İÇİNDEKİLER İnovasyon Nedir? Yeni Fikirlerin Hayatımızdaki Yeri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Advertisements

GÖRMEK İNANMAKTIR Herkes İçin Kolay Analizler
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
DÜNYANIN HER YERİNDE OFİSİNİZ VAR…
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
T.C DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI DENİZ ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel.
1 Corporate 1 KURUMSAL BANKACILIK Corporate. 2 2 KURUMSAL BANKACILIK Finansbank 90’ lı yılların ikinci yarısından başlamak üzere, giderek ihtiyaçları.
Temel Kavramlar ve Özellikleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Lojistik Stratejisinde Tedarik
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 TURKCELL GRUP BÖLGESEL LİDER (*): Owned through Fintur. Turkcell holds a 41.45% stake in Fintur. TURKCELL GRUP Turkcell 9 ülke 68.1 milyon mobil abone.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İZMİR – İSTANBUL – GEBZE
ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK
Uluslar Arası Deniz Taşımacılığı
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
INCOTERMS 4.) COST, INSURANCE AND FREIGHT ( CIF ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNDE FREİGHT
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
2016 Kayseri Ticaret Odası.
BRANDING - MARKETING - TRADING
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
©McGraw-Hill Education, 2014
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
SOLAR FOTOVOLTAİK (‘’PV’’) SİSTEMLERİ
İSTANBUL TİCARET ODASI ORTAOKULU
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Özel Batı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi DENİZCİLİK Bölümü.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DENİZ TAŞIMACILIĞINDA OPERASYON, MARKETING VE YÖNETİMDE INOVASYON Capt. Umur UĞURLU Deniz Ticaret Yöneticisi / Uzakyol Kaptanı 26.Nisan.2017 IMEAK DTO

İÇİNDEKİLER İnovasyon Nedir? Yeni Fikirlerin Hayatımızdaki Yeri Deniz Taşımacılığında Piyasa Analizi Para Kazananlar / Para Kaybedenler Denizcilikte Yeni Fikirler? Lojistikte İnovasyon ( Arabam Tatilde) İnovasyon ile Daha İyi Operasyon ve Daha İyi Marketing Geleneksel de Başarılı Olabilir!! (dabbawalla analizi)

INNOVATUS İNOVASYON NEDİR? “İnovasyon, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet) veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, iş yeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır.” INNOVATUS

YENİ FİKİRLERİN HAYATIMIZDAKİ YERİ

DENİZCİLER GELENEKLERE BAĞLIDIR Göksel Seyir

DENİZ TAŞIMACILIĞINDA PİYASA ANALİZİ Baltic Dry Index // 2003 – Nisan 2017 - 10.02.2016 tarihi düşüş : 290 puan Kaynak : Bloomberg

DENİZ TAŞIMACILIĞINDA PİYASA ANALİZİ SCFI // Nisan 2015 – Nisan 2017 Kaynak : Shanghai Shipping Exchange

DENİZ TAŞIMACILIĞINDA PİYASA ANALİZİ CFFI // Ocak 2006 – Mart 2017 Son 6 yılda yaklaşık %50 navlun değer kaybı sözkonusu. Bunun en büyük nedeni büyüyen konteyner filosunun aynı şekilde talep doğmaması nedeniyle arz fazlalığı. Kaynak : Shanghai Shipping Exchange

KAZANANLAR - KAYBEDENLER Kaynak : Alphaliner - Volume 2017 Issue 15

KAZANANLAR - KAYBEDENLER Navlun dışında diğer lojistik hizmetlerin de sağlanması ( depolama, gümrükleme vs.) Tedarik zinciri içinde hizmet verilen kuruluşların satınalma faaliyetlerinde de varlık gösterebilme Tedarikçi yönetimi A&A’s Top 25 Global Freight Forwarders List Kaynak : Armstrong & Associates July 2016

KAZANANLAR - KAYBEDENLER Sonuç : Konteyner taşımacılığı yapan hatlar para kaybederken, servis sağlayıcı olarak forwarderlar diğer katma değerli hizmetlerin de bir araya gelmesi ile para kazandı.

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar 2002 yılında geliştirilen bir projeydi 2000 kW makine gücüne eşdeğer bir gücün sağlandığını vaad ediyordu. 1000 kW gücün saatte 6 cent ( USD cent) tasarruf sağladığı öngörülüyordu. Almanya’daki CO2 emisyonunu %11 oranında düşüreceği hesaplanmıştı. Kaynak : www.skysails.info

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar 2012 yılında geliştirilen bir projeydi Dünya deniz ticaretinin her yıl %3 büyümesinden yola çıkarak 40 yıl sonra şimdiki hacmin %330 ‘una çıkacağı hesap yapılarak geliştirildi. Amaç 2050 yılında fosil yakıt kullanmayan ‘’0’’ emisyonlu gemilerin denizde yüzmesi. Kaynak : http://www.nyk.com/english/csr/envi/ecoship/

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar 2015 yılında geliştirilen bir proje. Prototipleri üzerinden çalışmalar halen yapılıyor. Küçük botlar, yatlar için yapılan güneş panellerinin 10.000 dwt üzeri bir gemiyi harekete geçirebilecek güçte olması hedefleniyor. 3 – 8 yıl arasında sistemin kendini amorte etmesi amaç. Kaynak : DASolar Energy

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar 2014 DNV – GL tarafından geliştirildi. Personel YOK – fosil yakıt YOK Tam şarj ile 6 knot süratte 100 deniz mili seyir yaptığından yola çıkarak Norveç’teki kısa mesafeli deniz taşımacılığı deneylerinde yılda 1 milyon USD tasarruf sağlayacağı hesaplanmıştır. https://production.presstogo.com/mars/embed?o=61B31CB1FF164E2D&c=10651&a=Y Kaynak : DNV GL - The ReVolt : A new inspirational ship concept

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar 2 SSG operatörü yerine 1 kişi istihdam ediliyor Meslek hastalığını ortadan kaldırıyor. Posta değişikliği gibi fiziki zaman kayıplarının önüne geçiyor. Büyük bir aktarma limanında yaklaşık 1,5 milyon usd / yıl tasarruf sağlanabiliyor. Türkiye’de de kullanan limanlar mevcut. Kaynak : Port Strategy / How remote can 'remote' be?

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER a) Geliştirilen Yeni Donanım / Yazılımlar ile Yapılanlar Cargotec firmasının 2011 yılında yapmış olduğu liman dizayn ile 2060 yılında konteyner limancılığı üzerine fikir çalışması Bugün 40 – 100 ton / konteyner olarak yapılan hareket başına elleçleme 1.000 – 2.000 ton ve 64 konteynerin tek hamlede yüklenmesi üzerine kurulu Limanda operasyon personel yok Kaynak : Maritime Information Services Ltd

NWE to Far East (Yokohama) DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER 2011 – 2015 arasında çalışmalar yapıldı. Özellikle bu konuda ‘’Ice thickness in the Northwest Passage / Climate Research Division Toronto Canada’’ önemli bir kaynak dökümandır. Örneğin Rotterdam’dan Japonya’ya gidecek gemi yaklaşık hesapla 400.000 usd yakıt tasarrufu, 8 gün kısa transit süre ve Suez Geçiş masraflarından muaf olma gibi avantajlara sahiptir. b) Alternatif Çözümler ile Yapılanlar Route Panama canal North West Passage Northern Sea Route Suez Canal Cape of Good Hope NWE to Far East (Yokohama) 12.580 8.600 7.200 11.400 14.750 Relative distance 175% 119% 100% 158% 205% Kaynak : Dr. Salem Lakhal, Prof. University of Moncton

DENİZCİLİKTE YENİ FİKİRLER Havakabarcıklı yağlama sistemi ile geminin karinesi ile su arasındaki sürtünme azaltılarak daha az yakıt sarfiyatı ile daha süratli gitmesi amaçlanmakta. Tersane sürecinde gemilere uygulanabilecek sistemin tüm gemilere adapte olabilmesi üzerine çalışılıyor. Bir diğer amaç da %15 – 35 arasında CO2 salınımını azaltmak. b) Alternatif Çözümler ile Yapılanlar Air Bubble Lubrication System ( ABLS) Kaynak : Mitsubishi Heavy Industries Technical Review Vol. 48 No. 1

İNOVASYON İLE DAHA İYİ OPERASYON VE DAHA İYİ MARKETİNG Pazarlama İnovasyonu (Marketing Innovation) : Varolan ürün ya da hizmetlerin, mevcut olan müşteri portföyünü muhafaza etmek ve pazar payını arttırmak amacıyla pazarlama stratejilerine yapılan çalışmadır.

İNOVASYON İLE DAHA İYİ OPERASYON VE DAHA İYİ MARKETİNG Hizmet İnovasyonu (Service Innovation) : Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş bir hizmet yaklaşımı, hizmetin sunum ve dağıtım sistemindeki yenilik ve farklılık, hizmetin sunulmasında yeni teknolojilerin kullanılmasıdır.

Teşekkürler…