SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
2012
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Bölüm 5 Satış Süreci.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
İSTEDİĞİNİZ SORUNSUZ BİR TAŞINMA İŞLEMİ İSE >DOĞRU YERDESİNİZ< EVDEN EVE NAKLİYAT Adres: Kemalpaşa Mah. 20/4 Sk. No:21 Bağcılar / İstanbul Telefon : 0212.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ EVYASAM AVM HARUN GONEC HARUN GONEC

SATIŞ ÜRÜN ya da HİZMETİN MÜMKÜN OLAN EN KISA ZAMANDA VE O ANDA SATILMASIDIR. PAZARLAMA ÜRÜN ya da HİZMETİN PLANLI BİR ŞEKİLDE VE SÜREKLİ SATILMASIDIR.

SATIŞ VE TUTUNDURMA ÇABALARI BÜTÜNLEŞMİŞ PAZARLAMA ÇABALARI ARAÇLAR Satış Anlayışı Pazarlama Anlayışı BAŞLANGIÇ NOKTASI FABRİKA PAZAR ODAK NOKTASI TÜKETİCİ İHTİYAÇLARI MEVCUTMALLAR SATIŞ VE TUTUNDURMA ÇABALARI BÜTÜNLEŞMİŞ PAZARLAMA ÇABALARI ARAÇLAR TÜKETİCİ TATMİNİ YOLUYLA KAR SATIŞ HACMİ YOLUYLA KAR SONUÇ

PAZARLAMA MÜŞTERİYLE BAŞLAR

MÜŞTERİ VELİNİMET DEĞİL PATRONDUR! Maaş, ikramiyeler, sigorta, vergiler ve diğerlerini karşılayan müşterinin parasıdır. Çalışanlara ödeme yapan müşteridir, bütün çalışanlar, patron dahil müşteri için çalışır. Eğer bir iş direk ve dolaylı olarak müşteriyi çekemiyor veya tutamıyorsa, o iş gereksizdir.

MÜŞTERİ TİPLERİ OLUMLU MÜŞTERİ OLUMSUZ MÜŞTERİ ŞÜPHECİ MÜŞTERİ

MEVCUT MÜŞTERİYİ ELDE TUTMAK, YENİSİNİ KAZANMAKTAN DAHA …?

MÜŞTERİ SADAKATİNİ NELER OLUŞTURUR? MEMNUN OLDUKLARI KONULARI YEDİ KİŞİYE ŞİKAYETÇİ OLDUKLARI KONULARI YİRMİ KİŞİYE ANLATIRLAR MÜŞTERİ SADAKATİNİ NELER OLUŞTURUR? DEĞER MÜŞTERİ DEĞERİ MÜŞTERİ TATMİNİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

DEĞER Değer, müsterilerin ne istedikleri ve ürünü satın alıp kullandıktan sonra ne elde ettikleri ile ilgilidir. Yapılan bir arastırmada, algılanan değerin müsterinin satın alma sonrası davranıslarında, müsteri tatminine göre daha etkili olduğunu göstermistir. Değerin, müsteri tarafından "düsük değer" algılaması, müsterinin kaybedilmesine neden olabilecektir.

MÜŞTERİ DEĞERİ -yaptığı harcama miktarı, Müşterinin, işletme açısından taşıdığı önemin derecesiyle ilgilidir. Satış yapılan müşterilerin mutlaka kayıtları tutulmalı ve işletme değeri hesaplanmalıdır: -yaptığı harcama miktarı, -toplumsal saygınlık ve kabul görme düzeyi, -ikamet adresi…vs ÖRNEK: Las Vegas‘ taki kumarhanelerin sahibi Harrah isletmesinin kurduğu sistemde, müşterinin kumarhaneye üçüncü gelişinde . müşterinin değeri hesaplanmakta, müşterinin bir daha ne zaman geleceği, ne kadar para harcayacağı tahmin edilmektedir.

MÜŞTERİ TATMİNİ Tatmin, tüketicilerin satın aldıkları mal ya da hizmetin beklentilerini karşılanması ile ilgilidir. Günümüz müşterisinin ihtiyacın karşılanmasının yanında yeni istekleri oluştu: - Kullandığı ürünlerin çevreye zarar vermemesini istemektedir. - İnsan sağlığına zarar vermemesi ön planda tutulmaktadır. - Enerji ve yakıt tasarrufu sağlayan ürünler öncelikle tercih edilmektedir. - Satın alınan ürünlerde yaşamlarını kolaylaştırması niteliği aranmaktadır. - İmaj tüketimine ağırlık verilmektedir. - Yüzde yüz mükemmel ürün değil, fark yaratan ve benzeri olmayan ürünler tercih edilmektedir. - Aynı paraya daha fazlasını sunan ürün veya isletmeleri tercih etmektedir.

SİZCE MÜŞTERİ NİÇİN SİZDEN SATIN ALIYOR? MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Algılanan kalitenin beklenen kaliteden fazla olmasıdır. Yapılan araştırmada, genel müşteri memnuniyet puanımız 72,5’ tir. Ülkemizde müşteri memnuniyetinin en yüksek olduğu sektör beyaz eşya, en düşük olduğu sektör ise sağlık sektörüdür. MÜŞTERİNİN SADIK KALMASI İÇİN ONU MEMNUN EDENİN NE OLDUĞUNU BULMAK ZORUNDASINIZ! SİZCE MÜŞTERİ NİÇİN SİZDEN SATIN ALIYOR?

ÜRÜN KALİTESİ-ARTI ÖZELLİK FİYAT AVANTAJI ULAŞIM KOLAYLIĞI REKABET YOKLUĞU SOSYAL İLİŞKİ GÜCÜ HİZMET SUNUM KALİTESİ PERSONEL GÜCÜ

MÜŞTERİNİN KALBİ NASIL KAZANILIR? Sizin ve işyerinizin dış görünüşü ve konuşma biçiminiz en çok akılda kalandır. Pazarlama ne söylediğin değil, nasıl söylediğindir. Müşterilere temas etmek için fırsatlar yaratın. Müşterinin her zaman desteğe ihtiyacı olduğunu unutmayın. Her müşterinizin kendisini önemli hissetmesini sağlayın. Müşteriler hızlı hizmet ister. Ağırlama sanatında ustalaşın. Bütün müşterilerinize şükran duyun. Eskilerine de! Müşterilerinizin sırlarını tutun. Onlara verdiğiniz her sözü yazılı hale getirin.

MÜŞTERİNİN KALBİ NASIL KAZANILIR? İsimleri ezberlemek, ilk hedefiniz olmalı. Ağırlama işinde samimiyetsizliğe düşmeyin. Cep telefonu görüşmelerini müşterinizin yanında yapmayın. Müşterinizle ilgili şüpheye düştüğünüz bir nokta olursa, kibar ve ılımlı davranmaya özen gösterin. Satın almayan müşteriye düşman olmayın. Şirketinize zarar verecek olsa bile müşterinize gerçeği söyleyin. Müşterinize verdiğiniz vaatler, eylemleriniz ve performansınızla tutarlı olmalı. Kalite, tutarlılıktır. Müşteriyi gözleyin, satışı ne zaman sonlandıracağınızı bilin.

SATIŞ: “Ne üretirsem onu satarım yeter ki satmasını bileyim” anlayışı yaygındır. İşletme amaçları, tüketici isteklerinin önüne geçmiştir. Kapasitesinden tam yararlanamayan, stoklarında mal birikmiş, satış konusunda sık sık darboğazlarla karşılaşılan firmalarca savunulan bir anlayıştır.

İŞYERİ GÖRÜNÜŞÜ MÜŞTERİNİN GİRDİĞİ HER YER İŞYERİDİR. HANGİ SEKTÖRDE OLURSANIZ OLUN, MÜŞTERİ SİZİ İŞYERİNİZE GÖRE DENETLEYECEKTİR. TEMİZ VE DÜZENLİ HAVALANDIRILMIŞ KÖTÜ ve KESKİN KOKUDAN ARINDIRILMIŞ BİR DEPO GİBİ DEĞİL, İŞYERİ GİBİ GÖRÜNEN MÜMKÜNSE GÜLÜMSEYEN İNSANLARIN BULUNDUĞU BİR İŞYERİ

BOL KAZANÇLI GÜNLER DİLERİM, KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER... EV YASAM AİLESİ BOL KAZANÇLI GÜNLER DİLERİM, KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER... HARUN GONEC