Sınır Koyma ÇOCUKLAR SINIRSIZ ÖZGÜRLÜKTEN HOŞLANMAZLAR!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Olumlu Disiplin Yöntemleri
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SINIF KURALLARI.
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PEER SUPPORT TEAM.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
AKRAN ZORBALIĞI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Çocuk ve Yas.
ÇATIŞMA NEDİR?.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DÜZENLİ OLMAK.
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
SINIF YÖNETİMİ.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINIF İÇİ KURALLAR.
MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ERGENLİK.
Sınıf Yönetimi Cezanın Kullanımı Sınıf kurallarına uymamanın sonucunda yani olumsuz davranışın sonunda verilebilir. Eğer, sonuçları, davranışın.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Bu yıl öğrenirken, oynarken ve eğlenirken bu kurallara uyacağız.
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Bu yıl öğrenirken, oynarken ve eğlenirken bu kurallara uyacağız.
Sunum transkripti:

Sınır Koyma ÇOCUKLAR SINIRSIZ ÖZGÜRLÜKTEN HOŞLANMAZLAR!

SINIRA GEREK DUYANA KADAR SINIRA GEREK YOKTUR….

Gereğinden fazla sınır koyulmamalıdır, asgari boyutta tutulmalıdır. “Ben bu sınırı neden koyuyorum” sorusunu kendine sorma Çocuğun güvenliği için mi gerekli, Öğretmenin rahatlığı için mi, Alışkanlık mı sorgulanmalıdır. Gereğinden fazla sınır koyulmamalıdır, asgari boyutta tutulmalıdır.

Çocuk boğuluyorsa yüzme öğretmeye kalkışmayın…..

Gerek duyulduğunda sınır ve kurallar belirtilmelidir, Yapacağını var sayma-güvensizlik Sınır koyarken çocuğun duygularına önem verilmeli Açıklama çok önemlidir.

Sınır Koymanın Amaçları Çocuğun kendini kontrol etmesini, karar vermesini ve kendi davranışlarının sorumluluğunu almasını sağlamak Oyun ortamı ve oyuncakları korumak Karşılıklı saygı Çocuk ve yetişkinin duygusal ve fiziksel güvenliğini sağlamak, hareket alanını somutlaştırmak.

Sınır koyulabilecek durumlara örnekler: Çocuğun cama vb. bir şeyler fırlatması Zamanı uzatma isteği Arkadaşının yüzünü, duvarları boyamayı istemesi Öğretmenin ihtiyaç duyduğunda koyabileceği diğer bireysel sınırlar ve kurallar.

Sınır koymanın işe yaramadığı durumlarda yapılması gerekenler: Fiziksel nedenlere bakma: Yorgunluk, açlık, hastalık vb. Çocuğun fiziksel ihtiyacı giderilmelidir. Kontrolü sürdürmek: Tüm çocuklar sınırları zorlamayı denerler, bu durumda başarısız hissedilmemeli ve çocuk negatif özellikte algılamamalıdır.

Şiddete kesinlikle göz yummama: Çocuk şiddet uygulamaya devam ederse çocuğa öfkelenmeden fiziksel olarak engellenir. Çocuğun öfke ve yalnızlık isteğine her zaman saygı gösterilir. Ancak şiddet uygulamasına izin verilmez.

Davranış problemlerini tanıma: Kronik öfkeli davranışlar sergileyen ya da sürekli karşı koyan çocuklarda duygusal problemler olabilir, uzman yardımına başvurmak gerekebilir..

Doğru sınırlar, sağlıklı gelişimi ve keşfi destekler. Esnek olmalı, Belirli olmalı, Tutarlı olmalı, Katı, değişmez, zorlayıcı olmamalı. Doğru sınırlar, sağlıklı gelişimi ve keşfi destekler.

Sınır Koyma Aşamaları Sınır Koyma Aşamaları Davranış Tanımlama Final Seçeneği Kararı Uygulama Seçenek Sunma Sınırı İfade Etme

Davranışı Tanımlama: Çocuğun anlaşıldığını ve hangi davranışından dolayı uyarıldığını daha net anlaması amacıyla yapılır. Kısa cümlelerle görülen şey söylenir, tahmin ve yorum yapmaktan kaçınılır. Çocuğun davranışları, sözleri, duyguları yansıtılır.

Takip etme yöntemine örnek kalıplar: Sen ………(Çocuğun o an yaptığı hareket ). Bebeklerini fırlatıyorsun. Şimdi …….... .............karar verdin ……gerçekten seviyorsun. (Benim kucağıma oturmayı gerçekten seviyorsun.

Sınırı İfade Etme: Kural çocuğa net ve açık şekilde söylenir Sınırı İfade Etme: Kural çocuğa net ve açık şekilde söylenir. Ses tonunun sakin olmasına dikkat edilmelidir. Sınırları açıklarken BİZ denilmesi sınırların herkes için olduğunu çocuğun anlamasını sağlar!

Seçenek Sunma: Yeni bir davranış seçeneği verilir. Verilen seçenek; Doğal Mantıklı Ceza anlamı olmayan Kabul edilebilir Olumlu cümlelerle ifade edilmelidir.

Final Seçeneği/Yoksunluk Verme: Eğer daha önce uyarı yapıldıysa ve çocuk sınıra uymamaya devam ediyorsa uygulanır. Sınırlara uyma ya da uymama çocuğun kendi kararı olacaktır.

Kararı Uygulama: Çocuk sınıra uymamaya devam ediyorsa hemen sonuçlarına katlanması sağlanmalıdır. Nazik, sevecen ve kararlı olunmalıdır.

Kumu kum havuzundan dışarı atma; 1. Aşama = Davranış Tanımlama: Alperciğim, kumları kum havuzundan dışarı atmak sanırım hoşuna gitti. 2. Aşama = Sınırı İfade Etme: Ancak biz kumları kum havuzundan dışarı atmıyoruz. 3. Aşama = Seçenek Sunma: Eğer kumları bir yerden başka bir yere aktarmak istiyorsan, kumları bu kovanın içine doldurabilirsin.

4. Aşama = Final Seçeneği: Alperciğim, eğer kumları dışarı atmayı tercih ediyorsan bu oyuna devam edemeyiz. 5. Aşama = Kararı Uygulama

Örnekler Bahçe saati bitiminde ısrarla içeri girmek istemezse, Oyuncakları top gibi birbirlerine fırlatırlarsa, Duvarı boyamak isterse, Oyuncaklarını koridorun her tarafına yayarsa, Halının üzerinde oyun hamuruyla oynarsa. Sandalyeye çıkmak isterse: İngilizce dersinde serbest resim yapmak isterse:

ÖRNEK; Masanın üzerine çıkması Davranış Tanımlama: “Muratcım, masaya çıkmak sanırım hoşuna gitti.” Sınır: “Ama biz sınıfta masanın üstüne çıkmıyoruz.” Seçenek: “Eğer çıkmak istiyorsan tırmanma merdivenine çıkabilirsin.” Final Seçeneği: Eğer masaya çıkmaya devam ediyorsan benim yanimda oturmayı seçiyorsun demektir. Kararı uygulama: Çocuk verilen seçeneklerden sonra sınıra uymamaya devam ediyorsa hemen sonuçlarına katlanması sağlanmalıdır,

Kaynaklar A’dan Z’ye Pozitif Disiplin, Jane Nelsen, Lynn Lott, Stephen Glenn Her Çocuk Kuralları Öğrenebilir, Annette Kast-Zahn Çocuğa Hayır Demek Çözüm Değil, Mark L. Brenner Sınır Koyma ve Okul Öncesinde Disiplin , Ar. Gör. Dr. Ege Akgün ders notları Pozitif Disiplin Tekniği, Prof. Dr. Çağlayan Dinçer ders notları