AFYON. İBRAHİM KAZANCI 1-AYŞE BOZDAĞ 2-FİGEN SERT 3-BÜLENT ÇİFTÇİ 4-AHMET GEVREK 5-İBRAHİM TAŞKIN 6-HÜSEYİN İNAN 7-ADNAN İNCE 8-ÜMİT TEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Her bir kimyasal element, atom çekirdeği içerisindeki proton sayıları veya atom numarası (Z) ile karakterize edilir. Verilen bir elementin tüm atomlarında.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
PERİYODİK CETVELİN BAZI GRUPLARI VE ÖZELLİKLERİ
Maddenin Hâllerinin Tanecikli Yapısı
PERİYODİK TABLO ALİ DAĞDEVİREN.
PERİYODİK CETVELİN BAZI GRUPLARI VE ÖZELLİKLERİ
ALİ DAĞDEVİREN/FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
CANİP AYDIN/FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
….Periyodik cetvel….. Konu anlatımı sorular.
Elektron dağılımı ve periyodik cetvel
PERİYODİK CETVELİN BAZI GRUPLARI VE ÖZELLİKLERİ
Stres ve Stres Yönetimi
9. SINIF KİMYA 24 MART-04 NİSAN.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği için Malzeme Bilgisi
KİMYASAL BAĞLAR.
ARKADAŞLIK HOŞGELDİNİZ.
HAFTA 8. Kimyasal bağlar.
2. İYONİK BİLEŞİKLER.
KİMYASAL BAĞLAR KOVALENT BAĞ İYONİK BAĞ
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
ELEKTRON DİZİLİMİ VE ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
KİMYASAL BAĞLAR İyonik Bağlı Bileşiklerde Kristal Yapı İyonik bağlı bileşiklerde iyonlar birbirini en kuvvetli şekilde çekecek bir düzen içinde.
PERİYODİK CETVEL.
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
KİMYASAL BAĞLAR.
PERİYODİK CETVELİN BAZI GRUPLARI VE ÖZELLİKLERİ
Periyotik Cetvel ve Özelikleri
ELEKTRONLARIN DİZİLİMİ VE KİMYASAL ÖZELLİKLER
PERİYODİK CETVEL ERTUĞRUL ÇUKADAR.
Sorumluluk Bilinci.
ZAYIF ETKİLEŞİMLER.
Konu başlıkları Oluşumu
Maddenin yapısı ve özellikleri
KİMYASAL BAĞLAR.
İYONLAŞMA ENERJİSİ NEDİR?
SINAVI BAŞLATMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ
PERİYODİK TABLO VE ÖZELLİKLERİ
NaCl’de, Na bir elektron vererek Na+ katyonunu oluşturur ve bu elektron  Cl tarafından alınır ve Cl- anyonunu oluşturur. Böylelikle.
KİMYASAL BAĞLAR.
Mühendislerin temel ilgi alanı
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİMYASAL BAĞLAR Moleküllerde atomları birarada tutan kuvvettir.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Onurlu, güçlü ve görünür. KA (Kişisel Asistanlık) nedir? ve kendi ülkenizde gerçek olmasını nasıl sağlarsınız?
ATOM ve YAPISI.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ELEKTRON DAĞILIMI. ATOMUN YAPISI Hadi kullanacağımız şekli tanıyalım… İlk sayfa döner. İleri Film gösterimi şeklinde sunar. Geri Son sayfaya döner. Sayfa.
PERİYODİK CETVELİN DEĞİŞEN ÖZELLİKLERİ. PERİYODİK CETVEL Hadi kullanacağımız şekli tanıyalım… İlk sayfa döner. İleri Film gösterimi şeklinde sunar. Geri.
PERİYODİK CETVELİN ÖZELLİKLERİ. PERİYODİK CETVEL Hadi kullanacağımız şekli tanıyalım… İlk sayfa döner. İleri Film gösterimi şeklinde sunar. Geri Son sayfaya.
PERİYODİK CETVEL.
1 Kimyasal Bağlar Aynı ya da farklı cins atomları bir arada tutan kuvvetlere kimyasal bağlar denir. Pek çok madde farklı element atomlarının birleşmesiyle.
Arş. Gör. Dilber Demirtaş
Maddenin Yapısı ve Özellikleri
Bağlar Molekül içi bağlar Moleküller arası bağlar Kovalent bağ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
SEVGİ.
KİMYASAL BAĞLAR.
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
CANİP AYDIN/FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
Elektron Dizilişleri Elektronlar öncelikle enerjisi en az olan orbitali doldurur. Bir orbitalin enerjisi çekirdeğe yaklaştıkça azalır. Aynı temel enerji.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
KİMYASAL BAĞLAR Bir molekül, molekülü oluşturan atomların birbirlerine kimyasal bağlar ile tutturulması sonucu oluşur. Atomların kendilerinden bir sonra.
KİMYASAL BAĞLAR KOVALENT BAĞ İYONİK BAĞ
ATOMUN YAPISI.
PER İ YOD İ K TABLO. PERİYODİK TABLO NEDİR Periyodik cetvel, elementleri gösteren ve özellikleriyle ilgili bilgi veren bir tablodur. Bu tabloda elementler.
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Sunum transkripti:

AFYON

İBRAHİM KAZANCI 1-AYŞE BOZDAĞ 2-FİGEN SERT 3-BÜLENT ÇİFTÇİ 4-AHMET GEVREK 5-İBRAHİM TAŞKIN 6-HÜSEYİN İNAN 7-ADNAN İNCE 8-ÜMİT TEK

ÖZ DENETİM Bu etkinlikle öğrencinin yapmış olduğu davranışlarla kendinden küçüklere, arkadaşlarına ya da çevresine karşı rol model olduğunu kavratmayı amaçlıyoruz. Sizce bu resim ne anlatıyor? Arkadaki çocuk ne yapıyor? Çevrenizde örnek olduğunuzu düşündüğünüz kimse var mı? Davranışlarını örnek aldığınız kimseler var mı? Bu soruların ardından yaptığımız her türlü tavır ve davranışın etrafımızda bizi rol model almaya hazırlanan kişileri nasıl etkileyeceğimizi anlatmış oluruz.

YARDIMSEVERLİK Bu etkinlikle öğrencinin iyonik bağın oluşumunu ve yardımseverlik değerini kavratmaya çalıştık. Sizce bu karikatür ne anlatıyor? Bu karikatürdeki atomların alıp verdikleri nedir? Bu şekilde oluşan bağ sizce kuvvetli midir? Herhangi bir arkadaşınız sizden bir şey talep ettiğinde ona yardımcı olduğunuzda ne hissediyorsunuz? Alınan cevaplarla birlikte öğrencinin kazanımları bulması sağlanır.

DOSTLUK, YARDIMSEVERLİK, VATANSEVERLİK Bu etkinlikle öğrencinin dersin kazanımını ve değerleri kazanması amaçlanır. Sizce bu resim ne anlatıyor? Size göre bu resimle dersimiz arasında nasıl bir alaka kurulabilir? Etrafımızdaki herkes bize benzese güzel olur muydu? Karışım deyince ne anlıyorsunuz? Bu soruların ardından etrafımızdaki her bireyin aslında güzel bir karışım oluşturduğunu, millet, vatan olmanın gerekliliğinin bu olduğunu vurgulayabiliriz.

SAYGI Bu etkinlikle öğrencinin kendi gibi olmayanlara karşı saygı çerçevesinde davranması gerektiğini öğrenmesini amaçladık. Sizce bu resim ne anlatıyor? Resimdeki çocuk ne yapıyor? Resimdeki bebeğin annesinin boynu mu ağrıyor? :))) Öğrencilerin vermiş olduğu cevaplardan sonra hiç kimsenin diğer bir kişiyi sırf kendine benzemediği için ötekileştirmemesi gerektiği vurgulanır.

SORUMLULUK Bu etkinlik derse giriş etkinliği olarak uygulanacaktır.Bu etkinlik periyodik özelliklerin değişimini daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla planlanmıştır. Atom çapının periyodik cetvelde aynı periyotta soldan sağa doğru gidildikçe azalacağını, iyonlaşma enerjisinin ise genellikle artacağını drama yoluyla anlatmak amaçlanmıştır. Aynı zamanda sorumluluk değerinin verilmesi amaçlanmıştır. Öğretmen sınıfa girince dersin başında 6 kisiyi tahtaya çıkarır. Öncelikle aynı periyodun başında olarak (ÖR: Li) çelimsiz bir öğrenci seçilir. Ardından daha irice bir öğrenci(Ör: F) seçilir. Her iki öğrenci birbiriyle aynı hizaya konulur ve etrafına ikişer arkadaş konur. Baştaki çelimsiz arkadaş etrafındaki elektronları güçlü bir şekilde kendine çekemez fakat sonda bulunan öğrenci daha güçlü olduğu için etrafında bulunan öğrencileri kendine daha kuvvetli çeker. Sonda bulunan öğrenci elektronları daha kuvvetli çektiği için ondan elektron koparmak daha fazla güç(enerji) gerektirir. Bu durum soldan sağa doğru gidildikçe iyonlaşma enerjisinin genellikle artacağını öğrencinin daha iyi anlamasını sağlayacaktır.

Dostluk