OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BÜYÜME: Vucüdun uzunluk ve ağırlık yönünden artışı anlamına gelen bir terimdir. GELİŞME: Büyüyen organizmanın dokularının yapısındaki olgunlaşmayı.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ROL OYNAMA.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Gelişimin ilkeleri *Gelişim yordanabilir bir sıra izler. Bu sıra evrenseldir. Baştan ayağa-İçten dışa.-İlk gelişen organ kalptir. Genelden özele- Basitten.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zeka Gerilikleri.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİM DÖNEMLERİNE GÖRE ÇOCUĞUN CİNSEL GELİŞİMİ
Spor hareketleri dönemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM

Bu bölüm; Baran, G., 2011. Çocuk Gelişimine Giriş. Çocuk Gelişimi (Edit:N. Aral ve G. Baran),17-51, İstanbul: Ya-Pa Yayınları. kaynaklarından yararlanılarak hazırlanmıştır.

İLK ÇOCUKLUK Okul öncesi yılları içine alan ilk çocukluk dönemi, çocuğun aktif olarak çevresine yöneldiği, uyarıcılarla dolu dış dünyayı keşfetmeye çalıştığı, insan yaşamının en temel becerilerinin kazanıldığı bir dönemdir.

Bu dönemde bedensel gelişme hızı, bebeklik dönemine oranla yavaşlamıştır. Giyinme, tuvaletini yapma gibi özbakım becerileri ile dilin kullanımı bu dönemde günlük yaşamın bir parçası haline gelir.

Bu dönemde arasında motor becerilerin gelişimi, özellikle fiziksel gelişimle yakından ilgilidir. Kilo artışı, boy uzaması, kemik ve kas gelişimine paralel olarak hareket becerilerinin kazanılmasında beyin, omurilik ve sinir sisteminin gelişimi önemli rol oynamaktadır

Bu dönemde özellikle koşma, atlama, sıçrama, yakalama, fırlatma ve topa vurma gibi hareket becerileri kazanılır.

Çocuk üç yaş civarında cinsiyetini öğrenir. Kız ve erkek kelimelerinin ne ifade ettiğini anlamaya başlar. Ancak bu anlayış bedensel görünüş farklılıklarına dayalıdır. Bu dönemin sonunda cinsel kimliğine ilişkin gelişimi cinsiyetin kalıcılığı ve sürekliliği konusunda bir ilerleme gösterir.

Çocuğun bu dönemde aile dışındaki dış çevreye açılması ile birlikte sosyalleşme gündeme gelir. Sosyalleşmede arkadaş grubuna yönelme önemlidir. Üç yaş çocukları yaşıtlarıyla ilişki kurmada zorlanmazlar, ancak ilişkiyi sürdürmede başarısız olabilir. Dört-beş yaşlarında çocuk kuralları öğrenmeye ve uymaya başlar

Dört-beş yaşlarında çocuk kuralları öğrenmeye ve uymaya başlar. Örneğin; deneyimleri sonucunda arkadaşına oyuncağını vermediğinde, arkadaşının da kendisine oyuncağını vermediğini görür.

Beş-altı yaşlarında kurallı grup oyunlarına yönelir. Arkadaşlarının duygularını paylaşmaya başlar. Onlara espri yapmaktan hoşlanır.

Bu dönemin sonunda dikkat süresi önemli ölçüde genişler. Kelime dağarcığındaki somut kelimelerin sayısı daha fazladır. Anlama yeteneği konuşma yeteneğinden daha ileri düzeydedir.

Hergün yeni birşeyler keşfeder ve bundan heyecan duyar. Giderek artan merakını sürekli olarak “neden?” sorusuyla dile getirir.

Oyun, bu dönemdeki çocuklar için en önemli etkinliktir. Zamanının büyük bölümünü oynayarak geçiren çocuk daha çok hayal gücüne dayalı oyunlar oynar.

Çocuğun kendi cinsiyetinden olan ebeveyniyle kurduğu özdeşim, oyunlarına da yansır. Kız çocuk oyununda annesinin davranışlarını taklit eder.

Bu yıllar çocuğun aile ortamından çıkıp, dış dünya ile daha iç içe olduğu bir dönemdir. Çocuğa en uygun oyun ortamı sağlayan anaokulları çocuğun bağımsızlık kazanmasını, sosyal ve zihinsel gelişimini sağlarken, motor gelişimini de destekler

İKİNCİ ÇOCUKLUK (7-11 YAŞ) Bu dönemin başlangıcı ilkokula yeni başlama, son yılları ise çocuğun ergenlik dönemine girmeye başlaması açısından son derece önemlidir. Okul yılları olarak adlandırılan bu dönemde fiziksel, motor, bilişsel ve sosyal becerilerin artması, çocukların daha da bağımsız olmalarını sağlar.

Ailelerinden ayrılıp okula başlamak pekçok yeni fırsat yaratır ve bu fırsatlar çocuğu heyecanlandırır. Bu dönemde fiziksel olarak büyür ve yeni beceriler kazanırlar. Okumayı, yazmayı, problem çözmeyi, dünyayı daha iyi anlamayı öğrenirler. Yeni arkadaşlar edinirler.

Bu dönemde okul yaşantısı ile daha çok arkadaş edinme fırsatı bulurlar. Okula başladıkları ilk yıllarda sosyal ve duygusal açıdan bazı sorunlar yaşarlar, ancak gelişim yavaş ve düzenlidir.

Okul yılları, insan yaşamının en sakin ve uyumlu geçen yılları olarak değerlendirilir. Bu dönemde fiziksel yeteneklerinin farkına varırlar ve bedenleri üzerindeki kontrolleri artar. Oyunlarında bedensel etkinlikler ağırlık kazanır.

Arkadaşlarıyla gerçekleştirdiği etkinlikler, yaşıtlarıyla geçinme becerisini gerektirir. Bu beceriler, sonraki yıllarda sosyal ilişkilerine yön verir.

Temel eğitimin verildiği bu yıllarda, çocuk hayatı boyunca ihtiyaç duyacağı okuma-yazma ve hesap becerilerini edinir. Konuşma yeteneği ve kelime dağarcığı oldukça gelişmiştir.

Kız ve erkek çocuklar kendi aralarında gruplaşarak oynarlar. Çocuk yaşıtlarıyla bir arada olmaktan hoşlanır

İlk yıllarda anne babasına bağlı olan çocuklar, okul yıllarında ebeveynleri ile daha az zaman geçirmeye başlarlar.

Bu dönemde ebeveynler için en zor görev, çocuklara sorumluluk duygusu kazandırmak ve okul problemleriyle baş etmelerini sağlamaktır.