GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
''İyi Ki Var'' Kavramalar Hazırlayan:Asuman Ezgi Sağkol.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
DİNLEME.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
Sözel İletişim.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İletişim.
İLETİŞİM.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
SANAT EĞİTİMİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
İletişim Süreci ve Öğeleri- İletişim Türleri- İletişim Biçimleri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI Hafta 1

Duygu Beykal İz dbeykal@hotmail.com

İLETİŞİM NEDİR? Bir başkasıyla konuşma Duymak Dokunmak Televizyon Gazete Bir eleştiri yazısı İnternet Mağara duvarındaki resimler Sinema filmindeki «Forest Gump» Saç biçiminiz Giyim tarzınız

İLETİŞİM NEDİR? Fransızca kökenli communication  haberleşme İLETİŞİM Latince communicatio Kökü: communis Birçok kişiye ya da nesneye ait olan ve ortaklaşa yapılan. İletişim sözcüğü özünde ileti alışverişinden çok toplumsal nitelikli bir etkileşimi içerir. “Çağımız iletişim çağıdır.” “Kitle iletişim araçları dünyayı küçük bir köye dönüştürdü.”

İLETİŞİM NEDİR? İletişim: (TDK) 1. Duygu, düşünce ya da bilgilerin usa gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme. 2. Telefon, telgraf, televizyon, radyo gibi aygıtlardan yararlanarak yürütülen bilgi alışveriş, bildirişim, haberleşme. Canlılar içinde tek iletişim kuran insan değildir ancak yalnızca insan simge (sembol) yaratma özelliğine sahiptir.

İLETİŞİM BOMBARDIMANI televizyon Yoldan geçen insanların tavrı sohbetler arabaların kornaları reklam panosu komşular Çalan telefon İletişime gereksinim dutduğumuz gibi, iletişim çevremizde sürekli hazır olarak vardır. İstemeden de iletişimin bir parçası haline geliriz.

İLETİŞİMİN TEMEL AMACI Bilgilenmek, ikna etmek, bilgilendirmek, yönetmek, eğlenmek…vb. Bazılarının karşılığını hemen alırız Bazıları uzun vadeli beklentilere dayanır. Ör: Öğretmenin dersi anlatması (doğrudan ödüllü) Öğrencinin iyi not alıp, mezun olup, iyi bir iş bulup, gelir kazanma beklentisi (uzun vadede ödüllü) Kişi açısından iletişimin özel amacı ne olursa olsun temeldeki amaç çevre üzerinde etkin olmak, başkalarında davranış tutum geliştirmek ve değiştirmektir.

İletişim insanın kendisini yönlendirmek ve değişen gereksinimlerini karşılamak için, çevreden gelen uyarıları eleyerek, düzenleyerek etkin bir anlamlandırma ve bunu paylaşma çabasıdır. Almanca kulağa nasıl geliyor? https://www.youtube.com/watch?v=zLvL7a8Y0pI

İLETİŞİM KATMANLIDIR Kişinin içinden kendi kendine (Hay Allah yine kırmızı ışığa yakalandım.) Başkalarıyla sözcüklerle / simgelerle (arkadaşa mesaj: trafiğe takıldım geç kalacam) Iletişim sürecinin oluşturduğu sonuçlar (duygusal, psikolojik tepikler)

Salonda sigara içilmemesini rica ederim. Lütfen salonda sigara içmeyiniz. Salonda sigara içilmesi yasaktır. Içerik aynı ama tanımladıkları ilişkiler farklı Jest, mimik, ses tonlaması, kılık kıyafet, duruş  üst-iletişim (metacommunication)

İLETİŞİM SINIFLANDIRMALARI

İLETİŞİM SINIFLANDIRMALARI

İLETİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖĞELERİ Aristotoles (M.Ö. 384-322): Konuşmacı Konuşma Dinleyiciler Iletişimin olmazsa olmazları Süreç: Bir olayın düzenli olarak ve birbirini izleyen değişmelerle gelişmesi, başka bir olaya dönüşmesi. Heraklit (M.Ö. 5. yy): “İnsan aynı ırmakta iki kez yıkanamaz. Doğal süreç: organizmanın büyüyüp gelişmesi Kültürel süreç: kültürün değişmesi

İLETİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖĞELERİ Tasarım süreci nasıl bir süreç? İletişim süreci: İnsanın ve bireyin kültürel çerçevesi (hem doğal, hem toplumsal çerçevesi) ile ilişkilerine göre değişip gelişen ve buna karşılık insanı değiştiren bir süreçtir. Insanın gereksinimleri sonsuz Yararlanabileceği kaynaklar sınırlı Ekonomi bilimi İletişim gereksinimleri de değişken ve sınırsızdır. Kültürel ve toplumsal gelişim ve değişim süreçlerine bağlı

İLETİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖĞELERİ BİREY İÇİN İLETİŞİM SÜRECİ: Bireyin bilgi edinmesini ve buna göre tutum ve davranışlarıyla tepki geliştirmesini sağlayan bir süreçtir. Müzik Dinlemek Film Seyretmek Konuşmak Bu akşam yemekte ne var? Yarın bana telefon et. Benimle evlenir misin? Farklı eylemler aynı eylem, farklı içerik

İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL ÖĞELERİ Kaynak ve hedef ileti (mesaj) kanal araç

İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL ÖĞELERİ KAYNAK VE HEDEF: iletiyi oluşturan (kaynak) iletiyi alan (hedef) (alıcı) Bazen hedeflenmemiş alıcılar da olabilir. Ör: çocuğuyla birlikte TV’deki çizgi filmleri izleyip beğenen ebeveynler

İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL ÖĞELERİ KAYNAK: algılama, seçme, düşünme, yorumlama süreçlerinde ürettiği anlamlı iletileri simgeler aracılığıyla gönderen kişi ya da kişilerdir. HEDEF / ALICI: Kaynaktan gelen iletileri belli biyolojik ve psiko-sosyal süreçlerden alıp yorumlayan ve bunlara sözlü, sözsüz tepkide bulunan kişi ya da gruplardır. Biyolojik, psikolojik, sosyal-psikolojik ve kültürel etkenler iletişimde kaynak, hedef ve ileti arasındaki ilişkileri belirler.

İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL ÖĞELERİ İLETİ: Bir şeyi aktarmayı, iletmeyi isteyen kaynağın ürettiği sözel / görsel / görsel-işitsel fizik bir üründür. ANLAM: İletişimin anahtarı, iletişim sürecinin odak noktasıdır. Anladınız mı? Anlatabildim mi? (kibarca ) kaygı: anlamın üretim ve tüketimiyle ilgili ileti = içerik + yapı (anlamla ilgili) (simgeler ve kodlarla ilgili)

Kişiler arasındaki sorunun kaynağı: Biz anlatmak istediğimizi biliriz, karşı taraf anlamak istediğini duyar. İsterseniz size yardım edebilirim. Sen bana beceriksiz mi demek istiyorsun? “Anlam” sözcüğünün anlamı nedir? Anlayan ya da anlatanın anladığı ya da anlattığı nesne ile ilgili duyusu.

Anlam her şeyle ilgili olabilir ama kendi başına varlığı yoktur. Sonuçta anlam: insanlar tarafından yaratılan, öğrenilen, unutulan, değişen bir şey. 1905