1.  Bebek ve küçük çocuklarda burun delikleri dardır.  Dişler ve diş etleri hassastır.  Dil, ağız boşluğu ile orantılı olarak değerlendirildiğinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İlkyardımın Önemi İlkyardım, yaşamla ölümü ayıran ince bir çizgidir…
Advertisements

TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
Hazırlayan :Emre GÜNDOĞAN
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
BASKETBOL BASKETBOL’DA PAS ÇEŞİTLERİ
KARDİYO-PULMONER-SEREBRAL RESÜSİTASYON (CPR)
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
HOŞGELDİNİZ.
Hava yolu tıkanıklığı nedir?
DS FA.EU.TE2 04.SNM.EG
HAVA YOLU TIKANIKLIĞINDA İLKYARDIM
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
İLKYARDIM NEDİR Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması yada.
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
BOĞULMALARDA İLKYARDIM
DS FA.EU.TE1 04.SNM.EG
ÇOCUKLARDA TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BİYEM Temel Yaşam Desteği.
Sivil Toplum Kuruluşlarına İlk Yardım Kursu- Afet Yönetim Merkezi
ÇOCUKLARDA TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
DOLAŞIM SİSTEMİ VE KALP MASAJI KALP; DOLAŞIM SİSTEMİ İÇİNDE İTİCİ BİR ÖZELLİĞE SAHİPTİR. KALP YAKLAŞIK OLARAK KİŞİNİN YUMRUĞU BÜYÜKLÜĞÜNDE, İÇİ BOŞ KASTAN.
İLK YARDIM-İLK MÜDAHALE SEMİNERİNE
ANKARA Acil Sağlık Hizm. Şb.
Pediatrik Kardiyopulmoner Canlandırma
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ TYD
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
İlkyardım: Kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması.
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
2-HASTA/YARALININ OLAY YERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
OLAY YERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
BOĞULMALARDA İLKYARDIM
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
SOLUNUM SİSTEMİ.
XII. BÖLÜM BOĞULMALARDA İLKYARDIM
ÖĞR.GÖR. ÖZLEM KARATANA RESÜSTASYON DERS 1
TEMEL ve İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMALARI Ayla Yavuz Karamanoğlu.
Yrd. Doç. Dr. Menderes KILDIRAN
ÇOCUKLARDA TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
ÇOCUK VE BEBEKLERDE TYD UYGULAMALARI
HASTA/YARALININ İKİNCİL DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇOCUKTA UYGULAMAR-II ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER Prof.Dr.Nursan ÇINAR
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ SOLUNUM DURMASI:
Temel Yaşam Desteği Bölüm 3.
SOLUNUM YOLU TIKANIKLIĞI NEDİR? Solunum yolunun, solunumu gerçekleştirmesi için gerekli havanın geçmesine engel olacak şekilde tıkanmasıdır.
Kalça ve alt taraf kemiklerinin kırık, çıkık ve burkulmaları, üst taraf kemiklerinde olduğu gibi düşme, çarpma ya da trafik kazaları gibi şiddetli travmalar.
HASTA / YARALININ OLAY YERİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BURSA. TEMEL YAŞAM DESTEĞİ TYD, hayatı kurtarmak amaçlı yapılan bir seri eylemden oluşur, TYD, OED haricinde profesyonel ekipman olmadan.
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ AKADEMİ AKAD ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ.
BEBEKLERDE SOLUNUM YOLU TAM TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM
YABANCI CİSİM ASPİRASYONUNDA İLK YARDIM
(3)-TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ Öğr. Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO Paramedik programı
GEMİDE ACİL TIBBİ DURUM TEMEL EĞİTİM
BİLİNCİ KAPALI (KOMA)OLAN HASTA / YARALIYA İLK YARDIM
YETİŞKİNLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ (TYD)
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ Bir önceki sunumlar daha ayrıntılı!!!!!!!!!!!!!11
BEBEKLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ ( 0-1 YAŞ)
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BEÜ ZONGULDAK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ A.D.
(12)- BOĞULMALARDA İLK YARDIM
SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARI
İNSAN VÜCUDU.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ (SUNİ SOLUNUM VE GÖĞÜS BASISI)
ANESTEZI POZISYONLARı.  Hastaya pozisyon verme ve hastayı olası risklerden koruma anestezist ve cerrahi ekibin ortak sorumluluğundadır. Sağlık bakım.
YATAK İÇİNDE DÖNME EGZERSİZLERİ Zeliha IŞIK
HAVA YOLU TIKANIKLIĞI NEDİR?
YETİŞKİNLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ PRM.KÜBRA NUR DEMİRCİ.
Sunum transkripti:

1

 Bebek ve küçük çocuklarda burun delikleri dardır.  Dişler ve diş etleri hassastır.  Dil, ağız boşluğu ile orantılı olarak değerlendirildiğinde daha büyüktür. Bundan dolayı dilin arkaya doğru kayma ihtimali daha fazladır.  Bebeklerde boyun kısa ve kalındır.  Bebek ve küçük çocuklarda hava yolunun, çapı daha küçük ve uzunluğu daha kısadır.  Epiglot daha uzun ve gevşektir.  Glottis, uzun ve dardır.  Larenks daha yüksek yerleşimlidir, aşağı doğru huni şeklinde daralır. Hava yolunun en dar kısmı glottis değil, krikoid halka hizasındadır. 2

Dış kalp masajı uygulama yöntemleri de yetişkin çocuk ve bebeklerde anatomik nedenlerden dolayı farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar şunlardır  Çocukların yetişkinlere göre göğüs duvarı daha küçüktür.  Kalp atım hızı, bebek ve çocuklarda daha fazladır. 2

 Çocuklarda temel yaşam desteği protokolleri yetişkinler ile aynı olmakla beraber anatomik ve fizyolojik nedenlerden dolayı uygulama sırasında yetişkinlere göre bazı farklılıklar bulunmaktadır.

 Temel yaşam desteği uygulamalarına başlamadan önce kendi can güvenliği (eldiven giymek, kask takmak, maske takmak vb.) ve olay yeri güvenliği sağlanır. Etrafta bulunan kişilerden, çocuğun yakınlarından hemen öykü alınır. Olay yerinde önlenemeyecek ikincil kaza riski varsa çocuk, güvenli bir yere taşınır.

 Çocuğun yanına hemen diz çökülerek bilinç kontrolü yapılır.

 Çocuk düz ve sert bir zemine sırtüstü yatırılır. Ancak baĢ boyun travması Ģüphesi varsa çocuk sırtüstü pozisyona getirilirken baĢ boyun ve gövde ekseni bozulmadan çevrilmelidir.  Sıkan kıyafetleri varsa gevĢetilir.

 Ağız içi kontrol edilerek yabancı cisim görülüyorsa çıkartılır. Ağızda yiyecek parçaları, kusmuk vb. cisimler hava yolunun tıkanmasına sebep olabilir. Bu işlemler yapılırken kesinlikle ağız içine kör dalış yapılmaz

 Hava yolunu açmak için çocuğa baş çene pozisyonu verilir. Çocuklarda da, yetişkinlerde olduğu gibi çene kemiği yere dik (90 derece) olacak şekilde baş geriye doğru itilerek hava yolu açılır. Baş çene pozisyonu verilirken hava yolunu tıkayabileceği için çenenin altındaki yumuşak dokuya bastırılmamalıdır. Baş boyun travması şüphesinde ise baş ve boyun hareket ettirilmeden çene itme (jaw- thrust) pozisyonu verilir.

 Çocuğun, solunumunun olmadığına karar verilirse ağzına steril gaz bezi vb. malzeme yerleştirilir.  Bir el alına yerleştirilerek diğer el ile çene yukarı doğru kaldırılır. Hava yolu açıklığı tekrar kontrol edilir. Alında bulunan elin baş ve işaret parmakları ile burun kanatları sıkıca kapatılır.

 Çene yukarı doğru kaldırılırken çocuğun ağzı hafifçe açılır.  Normal bir nefes alınır ve ağız, çocuğun ağzına hava dışarı çıkmayacak şekilde yerleştirilerek 1 nefes verilir. Nefes verme hızı 1 sn.nin üzerinde olmalı ve çocuğun ağzına sabit hızda üflenmelidir. Çocuklarda verilecek hava miktarı göğüs yükselecek kadar olmalıdır. Göğüs kafesinin yükselip yükselmediği kontrol edilmelidir. Eğer göğüs kafesi verilen nefese rağmen yükselmiyorsa verilen baş çene pozisyonu yeterli değildir, hava yolu yabancı cisim ile tıkalıdır ya da daha fazla hacimde nefes vermeye ihtiyaç vardır.

 Nefes verdikten sonra çocuğun ağzı ve burnu açılarak ekspirasyonuna izin verilir. Ağız, çocuğun ağzından uzaklaştırılarak tekrar nefes alınır. Bu arada göğüs kafesinin inişi gözlemlenir. Nefes verme işlemi 2 kez arka arkaya tekrarlanır. Bu durum 2 kurtarıcı solunum olarak adlandırılır.  Yetişkinlerde olduğu gibi, ağızdan ağıza suni solunum yapılamadığında; çocuğun özelliğine göre ağızdan buruna, ağızdan maskeye ve ağızdan stomaya suni solunum uygulanır.  Çocuklarda 2 kurtarıcı solunumun ardından dolaşımın değerlendirilmesine geçilir.

Çocuklarda dolaşım, yetişkinlerde olduğu gibi karotis arterden ya da femoral arterden nabız kontrolü ile değerlendirilir. ÇOCUKLARDA;  Hareket, öksürme, normal solunum vb. yaşamsal belirtiler yok ise,  Kalp atım hızı dakikada 60’ın altında ise (periferik dolaşım bozukluğu),  Nabız 10 sn. içinde hissedilmez veya şüphede kalınırsa derhâl dış kalp masajına başlanmalıdır.

Çocuklarda temel yaşam desteği bir kişi ile uygulanıyorsa;  1 siklusta, 30 göğüs basısı 2 suni solunum şeklinde uygulanır.  5 siklusta bir kez dolaşım kontrolü yapılır. Çocuklarda temel yaşam desteği iki kişi ile uygulanıyorsa;  1 siklusta, 15 göğüs basısı 2 suni solunum şeklinde uygulanır.  5 siklusta bir kez dolaşım kontrolü yapılır. 1. kişi hava yolunu açar, suni solunum yapar, dolaşımı ve pupilla reflekslerini kontrol eder. 2. kişi ise dış kalp masajını uygular.  Çocuğun dolaşım ve solunumu geri geldiğinde KOMA pozisyonu verilir.