GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
Bağlanma (attachment)
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ZORBALIK.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
DİĞER TUTUMLAR.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Bağlanma Kuramı Açısından Yakın İlişkiler
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
ALANYA MÜFTÜLÜĞÜ Aile ve Dini Rehberlik Bürosu Tek ebeveynli ailelere yönelik rehberlik faaliyet raporu.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Bağlanma TARZLARI.
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
AİLEDE İLETİŞİM.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım veren kişiye karşı yakınlık İsteme ve bu yakınlığı devamlı hale getirme eğilimi sonucunda oluşan sürekli duygusal bağ Olarak tanımlanır. Ainsworth Güvenli bağlanma Kaygılı bağlanma Kaçınmacı Kişinin erken dönemde ki bağlanma stili onun yaşamının tamamında ilişkilerini etkilemektedir. Kişinin bağlanma stillerine göre kendisini ve çevresini algılayış biçimi değişmekteve bu da kaygı düzeyine etki etmektedir. Kaygı günümüzde pek çok şekilde tanımlanmıştır. Speilberg ve arkadaşları kaygıyı kişinin herhangi bir tehlike olmaksızın yaşadığı bedensel, Duygusal ve zihinsel değişimlerle ortaya çıkan tedirginlik durumu olarak tanımlanmıştır Yavuzer,sebebi belli olmadan yaşamın her döneminde hissedilen gerginlik,sinirlilik,şeklinde Ortaya çıkan ve hoşa gitmeyen kaygı durumu. Durumluluk Sürekli

MAKALE İNCELEMELERİ Üniversite Öğrencilerinin Sürekli Kaygı ve Denetim Odaklarının Bağlanma Stilleri Açısından İncelenmesi Örneklem:Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. sınıflardaki 480 Öğrenci Veri Toplama Araçları: Sürekli Kaygı Envanteri Rotterdam Denetim Odağı Ölçeği Yakın ilişkilerde Yaşantılar Envanteri Amacı:Üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı ve denetim odaklarının bağlanma stillerine göre ele alınmasıdır. Çalışma 2009 yılında Dilmaç, Hamarta ve Arslan tarafından yapılmıştır. Bulgularına bakıldığında ; Saplantılı ve korkulu bağlanma stilline sahip bireylerde güvenli bağlanma stiline sahip bireylere göre daha yüksek kaygı Neden?Çünkü güvenli bağlanma stillerine sahip birey olumlu benlik algısı Geliştirmekle bu da kişide kaygıyı azaltmaktadır. Güvenli Bağlanma Stili Güvensiz (Kararsız,Kaçınan) Düşük kaygı Yüksek kaygı

İncelenen 2. Makale : Orta Çocukluk Döneminde Ebeveynlere Bağlanma,Benlik Algısı ve Kaygı Açısından İncelenmesi Örneklem:Ankara’da bir üniversiteye bağlı vakıf ilköğretim okulu 5. ve 6. sınıfa giden 194 öğrenci oluşturmaktadır. Amacı :Orta Çocukluk Döneminde Ebeveyne Güvenli Bağlanan Bireylerin Benlik Alanlarında Gelişim ve Kaygı Arasındaki İlişkiyi İncelemektedir. Veri Toplama Araçları:Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği Harter Benlik Algısı Ölçeği Çocuklar için Sürekli Kaygı Envanteri Bulgulara bakıldığında ; Her iki ebeveyne de güvenli bağlanmanın sonucunda, kişinin Sahip olduğu bu bağlanma türünün olumlu benlik değerlendirmelerine katkı sağladığı ve böylelikle kişide kaygıyı azaltarak sağlıklı bir psikolojik gelişime ortam hazırladığı savunulmaktadır. Literatürle ilişkisine bakıldığında, Kerns ve arkadaşlarının (1996) sadece anneye bağlanma ve benlik alanları ile kaygı arasında bulduğu sonuçlarla tutarlılık göstermektedir

İncelenen Son Çalışma : Tam Aileye ve Tek Ebeveyne Sahip Ailelerden Gelen 7-12 Yaşlar Arasındaki Çocukların Bağlanma Stilleri ve Kaygı Durumları Arasında İlişki Örneklem:İstanbul Kartal ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında eğitim gören 7-12 yaş arasındaki öğrencilerden tek ebeveyne sahip 20 erkek 22 kız ve tam aileye sahip 24 Erkek ve 34 kız olmak üzere toplam 100 öğrenci Veri Toplama Araçları:Bireyi Tanıma Çizelgesi Bağlılık Stilleri Anket Formu Çocuklar için Durumluluk ve Sürekli Kaygı Envanteri Çalışmanın Amacı: Anne babası boşanmış 7-12 yaşları arasındaki çocuklarla aynı Yaştaki anne babası boşanmamış çocukların bağlanma stilleri ve kaygı durumları arasındaki ilişkinin karşılaştırılmasıdır. Çalışma 2009 yılında Turan Cebeci tarafından yapılmış bir yüksek lisans tezidir. Araştırmanın bulgularına bakıldığında ;boşanmış ebeveyne sahip çocukların Güvenli bağlanma durumları ile durumluk kaygı düzeyleri arasında negatif yönde bir ilişki Vardır.Yani bu örneklem üzerinde bakıldığında güvenli bağlanmanın sonucunda kaygı Düzeyinin azaldığı görülmektedir. Ayrıca boşanmış ebeveynlere sahip çocukların durumluk ve sürekli kaygı ortalamalarının tam aileye sahip çocukların durumluk ve sürekli kaygı ortalamalarından yüksek olduğu görülmüştür.

Araştırma sonucunun literatür ile ilişkisine bakıldığında, Öztürk’ün (2006) 9-13 yaş grubu üzerinde yaptığı araştırmanın bulgularıyla benzerlik göstermektedir. Bu araştırmaya göre de, tek ebeveynli çocukların kaygı düzeyinin, tam aileye sahip olan çocukların kaygı düzeylerinden daha fazla olduğu görülmüştür. Öte yandan Cherlin ve arkadaşlarının (1991) yaptıkları ve tek ebeveyne sahip olan çocukların tam aileye sahip çocuklara oranla daha fazla davranış sorunu sergilededikleri ve okul başarılarının daha düşük olduğu sonucuyla benzerlik göstermektedir

SONUÇ İncelenen 2 makale ve 1 tez ortak olarak bağlanma stilleri ve kaygı değişkenlerini ele almışlardır. Çalışmada incelenen 2 makalenin sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde;sürekli kaygı Ve kaygılı bağlanma arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. Bretherton(1985) ve Thompson’a(1999) göre, anne-babaya güvenli bağlanma sonucunda birey kendisine yönelik olumlu benlik değerlendirmesi geliştirmekte ve bu da kişideki kaygıyı azaltmaktadır. Çalışmada incelenen teze bakıldığında ise,Turan Cebeci(2009) güvenli ve güvensiz bağlanma stilini,tek ebeveyne sahip çocuklar ve tam aileye sahip çocuklar açısından karşılaştırmıştır. Buna göre,boşanmış ya da boşanmamış ebeveyne sahip olma durumuna göre sürekli ve durumluk kaygı puan ortalamaları arasında fark olduğu görülmüştür.

Tam aileye sahip çocuklarda bağlanma stili ile kaygı arasında fark görülmezken,tek ebeveyne sahip çocukların güvenli bağlanma ve kaygı ortalamaları arasında negatif bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu tezin,ebeveynlerin boşanma öncesinde ve sonrasında çocukların en az zararla kurtarabilmeleri açısından uzmanlara, ebeveynlere ve öğretmenlere yol gösterici bir kaynak olabileceği düşünülmektedir.

ESRA SARIÇAMLIK ECE ÇELEBİ SİBEL TAŞKAN SERAP MİNAZ KIRATİK