Kuzey Marmara Otoyolu Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Advertisements

OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
 Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak ve Şubat aylarında 18 İlçe ve İl Merkezinde Av Komisyonu toplantıları tamamlandı.  Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak Şubat.
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
COĞRAFİ BÖLGELER.
TÜRKİYE DE ULAŞIM SİSTEMLERİNİN GELİŞİMİ
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
Sakarya Hava Kalitesi Koruma ve İyileştirme (SAHAKK-İ) Projesi Ağustos 2007 SAKARYA VALİLİĞİ SAHAKK-İ Proje Grubu.
Lojistik ve Limanlar Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
T.C DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI DENİZ ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
KONU:TÜRKİYE’DE NÜFUS
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
KOCAELİ ARSLANBEY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 2013 YILI İŞ PROGRAMI.
Click to edit Master title style Araçlar Arası ve Altyapı Haberleşme Projesi.
Yol Geometrik Standartlarının Seçimi
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
Coğrafi Bölgeler.
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
TÜRKİYE’DE ULAŞIM.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
ESKİŞEHİR İL ÖZEL İDARESİNİN 2008 YILI FAALİYET RAPORU SUNUMU
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
İSTANBULDAKİ Çöp depolama alanlarININ DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
3.KÖPRÜ.
Prefabrikasyon Yapım Teknikleri
3.HAVALİMANI.
TÜRKİYE ELEKTRİK İLETİM A.Ş. Trafo Merkezleri Tesis Dairesi Başkanlığı
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
2/21/ Üniversite kampüsümüzün sınırlarının genişlemesi, hastanelerin birleşmesi ve geleceğe yönelik olarak batı.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
 ARAŞTIRMANIN AMACI VE KAPSAMI  ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ  VERİ TOPLAMA ARAÇLARI  VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ.
BATUHAN YILDIRIM HAYDAR KARA. TEMA NEDİR ? TÜRKİYE EREZYONLA MÜCADELE VE AĞAÇLANDIRMA VAKFI…
İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.
TBMM’YE BİREYSEL BAŞVURU YOLLARININ TANITILMASI VE DESTEKLENMESİ PROJESİ 1 Mayıs Mayıs 2016.
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
OMAS OTOMATİK MEKTUP AYRIM SİSTEMİ #ONURKAYA KURTALAN MYO
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Boğazın Gerdanlığı Boğaziçi Köprüsünün Yapılış Hikayesi
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
Ocak 2016 Aralık 2017 Temmuz 2015 Haziran Ekim 2014 Ilk kontratlara ve site yapım islerine baslanması Aralık 2017 Samsun Lojistik Merkezinin.
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
İŞİN ADI: Nizip İlçesi Yağmursuyu Projesi Uygulama Projesi İDARE: Gaziantep Su ve Kanalizasyon İdaresi (GASKİ) Genel Müdürlüğü TARİH: 2015 ( 2 ay) İŞİN.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
4. ÜNİTE : ÜRETTİKLERİMİZ
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
YHGP: YEŞİLIRMAK HAVZASI GELİŞİM PROJESİ ÖDEVİ ŞÜHEDA NUR ARISOY 11TM/A 266 İYİ SEYİRLER…
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi KURTKÖY–AKYAZI VE KINALI–ODAYERİ KESİMLERİ   www.marmaraotoyolu.com

MARMARA OTOYOL İNŞAATI ADİ ORTAKLIĞI TİCARİ İŞLETMESİ KESİM - 1 KESİM - 2 KESİM - 7 KESİM - 4 KESİM - 5 KESİM - 6 www.marmaraotoyolu.com

Projenin Tanımı... 3996 sayılı Bazı Yatırım Ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun uyarınca, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı; Karayolları Genel Müdürlüğü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul ili Silivri ilçesinde bulunan Kınalı kavşağından başlayan ve Sakarya ilinin Akyazı kavşağında son bulan Kınalı-Odayeri ve Kurtköy-Akyazı arası, 4 Mayıs 2016 tarihinde iki ayrı kısım halinde ihale edilmiştir. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin İstanbul Boğaz geçişini de içerisinde bulunduran Odayeri-Kurtköy kesimi daha önce inşaatı yapılarak hizmete açılmıştır. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Projenin Tanımı... Projenin Avrupa yakasındaki Kınalı‑Odayeri güzergahı; Kınalı-Yassıören, Yassıören-Odayeri, Habibler-Hasdal olmak üzere üç kesimden oluşmaktadır. Anadolu tarafındaki Kurtköy-Akyazı güzergahı ; Kurtköy-Liman bağlantı yolu kavşağı, Liman bağlantı yolu kavşağı-İzmit, İzmit-Akyazı kavşağı olmak üzere üç kesimden oluşmaktadır. Toplam 251 km uzunluğundaki otoyolun 69 km’lik kesimi daha önce inşa edilerek hizmete açılmıştır. Avrupa yakasındaki projenin uzunluğu; 71 km’si anayol, 20 km’si bağlantı yolu ve 67 km’si Kavşak kolları olmak üzere 158 km’dir. Anadolu yakasındaki projenin uzunluğu ise; 122 km’si anayol, 57 km’si bağlantı yolu ve 87 km’si Kavşak kolları olmak üzere 266 km’dir. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Projenin Tanımı... Projenin (YİD) modeli ihale sonucu kazananları; Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş., Projenin Avrupa kesimlerinin (Kınalı-Yassıören, Yassıören-Odayeri ve Habibler-Hasdal) arasını, KMO Anadolu Otoyol İşletme A.Ş. ise Proje’nin Asya kesimlerinin (Kurtköy-Liman bağlantı yolu kavşağı, Liman bağlantı yolu kavşağı-İzmit ve İzmit-Akyazı) arasını yapmak üzere Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile görevlendirilmiştir. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Projenin Amacı... Kuzey Marmara Otoyolu Projesi: Ülkemizin en büyük metropolleri ve sanayi bölgelerini barındıran Marmara bölgesinin ulaşımını, Avrupa yakasında; Trakya bölgesinin doğuya ulaşımını, özellikle İstanbul’a otoyol ulaşımını Yavuz Sultan Selim köprüsü ve bağlantı yolları yardımıyla rahatlatacak, ayrıca şehiriçi, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Köprüsü üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltacak, bununla birlikte yeni yapılan 3.üncü Hava Limanına yolcu ulaşımı hızlı ve konforlu olarak sağlayacak, Asya yakasında ise; Kurtköy-Liman bağlantı yolu kavşağı kesimi ile trafik yoğunluğu olan, Organize Sanayi Bölgesi ve Sabiha Gökçen Hava Limanı ulaşımı rahatlatacak ayrıca Osmangazi Köprüsü ile Bursa-İzmir ulaşımını kısaltacak, İzmit-Akyazı kesimleri ile de Karadeniz ve İç Anadolu bölgelerine ulaşımı sağlayacak ekonomik, kültürel, turistik ve sosyal boyutu olan yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz ulaşım sağlamayı amaçlayan ülkemiz için önemli bir ulaşım yatırımdır. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Projenin İhale Süreci... Yapım ihalesi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı; Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından gerçekleştirilmiştir. 424 kilometrelik kesime 8 teklif gelmiştir. İhaleyi 6 yıl 9 ay 12 gün süresi ile en az yapım ve işletim süresi vererek Asya tarafında kazanan KMO Anadolu Otoyol İşletme A.Ş., Birden fazla slayt gerektirebilir Avrupa tarafında ise en az yapım ve işletim süresi vererek; 7 yıl 9 ay 12 gün süre ile kazanan Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. olmuştur. www.marmaraotoyolu.com

Proje Yönetim Birimleri... İdare Karayolları Genel Müdürlüğü Müşavir Firma Yüksel Proje Uluslararası A.Ş. Görevli Şirketler Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. KMO Anadolu Otoyol İşletme A.Ş. Yüklenici Firma Marmara Otoyol İnşaatı Adi Ortaklığı Ticari İşletmesi Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Sözleşme Bilgileri... 27 Nisan 2016 04 Mayıs 2016 7 Yıl 9 Ay 12 Gün AVRUPA ASYA İşin Adı KUZEY MARMARA OTOYOLU (3. Boğaz Köprüsü Dahil) PROJESİ KINALI- ODAYERİ KESİMLERİ (Bağlantı Yolları Dahil) (3. Boğaz Köprüsü Dahil) PROJESİ KURTKÖY-AKYAZI KESİMLERİ Proje Uzunluğu 71 km Otoyol Ana gövde ve 20 km Bağlantı yolu + 67 km Kavşak kolları olmak üzere toplam; 158 km uzunluğundadır. 122 km Otoyol Ana gövde ve 57 km Bağlantı yolu + 87 km Kavşak kolları olmak üzere toplam; 266 km uzunluğundadır. Teklif Verme Tarihi 27 Nisan 2016 İhale Tarihi 04 Mayıs 2016 İhale Edilme Şekli 3996 Sayılı Kanun’un Kamu Özel Sektör İş birliği Yöntemlerinden Yap-İşlet-Devret (YİD) Modeline göre ihalesi yapılmıştır. Görevli Şirket AVRUPA OTOYOLU YATIRIM VE İŞLETME A.Ş. KMO ANADOLU OTOYOL İŞLETME A.Ş. Yapım Süresi Sözleşmenin yürürlüğe girmesinden sonra 3 Yıl Sözleşmenin yürürlüğe girmesinden sonra 3 Yıl Sözleşme Süresi (Yapım süresi dahil) 7 Yıl 9 Ay 12 Gün 6 Yıl 9 Ay 12 Gün Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Proje Kesimleri... AVRUPA YAKASI ASYA YAKASI Kesim-1 Kesim-2 Kesim-7 Anayol: 71 km + Bağlantı yolu: 20 km + Kavşak kolları: 67 km Toplam Uzunluk: 158 km Anayol: 122 km + Bağlantı yolu: 57 km + Kavşak kolları: 87 km Toplam Uzunluk: 266 km Kesim-1 Kesim-2 Kesim-7 Kesim-4 Kesim-5 Kesim-6 KINALI-YASSIÖREN (83 km) YASSIÖREN- ODAYERİ (47 km) HABİBLER- HASDAL (28 km) KURTKÖY- LİMAN BAĞLANTI YOLU KAVŞAGI  (80 km ) LİMAN BAĞLANTI YOLU KAVŞAGI- İZMİT (61 km ) İZMİT- AKYAZI (125 km ) Birden fazla slayt gerektirebilir Anayol 40 km  Bağlantı Yolları 10 km Kavşak Kolları 33 km Anayol 20 km  Bağlantı Yolları 6 km Kavşak Kolları 21 km Anayol 11 km Bağlantı Yolları 4 km Kavşak Kolları 13 km Anayol 22 km Bağlantı Yolları 25 km Kavşak Kolları 33 km Anayol 37 km Bağlantı Yolları 7 km Kavşak Kolları 17 km Anayol 63,0 km  Bağlantı Yolları 25 km Kavşak Kolları 37 km PROJE TOPLAMI UZUNLUK : 424 km

Güzergah Bilgileri... PROJE AVRUPA 71 km 20 km 91 km 12 adet 67 km ANAYOL UZUNLUĞU   BAĞLANTI YOLLARI UZUNLUĞU TOPLAM UZUNLUK (Anayol+Bağlantı) KAVŞAK ADEDİ TOPLAM KAVŞAK UZUNLUKLARI TOPLAM UZUNLUK (Anayol+Bağlantı+Kavşak) AVRUPA 71 km 20 km 91 km 12 adet 67 km 158 km ASYA 122 km 57 km 179 km 28 adet 87 km 266 km PROJE TOPLAM (AVRUPA+ASYA) 193 km 77 km 270 km 40 adet 154 km 424 km Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Proje standartları... Anayollarda : 120 km/saat, Bağlantı yollarında : 100 km/saat’tir. Şerit genişlikleri : 4 x 3,75 m Banket genişlikleri : 3,00 m + 3,0 0 m Min. Yatay Kurp Yarıçapı : 1000 m Maksimum eğim : % 4 Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Proje Büyüklükleri... Birden fazla slayt gerektirebilir Kuzey Marmara Otoyol Projesi’ndeki sanat yapıları, viyadük, tünel, üst geçitler ve alt geçitler, menfezlerdir. Buna göre; Proje’nin Avrupa kesimlerinde toplamda 3 tünel, 9 viyadük, 42 köprü, 35 altgeçit, 19 üstgeçit ve 69 adet menfez; Asya kesimlerinde ise toplam 5 tünel, 11 viyadük, 77 köprü, 71 altgeçit, 60 üstgeçit ve 395 adet menfez yapımı planlanmaktadır. Bu yapıların bir adedi Ekolojik kullanım amaçlı olarak projelendirmiştir Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Proje Büyüklükleri... ANA MALZEMELER Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Projenin Sağlayacağı Faydalar... Ulaşım Kalitesinde Artış Kuzey Marmara Bölgesinde Doğu-Batı istikametindeki ana ulaşım arterleri civarında gelişerek büyüyen, kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirlerarası ve uluslararası trafik birbirinden ayrıştırılarak ulaşımdaki hizmet kalitesi artırılmış olacaktır. Sosyal ve Ekonomik Sektörlere Altyapı Ülkemizin sektörel bazda en ileri seviyede olan Kuzey Marmara bölgesinin ulaşım alt yapısına ilave kapasite oluşturacaktır. Projenin güzergahının çevresinde planlanan yeni yerleşim ve yatırımlara alt yapı oluşturacaktır. Ulaşımda Kolaylık ve Ekonomik fayda Kuzey Marmara Otoyolu projesi Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesini, Ege ve İç Anadolu Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlamış olacaktır. Halen İstanbul’dan 2,5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, İstanbul’dan 8-10 saat olan İzmir ulaşımı 3,5-4 saate ve Eskişehir ulaşımı 2-2,5 saate inecektir. Bakım ve Trafik Güvenliği Mevcut karayolu ulaşım sistemlerindeki ağır ve yoğun trafik nedeni ile oluşan yüksek bakım maliyetlerinin azaltılması ve trafik güvenliğinin artırılmasına dolayısıyla kaza oranında %25 azalma sağlayacaktır. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmeleri... Fiziksel Çevre Çalışmaları Mevcut durum tespitine yönelik çevresel veri toplama programı kapsamında hava kalitesi ve (toz, çöken toz, NOx, SO, vb.) ve yakındaki yerleşimlerde gürültü ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Otoyol güzergahı ile kesişen su kaynakları veya güzergah yakınındaki hassas su kaynaklarındaki (örn., yeraltı suyu kuyuları vb.) su kalitesi örneklemesi ve analizleri ile seçilen noktalarda toprak kalitesi örnekleme çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Biyolojik Çevre Çalışmaları Mart ayı ile Mayıs-Haziran ayları içerisinde 2 set olmak üzere proje güzergahı ve civarındaki uzman ekipler önderliğinde, karasal, sucul alanda flora ve fauna çalışmaları yapılarak, habitat, ekoloji ve biyoçeşitlilik özellikleri belirlenmiştir. Sosyo-Ekonomik Çevre Çalışmaları Proje için hazırlanan halkın katılımı programı kapsamında, proje güzergahı civarındaki yerleşimlerde mahalle ileri gelenleri ile kilit bilgilendirici anket çalışması, genç/yaşlı erkek ve kadın gruplarla da odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Ayrıca proje faaliyetleri hakkında yöre halkına bilgi vermek, soru ve görüşlerini almak için halkın katılımı toplantıları gerçekleştirilmiştir. Kültürel Miras Çalışmaları Kültürel mirasa yönelik arkeolojik amaçlı yüzey araştırmaları uzman ekipler önderliğinde Ocak-Mart ayları içerisinde yürütülmüştür. Saha yürüyüşü bulgularına göre tespit edilen sahalar konusunda ilgili koruma kurulları ile irtibata geçilmiştir. Birden fazla slayt gerektirebilir www.marmaraotoyolu.com

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi TEŞEKKÜR EDERİZ … "KMO Basın ve Halkla İlişkiler " Kuzey Marmara Otoyolu Projesi KURTKÖY–AKYAZI VE KINALI–ODAYERİ KESİMLERİ   www.marmaraotoyolu.com