TEKNOLOJİNİN TANIMI VE ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

Duran Uygur
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TEKNOLOJİNİN GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ YERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Bilgi? 1. Ö ğ renme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçekler 2. İ nsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİT ÜRÜNLERİ ve BİT ÇEŞİTLERİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
BİLGİSAYAR Kendisine verilen bilgiler üzerinde aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma işlemleri yaparak sonuçları çıktı birimlerine gönderen elektronik.
BİT KULLANMA VE YÖNETME
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
Temel Bilgi Teknolojileri
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
Alana Yönelik Teknoloji Eğitimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Bilgi Sistemleri Hafta4
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ
Neden Bilişim
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
YARARLI ANDROID UYGULAMALARIM
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİNİN TANIMI VE ÖNEMİ Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Bu Derste Hedeflenen Kazanımlar Teknoloji ile ilgili temel kavramları açıklar.  Teknolojinin önemini listeler.  Teknolojiyi çocukların eğitiminde kullanır.  Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Tanımı Teknoloji “insanlığın hayatını devam ettirebilmek amacıyla doğaya ve toplumun ürünlerine kattığı her tür maddi yaratı” (Beşli, 2007) olup “insanın maddi çevresini denetlemek ve değiştirmek amacıyla geliştirdiği araç gereçlerle bunlara ilişkin bilgilerin tümü” (Türk Dil Kurumu [TDK], 2016) olarak tanımlanmaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Tanımı Fransızca technologique kelimesinden dilimize yerleşen teknolojik ise teknoloji ile ilgili anlamına gelmekte (TDK, 2016) ve teknolojik aletlerde teknoloji ile ilgili alanda kullanılan alet ve cihazları kapsamaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Tanımı Teknoloji Yunanca τέχνη (sanat) ve λογία (bilmek), sözcüklerinin birleşiminden oluşmuştur. İnsanoğlunun gereklerine uygun yardımcı alet yapılması ya da üretilmesi için gerekli bilgi ve yetenektir (Wikipedia, 2016). Genel olarak teknoloji, insanlara yardımcı olan alet, araç ve gereçleri kapsayan bilgidir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kullanımı Orijinal eser yaratırken kullanılan donanım veya yazılıma ise teknoloji araçları denmektedir. Teknolojik araçlardan açık uçlu araçlar doğru kullanıldığı zaman çocukların öğrenme ve gelişimini destekleyebilmektedir (Fox ve Schirrmacher, 2012). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların Kullandığı Bilgi İletişim Teknolojileri Çocukların öğrenme ve gelişimini desteklemede kullanabileceği bazı teknolojik araçlar bulunmaktadır. Bunlar; fotoğraf makinesi, video, kayıt cihazı, hoparlör, mikrofon, kumanda, yazıcı, tarayıcı, çizim tableti, etkileşimli tahta, projektör ve harici bellek gibi sınıf içinde eğitim amacıyla kullanılabilecek araçlardır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların Kullandığı Bilgi İletişim Teknolojileri İnternet, bir teknolojidir (Odabaşı ve ark., 2007). İnternet, insanların bilgiyi üretme, paylaşma, saklama ve bilgiye ulaşma ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan ve giderek büyüyen bir iletişim ağıdır (Namlu, 2004). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Önemi Bilgi çağının en önemli gereksinimi bilgiye ulaşmaktır. Bilgiye ulaşma yöntemleri de gün geçtikçe değişmekle beraber bu yöntemleri en çok şekillendiren etmen hiç kuşkusuz ki, teknolojidir (Ellez vd., 2010). Teknolojinin hayatımızdaki önemi her geçen gün artmaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Önemi Bilim ve teknoloji alanında meydana gelen değişim ve gelişim nedeniyle çağımız için “elektronik çağ”, “uzay çağı”, “bilgi çağı” ve “bilgisayar çağı” gibi isimler kullanılmaktadır. Bu isimlerin ise toplumsal yaşamımıza yön verdiği düşünülmektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknolojinin Önemi Bilgisayar gibi teknolojik araçların giderek yaygınlaşması, geleceğin bugünden çok daha karmaşık, değişik ve ileri düzeyde olacağı izlenimini vermektedir (Kaçar ve Doğan, 2007). Bu “ileri”nin her zaman faydalı işler için kullanılıp olumlu yönde mi olacağı belirsiz olmasına rağmen geleceğimiz olan çocuklara “ileri”yi faydalı işlerde olumlu yönde kullanmaları için rehber olunmalıdır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Önemi ve Kullanımı Teknoloji çağı olarak adlandırabileceğimiz bu dönemde bilgisayar ve internet kullanımı hayatın vazgeçilmez gereçleri haline gelmiştir (Öztürk vd., 2007). Bilgisayar, cep telefonu, tablet gibi teknolojik aletler ve internet kullanımı dünya çapında büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Önemi ve Kullanımı Teknolojik araçlardan bilgisayar, tablet, akıllı telefon gibi çocukların sıklıkla kullandığı araçlar önemli bir iletişim ve bilgi paylaşım aracı olup, ev, okul ve iş ortamında günlük yaşamımızı değiştiren birçok etkinliği içermektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Önemi ve Kullanımı Bu nedenle doğru ve etkin kullanımı birçok fayda sunmaktadır. Bununla birlikte teknolojinin olumsuzluklarından en çok çocukların etkilenebildiği gözlenmektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Önemi ve Kullanımı Günümüz ihtiyaçları teknoloji kullanımını tercih olmaktan çıkarıp gerekli hale getirmiştir (Demir ve Özmantar, 2013). Bu gereklilikte teknolojik alet kullanımını; zarar vermeyen kullanıma sağlıklı kullanım ve zarar veren kullanımı da sağlıksız kullanım olarak ele almak mümkündür. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kullanımı Sağlıklı ve sağlıksız kullanımın tanımı, kullanılan teknolojik aletin türüne, kullanıcının yaşına, kullanım amacına ve süresine göre farklılık göstermektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kullanımı Çocuklar günlük yaşamlarında televizyon, akıllı telefon, tablet, bilgisayar gibi teknolojik aletlerle sık sık karşılaşmakta ve bu aletlerin çocukların iletişim, eğlence ve öğrenmelerini şekillendirmektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kullanımı Çocukların çevrelerindeki bu teknolojik aletlerin kullanımını engellemek yerine, çocukların gelişimi ve öğrenmelerini destekleyici olarak kullanmak gerekmektedir (Işıkoğlu-Erdoğan, 2015). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları KAYNAKLAR BEŞLİ Z (2007). Teknoloji ve toplum: Ortaöğretim öğrencilerinde teknoloji kullanımı ve etkileri. Yayınlanmamıs yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.  DEMİR S, ÖZMANTAR FM (2013). Teknoloji destekli matematik öğretiminde pedagojik prensipler. Doğan, M., Karakırık, E. (Eds.) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. ELLEZ AM, GİRGİN G, AKAMCA GÖ, OĞUZ E (2010). Okulöncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim: Renk ve şekil kavramlarının öğretimi. 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs. FOX JE, SCHIRRMACHER R (2012). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. (Çeviri Ed. Aral, N. ve Duman, G.). Ankara Nobel Akademik Yayıncılık. IŞIKOĞLU- ERDOĞAN N (2015). Okul öncesi dönemde sınıfta teknoloji kullanımı: Okul öncesi eğitimi ve teknoloji (Okul öncesi eğitiminde teknolojinin rolü içinde). Ankara: Hedef CS Basın Yayın. KACAR AÖ, DOĞAN N (2007). Okulöncesi eğitimde bilgisayar destekli eğitimin rolü. Akademik Bilişim 31: 1-11. NAMLU, A.G. (2004). Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme aracının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi 2: 123-136. ODABAŞI H F, KABAKÇI I, ÇOKLAR AN (2007). İnternet, çocuk ve aile. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ÖZTÜRK Ö, ODABAŞIOĞLU G, ERASLAN D, GENÇ Y ve KALYONCU A (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi. Bağımlılık Dergisi, 8 (1): 36- 41. TÜRK DİL KURUMU (2016). Teknolojinin tanımı. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.57346895057225.41442941 Erişim tarihi: 12.05.2016 Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları