Performans Değerlendirme Hataları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERK İSG&İK –
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
21 Hekim Performans Yönetimi
Örgütsel Güven ve Adalet
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kuvvet Alan Analizi.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
İNSAN KAYNAKLARI VE PERFORMANS YÖNETİMİ
Çalışanların performansının değerelendirilmesi
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
örgütlenmesi ve performansı
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Performans Yönetimi.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
Performans değerlendirme
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
İGEP Performans Yönetimi
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Performans Değerlendirme
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Performans Değerlendirme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İşletmeye Giriş Konu 7: İşletmelerde İnsan Kaynakları Faaliyetleri-II
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Performans Değerlendirme Yöntemleri
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİMİN KANUNLARI Klasik Organizasyon Teorileri
PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Sunum Planı Performans değerlendirmesinin önemini İş performansının önemli değişkenleri Performans değerlendirme süreçlerini Performans değerlendirmesinde.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
YÖNETİCİ BULMA ve YERLEŞTİRME
Performans değerlendirme
örgütlenmesi ve performansı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN İŞVEREN VE İŞ GÖRENLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Türkiye’de Şirketlerin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Performans Değerlendirme Hataları Hale Etkisi - Hatası: Birbirinden bağımsız ve belirgin özellikler arasındaki farklılıkları görememek. İlk karşılaşmada kişi değerlendiriciyi olumlu ya da olumsuz etkilemiştir. Kişinin ilk izlenime göre hatalı değerlendirme yapma eğilimidir. Kişinin performansının bir boyutunun olağanüstü iyi ya da kötü olması. Değerlendirici, kişi hakkında gerekli tüm bilgilere sahip değilse, bu tür hataları yapma ihtimali artmaktadır.

Ortalama Eğilimi: Gerçekte performans farklılaşsa dahi, uçlarda (çok düşük veya çok yüksek) değerlendirmeler yapmaktan kaçınmasıdır. Çok iyi gözlemleme fırsatı bulamadıklarından ya da bu konuda zaman harcamak istememesinden, Gözlemleme becerilerinin yetersizliğinden İşin niteliği gereği gözlemlenmesi güç olduğunda ortaya çıkmaktadır.

Kontrast Hataları Değerleyiciler, kısa bir süre içerisinde çok sayıda iş göreni değerliyorsa bu tür hatalarla karşılaşılır. Kişilerin çalışanların karışık bir sıralama ile değerlendirmeye tabi tutulmaları önerilir.

Tek Yönlü Ölçüm Hatası: Tek bir görevi ve onunla ilgili standardı ele alınır.

Yakın Zaman Etkisi (Son İzlenim) Performans görüşmesi yaklaşırken değerleyici performansı belirlemek üzere araştırmalar yapmaya başlar. Ne yazık ki son davranışlar en çok göze çarpanlardır. Bu etkiyi azaltmanın en etkin yolu, değerleyicilerin değerleme periyodu süresince not almalarıdır.

Pozisyondan Etkilenme: Organizasyonda çok önemli görülen bir iş ve pozisyondaki çalışanları yüksek, görece önemsiz kabul edilen iş ve pozisyonlardaki çalışanları düşük değerlendirme eğiliminde olmasıdır. Ayrıntılı olarak hazırlanmış iş tanımlamalarından değerlendirmede yararlanmak ve herkes kendi görev ve sorumlulukları çerçevesinde değerlendirmek bu hatanın önlenmesine yardımcı olacaktır.

Kişisel Önyargılar: Değerlendiren ile değerlendirilen arasındaki geçmişteki ilişkilerin niteliği, yaş, ırk, dil, din ve cinsiyete ilişkin kişisel yaklaşımlar, değerlendirmede önyargılı davranılmasına neden olur.

Seçici Algılama Hatası: Değerlendiricinin kendine benzer nitelikler taşıyan çalışanın performansını daha yüksek değerlendirmesi. Değerlendiriciyle aynı okuldan mezun olmuş birinin iyi eğitim aldığını varsayarak performansını yüksek değerlendirmesi.

Atfetme Hatası: Düşük performansın sorumluluğunu sadece çalışana, yüksek performansı ise dış koşullara dayandırmak.

Tolerans (Aşırı Hoşgörü) Yönetici astını olduğundan daha üst bir başarı düzeyinde gösterme eğilimindedir. Yöneticilerin astları tarafından sevilme arzusu, çatışmadan kaçınabilmek, organizasyondaki standartların aşırı derecede düşük olması, kendi astlarını diğer bölümlerdekilerden kendisinin daha üstün bir yönetici olduğunu hissettirme isteği ya da iş görenleri teşvik edeceğini düşünme gibi nedenlerden kaynaklanabilir.

Katılık: İşgörenlerin gösterdikleri performans düzeyinden daha düşük performans düzeyindeymiş gibi değerlendirmesidir. Astının kendi yerini alacağı endişesi olan, kendisini zor beğenen bir yönetici olarak tanıtma arzusu içinde olan yöneticiler bu hatayı yapma eğilimindedirler.

Araç Hatası Kullanılan ölçüm aracı hatalı oluşturulmuş veya ifadelerde, puanlamada, sonuç değerleme de mantık hataları varsa performans değerleme sonucu da hatalı olacaktır.

Bilgilendirme Yetersizliği Çalışanların sistem hakkında bilgilendirilmeleri Farklı Kültürler