GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Ambalajların Sınıflandırılması
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ambalajlama.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ Gıda Endüstrisinde Ambalaj ve Ambalajlamanın Önemi

Ambalaj nedir? Ambalaj ürünün kimliğidir. Ürünü uzun süre taşıyan, ona yakışan, tüketiciye ürünü anlatan, ürünü bozulmadan muhafaza eden, kolay kullanılan, bazen az yer işgal etmesi gereken bir kimlik... Ambalajlama, satıştan sonra malı taşıma sırasındaki hasarlara karşı korumak için yapılan işlevdir. Ambalajlama, taşımanın mağaza veya müşteri tarafından yapılmasına göre farklı olur.

Ambalaj: depolama, taşıma ve satış sırasında gıdayı içinde bulunduran, gıdanın güvenli ve sağlam olarak tüketiciye ulaşmasını sağlayan önemli bir araç ya da sistemdir. Ambalajlama; “gıdaların dış etkenlerden korunması”, üretimden tüketime kadar geçen sürede gıdaların niteliklerinin değişmesini kısmen veya tamamen önleyen renk ve şekil bakımından alıcının ilgisini çekebilme özelliği taşıyan maddeler ile sargı işlemi şeklinde tanımlanmaktadır

Ambalajın Fonksiyonları 1. Gıdanın içerilmesi 2. Gıdanın muhafazası a. Mekanik kuvvetlere b. Çevre faktörlerine (UV, nem, oksijen) c. Kontaminasyona (mikroorganizmalar, böcekler, toprak) 3. Bilgi taşıması a. Ürünün miktarı b. Servis miktarı c. Besin öğeleri d. Dayanma süresi e. Fiyatı 4. Kullanım kolaylığı a. Taşıma b. Açma c. Tekrar kapatılma d. Pişirmeye hazır 5. Yeniden kullanım, geri dönüşüm

Günümüz ambalajının 5 ana fonksiyonu vardır: Koruyuculuk Kolaylık Tutundurma Fiyat ayarlama Anlaşmazlıkları önleme

Ambalajın taşıması gereken özellikler: Ambalaj tüketicinin dikkatini çekecek nitelikte olmalı İlgi uyandırmalı Ürünün özellikleri ile ilgili olarak tüketicilere bilgi vermeli Tüketici güvenini sağlamalı ve Tüketici zihninde ürünle ilgili olarak olumlu bir izlenim bırakmalıdır. Bunun yanı sıra, ambalajın bir firmanın veya markanın anında tanınmasında katkısı bulunmaktadır.

Gıda Endüstrisinde Ambalajın Önemi Günümüzde ise, ilk ürün geliştirme aşaması ve Pazar gereksinimlerine göre tasarlanıp uyarlanmasından, üretim, koruma, depolama, tasıma, dağıtım, reklâm, satış ve son kullanıma kadar, her aşamada devreye girdiğinden bu sürecin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Kısaca ambalaj, yalnızca içine konulan ürünü koruyan bir tamamlayıcı araç değil, ürünün bir parçasıdır

Ambalaj, bir ürünün sunumu için çok önemli bir unsurdur Ambalaj, bir ürünün sunumu için çok önemli bir unsurdur. Ambalaj adeta ürünün elbisesi gibidir. Ürününüz ne kadar mükemmel olursa olsun, onu çok sağlıklı, doğru albenili bir elbiseyle sunmamız gerekmektedir. Gerek tüm dünyada gerekse hızlı marketleşme sonucu raflarda çok ciddi rekabet vardır (İTO, 2004:50). Bu durum tüketicilerin karar verme mekanizmalarını karmaşık hale sokmaktadır.

Ambalaj, hem işletmenin ismini hem de işletmeye ait markasını tüketicilere taşımaktadır. Bu bağlamda üretimde görev alan yöneticiler ambalajın önemini kavrayıp, ürünün ambalajında bir farklılık yaratmaya ve ürüne bir kimlik kazandırmaya uğraşmaktadırlar

Süpermarketlerin ve diğer self servis mağazaların gelişmesi ve sayıca artması ambalaja geleneksel görevinden çok daha fazla, pazarlama görevini yüklenmiştir. Günümüzde, ambalaj bir iletişim aracı olarak ürünün önemli boyutunu oluşturmaktadır. Ambalaj, “satış aracı” olmanın yanında “yaşam biçimi” nin bir uzantısıdır.

Ambalajın geleneksel koruma görevinin ötesinde yerine getirdiği diğer önemli görevler şunlardır; 1-Tüketici ile iletişim kurar, dikkat çeker ve farklılık yaratır. 2-Kişisel satışın yerine işlev görür ve bu haliyle “sessiz bir satış elemanıdır”. Ürünün raftaki görünürlüğünü arttırır ve kendini sattırmasına olanak sağlar. 3-Yeni kullanıcıları özgün şekil ve büyüklüğü ile cezp eder. 4-Satın alma sonrasında kullanma yararı sağlar. 5-Yaratıcılığı yansıtarak imaj geliştirmeye yardımcı olur.

Ambalajın bu görevlerinin dışında başka görevleri de vardır bunlar ise şöyledir; Ambalaj, birçok satış görevini icra etmelidir: dikkat çekmeli, ürünün özelliklerini anlatmalı, tüketici güvenini yaratmalı ve tamamen iyi bir izlenim bırakmalıdır. Tüketici Refah Seviyesi: Tüketicinin refah seviyesinin artısı, onların; rahatlık, görünüş, güvenilirlik ve prestij için daha iyi yapılmış ambalajların, biraz daha fazla olan fiyatlarını ödemeye istekli olmaları anlamını taşır. Şirket ve Marka İmajı: Ambalajların, bir şirketin veya markasının tanınmasında önemli katkısı vardır. Yenilik Fırsatı: Yenilikçi ambalajlama, tüketicilere, üreticilere ve çevreye büyük yararlar sağlamaktadır.

Özellikle tüketici ürünleri için ambalaj: Pazardaki başarı ve başarısızlık arasındaki farkı yaratabilir ve ambalajın içindeki üründen sorumlu pazarlamacının da başarısını etkiler. Pazarlamacılar marka imajlarını oluşturmak veya pekiştirmek için reklâm, promosyon ve teshir stantlarına büyük miktarlarda para harcarlar. Bunların sonucunda tüketici birkaç saniye içinde karar vermek zorundayken; Ambalaj bu imajı desteklemeli ve Satın alanın gönlüne, gözüne hitap etmeli ve Ellerini raftaki ürüne doğru çekmelidir. Doğru yerde, doğru zamanda bulunan ambalaj satışları ve karlılığı patlatır ama kötü bir ambalaj da iyi bir ürünün başarısına sekte vurur. Üreticiden tüketiciye uzanan iletişim zincirinde ambalajın son nokta olarak hayati bir önemi vardır (Meyers ve Lubnier, 2004:55). Ambalaj, her ne kadar ürünün satışını etkileyen önemli bir faktör olsa da aynı zamanda maliyeti arttırıcı bir unsurdur.