Depo Elleçleme Personel Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Adım Adım Kurumsallaşma
Advertisements

Sarnıç Depo Tanıtımı 9500 m2 kapalı alan.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 4 Organizasyon.
Satın alma ve stok yönetimi
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Sağlık Hizmetlerinde Paket Programlar Öğr.Gör. Ahmet BİLİCİ
DEPO VE ANTREPO TERMİNOLOJİSİ
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Lojistik Merkezin Önemi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım II Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ISO HACCP ve ISO22000.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DEPO ve STOK YÖNETİMİ Eğitimi
ECZANEDE İLAÇ VE İTRİYAT SİPARİŞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
15 Stoklar 15 Stoklar 150 İlk Madde Malzeme 151 Yarı Mamüller – Üretim
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Depo Elleçleme Personel Eğitimi 1. Depo İşlemleri Yagiz Ozbir, 2017 Izmir

1. Depo İşlemleri Bu modül ile depo ve ofis ortamında, bilgisayar, belge, yazıcı ve barkod okuyucu kullanarak, “ISO kalite standartlarına”, firma standartlarına ve VUK hükümlerine göre depo işlemlerini yapabileceksiniz.

1. Depo İşlemleri Depo Kavramı ve Türleri Depoda Gerekli Donanımın Belirlenmesi Ürün Depo Kabul İşlemleri Teslim ve Tesellüm İşlemleri Adresleme

A. Depo Kavramı ve Türleri Depo, Depo Elemanının Tanımı ve Önemi Depo İşlemleri Depolamanın Tanımı, Gereği, Faydaları Depolamanın Gerekli Olduğu Durumlar Depo İş Süreçleri Lojistik Firmalar ve Depolama Süreci Depolamanın İşletme İçindeki Yeri ve Diğer Bölümlerle Olan İlişkileri Stok Planı ve Stok Devir Hızı Süreçteki Sorumlular

I. Depo, Depo Elemanının Tanımı ve Önemi Depo : Ürünlerin ham madde aşamasından üretim ortamına, oradan da tüketim merkezlerine dağıtımına kadar; eşyaların muhafaza edildiği, stoklandığı, korunduğu ve taşımaya hazır hale getirildiği açık veya kapalı alanlara denir. Depo Elemanı : Depolarda, eşyalarının düzenli bir şekilde teslim alınması, depolanması ve bunlarla ilgili kayıtların düzenli şekilde tutulmasını sağlayan kişilerdir.

II. Depo İşlemleri Depolama alanını iş süreçlerine uygun üretken ve verimli hâle getirmek, Gönderen veya üreticiden malları teslim almak, Malların depoya boşaltılması, stoklamak ve birleştirmek, Depo içinde forklift, raf ve paletlerden yararlanmak, Depo içinde bilişim (bilgisayar, iletişim ve barkod vb.) teknolojilerden yararlanmak, Malları depo içinde uygun bir şekilde istiflemek, raflamak ve saklamak, Depo içi ısı, nem, ses, ışık vb. risk faktörlerini asgari seviyede tutmak, Müşteri siparişlerine göre malların konsolidasyonunu yapmak, Sevkiyat öncesinde malları ambalajlamak ve etiketlemek, Malları yükleme ve sevkiyat için hazır hâle getirmek, Malları taşıma türlerine göre uygun araçlarla göndermektir.

III. Depolamanın Tanımı, Gereği, Faydaları Depolama : Malların elde edilmesinden, gereksinim duyulacağı zamana kadar saklanmasıdır. Depolamanın faydaları; - Hazırlık maliyetlerini büyük miktarlara (adet vb.) yayma olanağı doğacaktır. - Daha az kırtasiye çalışması ve idari işlem yapılacaktır. - Birim başına genel gider ve enerji maliyeti azalacaktır.

IV. Depolamanın Gerekli Olduğu Durumlar Deponun neden kurulacağı; kar esasına göre değil, maliyetler üzerine dayandırılmalıdır.

V. Depo İş Süreçleri Eşya giriş ve boşaltma Fiziksel depolama Siparişlerin alınması ve depolanması Ambalajlama, etiketleme, konsolidasyon Eşya çıkış ve yükleme

V. Depo İş Süreçleri

VI. Lojistik Firmalar ve Depolama Süreci Tedarik zinciri : ürün ve bilgilerin tedarikçiler, üreticiler, toptancılar, dağıtımcılar, perakendeciler ve nihai olarak da tüketiciler arasındaki hareketlerini sağlayan ilişkiler ve bağlantılar bütünüdür. Lojistik : Bir ürün veya hizmetin, üretildiği yerden son tüketiciye ulaştırılmasına kadar olan süreçteki; taşıma, depolama, stok yönetimi, elleçleme ve bilgilendirme faaliyetlerini kapsar. Depo işletmeciliği, günümüzde ayrı bir uzmanlık alanı ve profesyonellik gerektirir. Lojistik firma, depo işletmecisiyle almış olduğu hizmet karşılığında, depo hizmet anlaşması imzalar.

VII. Depolamanın İşletme İçindeki Yeri ve Diğer Bölümlerle Olan İlişkileri Depolamanın bütünleşik çalıştığı bölümler; - Üretim - Satış - Satın Alma’dır. Maliyet unsurunun üç temel unsuru ise; satın alma, üretim ve depodur. Lojistik Planlama Departmanı : gelecekteki olası şartları veri olarak kabul ederek, talep tahmini ve üretim kapasitesini göz önünde bulunduran, maliyet ve zaman verimliliği üzerine kurulu departmandır.

VIII. Stok Planı ve Stok Devir Hızı Stok Planı : İşletmede kullanılan; ham madde, yarı mamül ve mamüllerin, işletme evresinde kesintiye yol açmayacak şekilde planlanması ve denetlenmesidir. Stok Devir Hızı : Belli bir dönem içerisinde firmanın stoklarının satış yoluyla kaç defa kullanıldığını yani kaç kez satılıp tüketildiğini gösterir. Stok devir hızı arttıkça depolama maliyeti düşer.

IX. Süreçteki Sorumlular Sipariş Sorumlusu : Satın alma ve müşteri siparişlerinin ilgili birimlerden takip edilerek alınmasını sağlar. Mal kabul ve ürün sevkiyatların programlanmasını sağlar. Stok kayıtlarının elle veya elektronik ortamda tutulmasını sağlar. Stok yenileme ve hurda malzemeler konusunda gerekli birimlerin uyarılmasını sağlar.

IX. Süreçteki Sorumlular Nakliyat Sorumlusu : Satın alma siparişlerinin ve sevkiyatlarının takibini yapar. Müşteri sevkiyatlarını takip eder ve vaktinde olmasına dikkat eder. Tasarruf amacıyla mümkün olan siparişleri birleştirir.

IX. Süreçteki Sorumlular c. Depo Sorumlusu : İşçilerden ve istif makinelerinden sorumludur. Gelen malların ve sevk edileceklerin doğru bir şekilde oluşturulmasına nezaret eder.

IX. Süreçteki Sorumlular d. Sevkiyat ve Kabul Sorumluları Gelen ve giden malların aktarılmasından ve depolama işlemlerinden sorumludur.

Teşekkürler