VERiMLi DERS ÇALISMA YÖNTEMLERi. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NE ANLAMA GELMEKTEDİR? Verimli ders çalışma; “amaç doğrultusunda zamanı, planlı ve programlı olarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
AYDIN DOĞAN TİCARET MESLEK LİSESİ
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ? NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ?  İyi bir liseye yerleşebilmek için,  İyi bir üniversite kazanabilmek için,  İstediğim.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERiMLi DERS ÇALISMA YÖNTEMLERi

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NE ANLAMA GELMEKTEDİR? Verimli ders çalışma; “amaç doğrultusunda zamanı, planlı ve programlı olarak kullanmaktır...”

VERİMLİ ÇALIŞMAMIZI ENGELLEYEN UNSURLAR:  Yanlış çalışma alışkanlıkları  Temel bilgi eksikliği  Kişisel problemler  Yeterli kaynaktan yararlanmama  Dersle ilgili önyargılar  Öğretmenle ilgili önyargılar  Aşırı kaygı  Televizyon Bağımlılığı  Oyun Bağımlılığı  Kıramadığınız Arkadaşlarınız  Evinize Gelen Misafirler  Ders çalışmaya başlayamamak  İnternet  Telefonda konuşma ve mesajlaşma  Erteleme vs….

ÖĞRENMELERİMİZİN DAHA KALICI OLABİLMESİ İÇİN; PRATİK ÖNERİLER: SOKAKLAR Fen Lisesi Anadolu Lisesi

AMAÇLARINIZI BELİRLEYİN: Hayatta amacı olmayanlar, hiçbir zaman hayal kırıklığına uğramazlar… Başarılı olabilmek için, mutlaka; “hedef ve amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması”, “buna inanılması”, “bu amaca yönelik programların yapılması” ön şartlardır.

ÖNYARGILARINIZDAN KURTULUN… DERS ÇALIŞMAYA MORAL VE PSİKOLOJİK AÇIDAN KENDİMİZİ DERS ÇALIŞMAYA MORAL VE PSİKOLOJİK AÇIDAN KENDİMİZİ HAZIRLAMALIYIZ... HAZIRLAMALIYIZ... “ Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. ”

BU SÖZLERDEN VAZGEÇİN! BU SÖZLERİ DAĞARCIĞINIZIN BİR PARÇASI YAPIN 1- YAPAMAM 1-YAPABİLİRİM 2-İNANMIYORUM 2-İNANIYORUM 3- ZAMANIM YOK 3-ZAMAN YARATACAĞIM 4- BELKİ 4-KESİNLİKLE 5- ACABA 5-MUTLAKA 6- KORKUYORUM 6-KENDİME GÜVENİYORUM 7- OLANAKSIZ 7-HERŞEY MÜMKÜNDÜR 8- EĞER 8-YAPACAĞIM 9-BİLMİYORUM 9-ÖĞRENECEĞİM 10-DAHA ÖNCE HEP KAYBETTİM 10-BU SEFER KAZANACAĞIM 11-SONRA 11-ŞİMDİ / ŞU AN 4

PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞIN: BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN ÇOK ÇALIŞMAKTANDEĞİL,ETKİLİÇALIŞMAKTANGEÇMEKTEDİR! “PLAN YAPMAK, GELECEĞİNİ BU GÜNDEN HAZIRLAMAK DEMEKTİR..”

ÇALIŞMA ZAMANINIZI BELİRLEYİN Kendimizi ders çalışmaya verebildiğimiz zamanlara ve aynı vakitlerde çalışmaya özen göstermeliyiz.

UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI BELİRLEYİN KARIŞIK BİR MASA, KARIŞIK BİR ZİHNİN İŞARETİDİR... Temizlik Sandalye Eşyalar Isı Işık Gürültü Düzen Hava

BESLENME; Kahvaltı mutlaka güne başlamada ana öğün olarak kullanılmalıdır. Değişik ve iştah açıcı biçimde hazırlanmış çok yönlü yemekler yenmelidir. Önemli olan, öğün saatlerinin belirli bir düzene oturtulmasıdır. Arada bir şeyler atıştırmak diye de bilinen zamansız beslenmek, sağlıklı beslenmeyi engeller. Yemekler sakin ve huzurlu bir ortamda yenilmelidir. Tıka basa tok bir şekilde ders çalışmak verimli olmayacaktır. Çünkü midenin dolu olması, kanın mide damarlarına birikmesine neden olur ve uyku yapar.

UYKU DÜZENİMİZ; En ideal uyku saatleri, 23:00-06:30 olarak kabul edilmektedir. Fazla uyumak, uyuma isteğini arttırmaktan başka bir işe yaramaz..

BÜTÜN - PARÇA- BÜTÜN ÖĞRENME SÜRECİ,“Bütün-parça-bütün” şeklinde ilerlemelidir.

ÖĞRETECEK GİBİ ÖĞREN ÖĞRENMENİN EN İYİ YOLLARINDAN BİRİ DE ÖĞRETMEKTİR. “BAŞKALARINA ÖĞRETECEKMİŞ GİBİ ÖĞRENMEK” VERİMİ ARTIRIR.

KENDİ İFADELERİNLE TEKRARLA ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ KENDİ İFADELERİYLE TEKRARLAMASI” “KENDİ İFADELERİYLE TEKRARLAMASI” ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR.

ÖĞRENME GRUPLARI KUR BENZER AMAÇLARA SAHİP KİŞİLERDEN OLUŞAN “ ÖĞRENME GRUPLARI” KURMAK VE BU GRUP İLE ÇALIŞMAK VERİMİ ARTIRIR.

BAĞLANTI KUR BENZERLİKLER- FARKLILIKLAR, TANIMLAR, ÖRNEKLER, KURALLAR- İSTİSNALAR, ANA FİKİRLER-YAN FİKİRLER BİLİNÇLİ OLARAK AYRILMALI VE ARALARINDA “BİLİNÇLİ BAĞLANTILAR” KURULMALI.

YAZ BİR BİLGİYİ “YAZILI OLARAK İFADE ETMEK”, O BİLGİNİN ANLAŞILMA DÜZEYİNİ ARTIRIR.

İŞARETLE ÖNEMLİ YERLERİ VE ANA FİKİRLERİ“İŞARETLEMEK (ALTINI ÇİZMEK VEYA ÖZEL İŞARETLER)” ÖĞRENME DİKKATİNİ YÖNLENDİREREK VERİMİ ARTIRIR.

ZAMANI AYARLA DİKKATİN ZAYIFLAMASI VE SÜRDÜRÜLEMEMESİ DURUMUYLA KARŞILAŞMAMAK İÇİN “ÇALIŞMA SÜRELERİNİZİ 40 DK DERS + 10 DK DİNLENME” OLARAK AYARLAYINIZ.

Sürekli ders çalışmak iyi öğrenmek demek değildir! Dinlenmeye vakit ayırmak gerekir. Bu nedenle dinlenme aralarına dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek gerekir, bu bireyi uyumlu ve başarılı yapar… 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat2 saat Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi

TEKRAR YAPMAK ÖNEMLİDİR: KONUYU ÖĞRENME ORANI; DERSTE DİNLEMEKLE %20’YE KONUYU BİR KERE OKUMAKLA %30’A ÖZETİNİ ÇIKARTMAKLA %60’A ÖĞRENMENİN HEMEN ARDINDAN TEKRAR YAPMAKLA %80’E BAŞKASINA ANLATMAKLA %90’A ULAŞIR.

Hafızanın işleyişi ve unutma 1 gün2 gün7 gün30 gün 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 20 dakika 1 saat 9 saat öğrenmenin başladığı nokta anında

Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 1 gün 10 dak 7 gün30 gün 0% 10% öğrenmenin başladığı nokta 6 ay

BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ ETKİSİ “ ÇALIŞMA SÜRESİNİN BAŞINDA VE SONUNDA ÖĞRENİLENLER AKILDA DAHA ÇOK KALIR.” BUNUN İÇİN VERİLEN ARALARDAN SONRA TEKRAR YAPARAK BAŞLAMAK HATIRLAMA ORANINI ARTIRDIĞI GİBİ KONU BÜTÜNLÜĞÜNÜDE SAĞLAR.

TARAMA METODU OKUNACAK KONUYA KARŞI İLGİYİ ARTIRMAK, KONSANTRASYON OLUŞTURMAK VE BEYNİ UYARMAK İÇİN METNİ MUTLAKA “ÖN OKUMA (TARAMA METODU) “ İLE OKUYUN.

ÖN SORU KONUYA YÖNELİK “ÖN SORULAR” OLUŞTURMAK ZİHNİ UYARIR. SORULARA CEVAP ARAYACAK ŞEKİLDE OKUMAK, OKUMA VERİMİNİ ARTIRIR NE ARADIĞINI BİLMEYEN BULDUĞUNU DA ANLAMAZ

ANAHTAR KELİME “ANAHTAR KELİME ÖZETİ ÇIKARMAK”, ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIP, TEKRAR KOLAYLIĞI SAĞLAMAKTADIR

ŞEMA ÇIKAR KONUYU BÜTÜN HALİNDE VE “GÖRSEL OLARAK GÖSTEREN BİR ŞEMA” GÖSTEREN BİR ŞEMA” BİLGİNİN KALICILIĞINI ARTIRIR, HATIRLAMAYI KOLAYLAŞTIRIR.

SORU CEVAP BİLGİNİN FORMATINI DEĞİŞTİRİN SORU TİPİNE UYGUN SİSTEMATİKTE HAFIZANIZA KAYDEDİN.

ADIM ADIM İLERLE ÖĞRENİLECEK KONULARI “KÜÇÜK PARÇALARA BÖLMEK VE BASAMAKLARDAN ADIM ADIM İLERLEMEK”, HEMEN GERİ BİLDİRİM SAĞLAYARAK MOTİVASYONU, DOLAYISIYLA ÖĞRENME KALİTESİNİ ARTIRIR.

MANTIĞINI KAVRA KELİMELERİ DEĞİL DÜŞÜNCELERİ OKUYUN. YAZININ MANTIĞINI DEĞERLENDİREREK OKUMAK, ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR.

NEDEN ÖĞRENDİĞİNİ BUL ÖĞRENİLEN BİLGİNİN NEREDE, HANGİ SORULARA KARŞI, NASIL KULLANILACAĞINI BİLMEK ÖĞRENME VERİMİNİ ARTIRIR.

Beni Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim