Çİzgİ Romanlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

Kitap Okumanın Önemi....
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ULUSLARARASI BAKALORYA PROGRAMI
Powerpoint Uygulaması
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
23 NİSAN GÜNÜNÜ İÇİNE ALAN HAFTA
ANNE-BABA TUTUMLARI.
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR?
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
OKUMALIYIZ, OKUTMALIYIZ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
ÇOCUK VE SUÇ.
YE Şİ M ÖZDEM İ R BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ MANZUME VE ŞİİR.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
TÜRK LİRASININ ARKA YÜZÜNDEKİ İSİMLER. 5 TL Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
ERGENLİK.
Orta ve Son Çocuklukta Gelişim Çocuklar İçin Kitap Seçimi.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
  Bir görüşü savunmak, bir düşünceyi kanıtlamak veya bilgi vermek amacıyla yazılan yazılara makale diyoruz.  Makale bir gazete yazısıdır.  Gazete.
Yrd. Doç. Dr. TÜLAY KUZLU AYYILDIZ 2016
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin
ERGENLİK.
ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
FARKLI YAŞ GRUPLARINDAKİ ÇOCUK KİTaPLARININ İNCELENMESİ
OKUMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Asil Aşk Ezgisi Lesson 6 for May 11, 2019.
Sunum transkripti:

Çİzgİ Romanlar

ÇİZGİ ROMANLARA İLGİ DUYAN YAŞLAR Uzun bir süre çizgi roman ve öykülerin yalnızca çocuklar için hazırlandığına,ya da öyle olması gerektiğine inanıldı.Çizgi öykülerin Avrupa’da yaygınlaşması da buyüzden gecikerek oldu.Amerika Birleşik Devletleri’nde ise,çizgi öyküler,baştan beri yetişkinlerin ilgisini çekmiştir.Hatta 1929’da Gallup Enstitüsü’nün yaptığı bir araştırma ,gazetelerdeki çizgi öykülerin okuyucuları arasında ‘’ Bankacılar ,üniversite rektörleri,profesörler ve doktorların ‘’da bulunduğunu ve öyküleri kamyon şoförleri ya da çöpçüler kadar sabırsızlıkla izlediklerini ortaya koydu.Daha sonra 1962’de yapılan bir araştırmada ,erkeklerin %58.3’ ünün ,kadınların %56.6 ‘sının gazetelerdeki çizgi öyküleri okuduklarını saptadı.Yine bu araştırmalara göre yetişkinler arasında çizgi öykülere en çok ilgi duyan yaş 30-39 arası olmaktadır.

YASAKLAMA Çizgi romanlar zaman zaman büyük suçlamalar altında kalmıştır.Özellikle çocukların,zamanlarını boşa harcattıkları ,kötü resim ve baskısıyla estetik zevklerini bozdukları,kısa ifadeler yüzünden iyi edebiyat örneği olamadıkları; dillerini bozduğu,bu suçlamalardan sadece birkaçıdır.Ancak bunların içinde en önemlisi,özellikle cürüm konusunu işleyen çizgi romanların çocukları suça ittiği ve çocuk suçluların artmasına neden olduğudur.En iyi sansürü 1966’lara kadar işlerliği açıkça görülen ‘’Çizgi Roman Yayın Kuralları’’ na uyan yayıncıların kendileri yapmıştır.Bu kuralları özetleyecek olursak;öyküler daima iyinin,doğrunun ve haklının zaferiyle bitmeli,suç işleme teşvik edilmemeli,kanun koyucular ve uygulayıcılar hiçbir zaman saygınlıklarını kaybetmemeli,metin ve resimlemede seks,uyuşturucular içki gibi konular özendirilmemeli dergilerdeki reklamlarda da bunlara dikkat edilmelidir.

ÇİZGİ ROMANLARIN ÇOCUKLAR TARAFINDAN SEVİLME NEDENLERİ 1-Çizgi romanlar,çocuğun hareket ve macera isteğini doyurmaktadır. 2-Olaylar hızla gelişmekte olup öyküler kısadır. 3-Okunmaları kolaydır. 4-Çizgi romanların satın alınması çok kolaydır. 5-Çizgi roman okumak herkesin yaptığı bir şeydir.

ÇOCUKLARIN RUHSAL İHTİYAÇLARI Çocukların temel ruhsal ihtiyaçlarından a)Bir gruba kabul edilmek, b)Başarmak, c)Oyun ve değişiklik ihtiyaçları ile çizgi romanların en çok okunduğu 6-14 yaş dönemindeki ilgi alanlarını inceleyelim: a)Çocukların temel ruhsal ihtiyaçlarından olan bir gruba kabul edilme ,güven duygusunun doğal bir sonucudur.Çocuğun ilk grubu ‘’benim’’ sözcüğüyle vurguladığı ailesidir. b)Başarmak ,bütün insanların temel ihtiyaçlarından biridir.Her insan başarılı olmak,beğenilmek,övülmek ister.Ancak çocukta bu istek çok belirgin bir biçimde görülür. c)Oyun ve değişiklik ihtiyacı,yetişkinlerin ‘’heyecansız ve kural dolu’’ yaşamlarından sıkılan çocukların en önemli ihtiyaçlarından biridir.Çocuklar bu amaçla da okurlar.

ÇOCUKLARIN DEĞİŞİK YAŞLARDA İLGİ DUYDUKLARI KONULAR 6-7 yaş dönemi :Bu dönemin en büyük özelliği arkadaşlık duygusunun gelişmesidir. 8-9 yaş dönemi :Bu yaşlarda çocuk birçok gerekli şeyleri öğrenmiş,yararlı alışkanlıkları kazanmıştır. 10-11 yaş dönemi :Bu dönemde kız çocukla erkek çocuk arasındaki fark iyice belirginleşmiştir. 12-14 yaş dönemi :Çocukluktan yetişkinliğe geçiş olan bu dönemde,çocuk ya çekingen ve içe dönük, ya da isyancı bir görünüm almaktadır. Doç. Dr. Haluk Yavuzer sosyo ekonomik düzeyi üst ,orta ve düşük kesimlerden gelen 6-12 yaşlarındaki 240 kız ve erkek çocuğu incelemiştir.Bu araştırmada saptandığına göre genellikle erkek çocuklar spor,gezi, macera,makine,bilim ve ünlülerin biyografisi gibi konuları içeren eserleri, kızlar romantik romanları,kendilerini ilgilendiren öyküleri ve şiir kitaplarını okumaktan zevk almaktadırlar.

ÇİZGİ ROMANLARA TUTKUN ÇOCUK SORUNU Çizgi romanları çocuklar için tamamen yararsız yayınlar olarak görmek ne kadar hatalıysa,bütünüyle yararlı saymak da o kadar sakıncalı olur.Çizgi romanlara çocuklar kolayca ulaşabilmektedir.O halde evde,okul kütüphanelerinde bol sayıda iyi nitelikli eseri de çevresinde bulabilmelidir.Çocuk resimli öykülere alıştığından ,içinde resmi bol olan kitapları öncelikle sunmak gerekir.Çizgi romanlar kısa sürede okunduklarından,iyi nitelikli eserlerinde başlangıçta kısa öykülerden oluşması yararlı olur.Ana babalar çocuklarına çizgi romanı yasaklamak yerine en azından onların ne tür çizgi roman okuduklarını anlamaya çalışmalı,eğer zararlı gördükleri ögeler varsa önce daha iyi nitelikli başka çizgi romanları,daha sonra da iyi eserleri tanıtma yoluyla çocuklarına bilinçli bir okuma rehberliği yapmalıdırlar.

KAYNAKÇA TEŞEKKÜRLER. Reyhan Körük PROF.DR.NİLÜFER TUNCER,ÇİZGİ ROMAN VE ÇOCUK TEŞEKKÜRLER. Reyhan Körük