Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
SENARYO HAZIRLAMA Dr Arzu ARSLAN
Müfredat Organizasyonu Basamakları
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Klinik Etiğe Giriş ve Klinik Etiğin Uygulamadaki Yeri Introduction to Clinical Ethics and Role of Clinical Ethics in Practice Tıp Eğitiminde ve Klinik.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Güncel tıbbi bilgilerden haberdar mısınız ? ( Kendi tıbbi bilgilerinizi yönetin !) Dr.Otmar Mueller Market Manager CEE & Turkey Wolters Kluwer Health |
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Temel Kavramlar ve İlkeler
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Probleme Dayalı Öğrenme
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Simüle Hasta ile Eğitim
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 321.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Student selected components: do students learn what teachers think they teach? Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TIP EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
KÜÇÜK GRUPLARDA SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
PROBLEM ÇÖZME.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
JİNEKOLOJİK ONKOLOJİDE AKILCI
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Olgu Temelli Değerlendirme (OTD) Yrd. Doç. Dr. Erkan Hirik Üroloji ABD Müfredat Komisyonu OTD Komisyonu

Tanım İlk olarak 1988 de Harden tarafından tanımlanmıştır (Association for the Study of Medical Education in Bristol in September 1988). Öğrencilerin bir vaka, olgu üzerinden multidisipliner bir yaklaşımla, bilgileri arasında entegrasyonu sağlaması amaçlanır. Sorunu analiz etme, yorumlama ve ikna edici çözümler önermek için yüzleşme durumu ortaya çıkar.

Neden Gerek Duyuldu? Klinikte disiplinler arası bilgi entegrasyonu geliştirmek ana amaçtı. Dundee Üniversitesi Tıp Fakültesi (komite odaklı, entegre sistem içerisinde küçük grup çalışmalarını, ödeve dayalı bağımsız öğrenme metotlarını ilk uygulayan fakülte, 1973) klinik eğiticilerinin 97 de yayınladıkları çalışmalarında, öğrenciler ilk 3 yıl entegre bir sistemde yetişseler bile kliniğe geçişlerinde disiplin odaklı (ortopedi stajı vb.) bir sistem mevcutsa bilgilerin entegrasyonu yeteneklerinin azaldığını belirtmişlerdir. Dundee’de sistem 1995 de klinik dönemde OTD metoduyla eğitime verilmeye başlanmıştır. Harden RM, Davis MH, Crosby JR. The new Dundee med- ical curriculum: a whole that is greater than the sum of the parts. Med Educ 1997;31:264±71.

Spiral Müfredat Yıl 4 3 2 1 Edinilen bilgiler eşliğinde konular arasında daha üst düzeyde bağlantı kurma Karar verme ve kalite Araştırma yöntemleri ve kritik düşünme Temel bilimler ve sağlığın anlaşılması / 40

Yatay Entegrasyon Tüm konular birbiriyle bağlantılı olmalıdır 1. Sınıf 08.07.2013 09:10-10:00 Hücrenin yapısı 10:10-11:00 Hücrenin organelleri

Dikey Entegrasyon İlerleyen sınıfların konuları bağlantılı olmalıdır 1 Hücre 2 Doku 3 Klinik anatomi 4 Patoloji 5 Klinik problem çözme

SPICES Modeli Student-centered vs Teacher-centered Problem-based vs Subject-based Integrated vs Discipline-based Community-based vs Hospital-base Elective vs Standard program Systematic vs Opportunistic Harden RM, Sowden S. Educational strategies in curriculum development: The SPICES model. Med Educ 1984;18:284-297.

OTD Yararları 1- Klinik dönemde entegrasyonu sağlamak oldukça zordur. Klinik disiplinler olabildiğince kendi staj bloklarını oluşturma eğilimindedirler. OTD ile en azından diğer disipliler arasında bilgi entegrasyonu sağlanabilir. 2- Yatay ve dikey entegrasyon sağlanmış oluyor. Önceki yıllarda edinilmiş bilgilerin yorumlanmasıyla klinik olguda sonuca ulaşılması hedeflenir. General Medical Council (GMC,1993) raporunda da ilk yıllarda elde edilen bilgilerin sonraki yıllarda da kullanılması önerisi de karşılanmış oluyor. (‘the continuum of a substantial basic science component into the later years of the course’). Harden RM. Integrated Teaching ± What do we mean? A proposed taxonomy. Med Educ 1998;32:209.

OTD Yararları 3- Klasik sistemdeki hastane odaklı eğitim, iyi yapılandırılmış senaryolarla toplum odaklı ve hastane odaklı eğitime dönüştürülebilir. 4- PDÖ sonrasında uygulanacak OTD ile disiplinler arası entegrasyon, bilgilerin geri çağırılması çok daha kolay olacaktır. 5- OTD öğrencinin kendi başına öğrenmesini, problem çözmesini teşvik eder. 6- Öğrencilerin klinik yetkinliklerinin artmasını sağlar. 7- Disiplin odaklı eğitimin bilgiyi geri çağırma üzerindeki negatif etkisini aza indirir. Harden RM. Integrated Teaching ± What do we mean? A proposed taxonomy. Med Educ 1998;32:209.

(iş temelli yan öğrenme) (Olgu Temelli öğrenme) (Ezberleyerek öğrenme) (Sınıfta öğrenme)

Karın ağrısı semptomu ile ilgili yapılan olgu temelli değerlendirmede öğrencilerin bilgilerini entegre ettikler alanlar, bu süreçte gelişen tutum ve davranışlarını görmektesiniz.

Ulusal ÇEP bu sisteme uygun şekilde tasarlanmıştır, toplamda 126 semptom belirlenmiştir.

Bir olgu için gerekli asgari bilgiler İçerik alanı Anahtar öğrenme konuları Aşağıdakileri açıklayan açılış saptamaları; 1-Bu olguyu seçme gerekçesi 2-Temel kurallar 3-Öğrenenden beklenenler Sorulacak anahtar sorular Pekiştirici kapanış vurguları; 1-Ne öğrenildi 2-Bu bilgiler başka durumlarda nasıl kullanılabilir.

Olgu Temelli Öğrenme; Temel Özellikler Ortalama 3 saat. 7 basamaktan oluşur. McMaster tipini uygulayacağız. Bir sözcü, bir yazıcı belirleniyor. Her öğrenci anlatabilir, randomize seçim. Değerlendirme belli oranda blok sonu ortalama puanı etkiliyor.

OTD Yararları-Özetle Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi Önemli bilginin tanımlanması ve önceliklendirilmesi Kritik eksik bilginin tanımlanması Uygun öz ve tutarlı hasta yönetim planının oluşturulması Kişisel fikirlerin sunulması ve düzenlenmesi Başkalarını etkileme ve ikna etme Farklı bakış açılarını test etme Hastaya özel verilerin başka durumlara aktarılabilmesi

Kaynaklar; 1- Task-based learning: an educational strategy for undergraduate, postgraduate and continuing medical education. AMEE Guide No 7. 2- Harden RM.Task-based learning: the answer to integration and problem- based learning in the clinical years. Medical Education 2000;34:391±397. 3- Zubair Amin, Khoo Hoon Eng. Tıp Eğitiminin Temelleri. Editör: Mehmet Yıldırım. Nobel Tıp, 2012:109-115. 4-Ulusal ÇEP-2014 5-Harden RM, Crosby JR, Davis MH. Outcome-based education Part 1. AMEE Medical Education Guide No 14. Med Teacher 1999;21(1):7±14. 6-Harden RM, Sowden S. Educational strategies in curriculum development: The SPICES model. Med Educ 1984;18:284-297. 7-Harden RM. Integrated Teaching ± What do we mean? A proposed taxonomy. Med Educ 1998;32:209.

Teşekkürler!!!