2016 AVRUPA FUTBOL ŞAMPİYONASI: GOL ANALİZİ Halil Orbay ÇOBANOĞLU1, Mustafa Serdar TEREKLİ1 1 Spor Bilimleri Fakültesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,Türkiye.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
FUTBOL VE KURALLARI.
Sıcak bir sonbahar gecesiydi…
4-4-2 OYUN DİZİLİŞİ.
SEZON ÖNCESİ BÖLGESEL SEMİNERİ
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
MAÇ ÖNCESİ VE SONRASI YORUMLARIN TUTARLILIĞI Çetin İŞLEGEN Teknik Direktör
DÜNYA HENTBOLÜNDE GÖZE ÇARPAN SON GELİŞMELER
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
Hentbol Oyun Kuralları
2011 FIFA U-17 DÜNYA KUPASININ YANSIMALARI Ercan ERTEMÇÖZ Teknik Direktör 13 Şubat 2012 TÜFAD – İZMİR.
EURO 2008 TÜRK MİLLİ TAKIMININ TEKNİK ANALİZİ
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
FUTBOLDA ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ (APG)
2014 DÜNYA FUTBOL ŞAMPİYONASININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÇETİN İŞLEGEN Spor Hekimi -Teknik Direktör 8 Aralık 2014 TÜFAD İzmir Şubesi.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK

Süleyman Demirel Üniversitesi
F5 e BASINIZ 40 ADET RESİM.
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
BBY606: Araştırma Yöntemleri
HENTBOL.
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
VOLEYBOL OYUN KURALLARI
Oyun Kurallarında Temel Değişiklikler. Bariz Gol Şansının Engellenmesi - DOGSO.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Oyun Kuralları Değişiklikleri
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
SEVGİLİ ARKADAŞLAR; TAE; Ayak, KWON; El anlamına gelmektedir. DO ise, ahlak ve fazilete ulaşmak için takip edilmesi gereken düşünce ve davranış biçimidir.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Kural - 6 Diğer Hakemler.
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Futbol 11’er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır. Oyunun amacı, topu rakip kaleye sokmaktır. Topu elle ve kolla oynamak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Fehmi TUNCEL Basketbol Oyunu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Futbolda en çok karşımıza çıkan kurallar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
PLAJ HENTBOLU IHF Oyun Kuralları (1 Ağustos 1997) Plaj Hentbolu oyun kurallarının çok önemli bir parçasıdır. Gerekli farklılık ve ayrıntılar aşağıdaki.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE VOLEYBOL FEDERASYONU
FUTBOL NEDİR ?  Futbol on birer oyuncudan oluşan iki takım arasında küresel bir topla oynanan takım sporudur.  Futbol oyununun oynanabilmesi için en.
Sunum transkripti:

2016 AVRUPA FUTBOL ŞAMPİYONASI: GOL ANALİZİ Halil Orbay ÇOBANOĞLU1, Mustafa Serdar TEREKLİ1 1 Spor Bilimleri Fakültesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,Türkiye. e-mail: orbay_79@hotmail.com e-mail: msterekli@anadolu.edu.tr Futbolda maçın sonucunu gol belirlemektedir. Bu nedenle hem antrenörler hem de maç analiz uzmanları tarafından gol analizi büyük önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’nda atılan golleri analiz etmektir. Araştırma örneklemini 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’nda oynanan 51 müsabaka ve atılan 108 gol oluşturmaktadır. Araştırma verileri tüm müsabakaların izlenmesi ve not alınması şeklinde toplanmıştır. Goller beş farklı şekilde analiz edilmiştir. Birinci analiz gollerin zamanı, ikinci analiz gollerin oluş şekli, üçüncü analiz gol vuruşunun şekli, dördüncü analiz gol vuruşu öncesi topa temas sayısı ve beşinci analiz gol atılan bölgeyi içermektedir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler olan frekans ve yüzde kullanılmıştır. Grafik 1. Gollerin Sayısı ve Zamanı Araştırma sonucunda 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’nda atılan gollerin %61.11’inin 2. yarıda, %75’i organize atak sonucu, %78.70’inin ayak vuruşu ile, %68.51’inin tek temas ile, %83.33’ünün ceza sahası içinden ve %61.11’inin 3. bölgede atıldığı gözlenmiştir. Giriş Grafik 3. Gol Vuruşunun Şekli Grafik 4. Gol Vuruşu Öncesi Topa Temas Sayısı Grafik 5. Gol Atılan Bölge Resim 1. Gol Atılan Bölge Yöntem Bulgular 5 gol 17 gol 2 gol 66 gol 3 gol 15 gol Grafik 2. Gollerin Oluş Şekli Sonuç Leite (2013) EURO 2012 gol analizi ile ilgili yaptığı çalışmada benzer şekilde yine ikinci yarıda daha fazla (%57.4) ve yine benzer şekilde organize atak sonucu daha fazla (%53.95) gol atıldığını belirtmiştir. Yiannakos ve Armatos (2006) EURO 2004 gol analizi ile ilgili yaptıkları çalışmada %44.4 oranında golün ceza sahası içinden olduğunu kaydetmişlerdir. Bu sonuçlara dayanarak antrenörlere; hücum açısından ceza sahası içindeki 3. bölgeyi daha etkin kullanmaları, savunma açısından 3. bölgeyi daha etkin savunmaları önerilebilir. Kaynakça Leite, W.S.S. (2013). Euro 2012: Analysis and Evaluation of Goals Scored. International Journal of Sports Science, 3(4); 102-106. Yiannakos, A., Armatas, V. (2006). Evaluation of the Goal Scoring Patterns in European Championship in Potrugal 2004. International Journal of Performanca Analysis of Sport, 6 (1); 178-188.