PSİKANALİTİK KURAM. KURAMIN TARİHÇESİ Psikanaliz Sigmund Freud ( )tarafından kurulmuştur. Freud un kuramı çok tartışmalı olmakla beraber danışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ROBOT.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
PSİKANALİTİK TERAPİ.
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
EĞİTİMDE DRAMA.
6. 1. KYOTO PROTOKOLÜ.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
OYUN ve OYUNCAK.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PSİKANALİTİK YAKLAŞIM
EMPATİK İLETİŞİM 1.
BENLİK VE KİMLİK.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
50-, 60- veya 70-li yıllarda mı büyüdün .. ¿
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Maç Sonucunun Belirlenmesi
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
Tüketici Davranışları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ПРИЛОЗИ.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

PSİKANALİTİK KURAM

KURAMIN TARİHÇESİ Psikanaliz Sigmund Freud ( )tarafından kurulmuştur. Freud un kuramı çok tartışmalı olmakla beraber danışma ve psikoterapi mesleğine olan etkisi çok büyük olmuştur. Freud ve hem meslektaşı hem de akıl hocası olan Joseph Breuer,ilk defa psikolojik bozuklukların tedavisi için “Konuşma”terapisini belirleyen kişilerdir. Freud kendi analizine 1890 ların sonlarında başlamıştır ve bu notlarını parça parça Rüya Yorumları da dahil olmak üzere birçok çalışmasında aktarmıştır.

Freud yaşamının büyük bir çoğunluğunu Viyana,Avusturya da geçirmiştir. Viyana üniversitesine 17 yaşında girmiş.Sıradışı bir öğrenciydi. Tıp alanında diplomasını 1881 yılında almıştır. Eylül 1886 da evlenmeden önce,Freud histeriyi araştıran ve klinik uygulamalarda hipnozu kullanmakta usta olan ünlü nörolog Jean-Martin Charcot ile çalışmak için Paris e gitti. Freud un histeri üzerine yayınlanan ilk kitabı 1895 de Joseph Breuer beraber yazılmıştır.(Histeri üzerine çalışmalar )

Freud psikanaliz kelimesini ilk defa 1896 da kullanmıştır.Freud un Rüyaların Yorumu 1899 da yayınlanmıştır. Freud çalışmalarının reddedilmesine rağmen yavaş yavaş bir taraftar takımı topladı. Psikanalitik fikirleri tartışmak için Çarşamba Psikoloji Topluluğunu 1902 de kurdu. Freud 23 eylül 1839 da kendi sonunu kendi seçerek hekiminden öldürücü düzeyde morfin aldı. Freud un fikirleri bugün bildiğimiz psikoloji mesleğinin ve psikoterapi uygulamalarının temelini oluşturmuştur.

Freud kötümser bir insandı,bu nedenle de psikanalizde insan doğasının daha çok kasvetli yönlerine yönelmiştir. Freud için insan davranışı;genetik olarak var olan dürtüler,kendini koruma iç güdüleri,seks ve yıkım arasındaki çatışmalarla ortaya çıkar. Psikanalitik kuramda kişi için neredeyse her şey 6 yaşından önce belirlenir. Ferud un çocuklar hakkındaki görüşü günümüzdeki görüşlerden çok daha karmaşıktır. Çocukların cinsel varlıklar olduğuna ve çocukların başıca arzularını tatmin etme yollarını ararken bazı cani fantezilere de sahip olduklarına inanıyordu.

Freud insanoğlu olarak bizlerin eylemlerimizin nedenini anlamada yeterince iyi olmadığımızı düşünmekteydi. Ona göre farkında olmadığımız(bilinçdışı)güçler davranışlarımızın en güçlü kaynaklarıdır. Bilinçdışının var olduğunun kanıtları ise unutkanlıklar,hatalar,dil sürçmeleri gibi gündelik olaylardan ve rüyalardan sağlanmaktadır.

Anna Freud Anna 20 li yaşlardayken babasından psikanaliz eğitimi aldı.(babasının analizinden geçti) Tıp ya da psikolojinin herhangi bir formal eğitiminden geçmeden analist oldu ve Freud un entelektüel mirasçısı oldu. Babasının sadık bir savunucusuydu.

TEMEL KAVRAMLAR

İÇGÜDÜ KURAMI Freud a göre insanların evrimsel mirasından kaynaklanan,doğuştan getirdikleri içgüdüsel itkileri vardır. Bu iç güdüler ifade bulmalıdır yoksa kişi işlevini yapamayacak hale gelicektir. İlk yazılarında en temel iç güdüyü eros ya da yaşam olarak tanımlamıştır. Daha sonra yıkıcı içgüdüyü tanımlamıştır(thanatos ya da ölüm iç güdüsü ) İhtiyacı tatmin etmek üzere doğrudan ifade etmenin yanı sıra,içgüdüler dört değişik yoldan daha ifade bulurlar.

1. Tersine çevrilerek 2. Kişiye geri dönerek 3. Bastırma 4. Yüceltme

Yaşam içgüdülerinin kendini korumaya yönelik olduğu düşünülür. Yaşam ve ölüm içgüdülerini birbirine zıt olarak ele alsa da Freud bunların bazen iç içe geçmiş olduğunu ifade etmiştir. İçgüdüler bilinç dışıdır ve bir enerji birikimine sahiptir. Eros libido olarak adlandırılır.Libido cinsel dürtü ile eş anlamlı olarak kullanılmaya devam etmiştir. Libido en temel dürtü olarak kabul edilir.Çünkü insan türünün devam ettirilmesinden sorumludur.

İçgüdüsel enerji her zaman için yatırım yapacağı nesnelerin arayışı içindedir.Böyle bir bağlılık iç güdülerin enerjisini boşaltır ve haz yaratır. Gelişim sırasında oluşan problemler libidonun gelişim aşamasında saplanıp kalmasından oluşur. Saplanma,nevrozlarda nadir olarak tamamıyla yer alır.Kişi bir şekilde uyarlayarak gelişimini devam ettirir. Daha sonra ortaya çıkan bir travma saplanma noktasına gerilemeye sebep olabilir. Asıl amaç artık eskide kaldığından,çözümlenmemiş olan çatışmalar semptomlara neden olur.