile ilgili stratejik-taktik kazanımların verilmesi, onlardan bekeleneni bildirme. Takım elemanlarının görevlerinin eşgüdülemesi. Çalışma gruplarının oluşturulması, bunların kontrolü ve bir sistem içinde birleştirilmesi.

Örgütlenme İlkelerine uygun olarak oluşturulan Örgüt Modelleri Dikey örgüt modeli Yatay-görevler örgüt modeli Dikey ve kurmay modeli Komite tipi örgüt modeli (Aydın, 1994)

Örgüt Tiplerine bağlı olarak farklı modellerin karşılaştırması Kitaplarınızda S.177’deki tabloyu inceleyiniz. “Takım çalışmasına”, yönetimde “katılımcılığa” önem veren örgüt tipleri hangileridir?. Bu örgüt tiplerinin avantaj ve sakıncaları nelerdir?

İletişim Süreci Tanımı: “Örgütün amaçları gerçekleşsin diye yapılan çabaları birleştirmede yanlış anlamaları ortadan kaldırmak, birlikte davranmanın yolunu açmak, sistemin parçalarını biraraya getirip kaynaştırmak için yapılan faaliyetlerin tümü. (Dökmen, 1998)

İletişim Süreci (devam) Yazılı, etkili örgüt, biçimsel ileti, yalın, yalnızca gerekli noktalar, ortak çabaya davet, kontrol edilebilir Bilgi verme, tepkiler, öneriler İşbirliği, eşgüdüleme, rekabet, farklılaşma ve uzmanlaşmanın yansımaları ast Yatay iletişim üst ast ast Yatay iletişim ast üst ast

Eşgüdüleme Süreci Örgütsel amaçların elde edilmesinde farklılaştırılmış eylemlerin uyum içerisinde birleştirilmesi ve ayarlanması süreci (Can, 1992) Ör: 23 Nisan Törenlerindeki başarı = Şiirler+konuşmalar+motivasyon+düzenekler+ kıyafetler+ oyunlar’ daki başarılarının uyumlaştırılması

Eşgüdüleme Süreci (devam) Eşgüdülemede başarı için kullanılan yöntemler nelerdir? Yetkinin kullanılması Denetim Örgütleme Grup toplantıları Eşgüdülemenin diğer etkenleri: örgüt yapısı, kadro seçimi, kadronun eğitimi, amaç planlılığı-programı, şeffaflık

Denetim Süreci Denetim, Örgütsel yada yönetsel eylemlerin örgüt amaçları doğrultusunda saptanan ilkelere ve kurallara uygun olup olmadığının anlaşılma sürecidir. Amaçlardan sapılmışsa düzeltici önlemler alınır. Daha iyiye ulaşmak için geliştirmeler

Denetim Aşamaları KONTROL DEĞERLENDİRME DÜZELTME-GELİŞTİRME