VERİLERİN TABLOLARLA GÖSTERİLMESİ Prof. Dr. Hamit Acemoğlu Tıp Eğitimi AD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

KAYNAK GÖSTERME Turan KANTOS
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
Verilerin Değerlendirilmesi ve Sunulması
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
VERİLERİN GRAFİKLERLE GÖSTERİLMESİ
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
Tablo & Grafik Yapım Yöntemleri.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
İki ve İkiden Çok Değişkenli
Tek ve İki Değişkenli Grafikler
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
EXCEL’DE GRAFİK OLUŞTURMA
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
MESLEK ANALİZİ İLE İLGİLİ BAZI HATIRLATMALAR Görev Meslek elemanın tarafından icra edilen işin en büyük / ana bölümüdür. Bir sorumluluk alanı altındaki.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş: Temel İstatistiksel Kavramlar
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
İki Değişkenli Tablo ve Grafikler
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
GRAFİK NEDİR?   İstatistik bilim dalında çeşitli yöntemlerle elde edilen sonuçların çizgi ve şekillerle ifade edilmesine grafik denir.
Maliye’de SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan SAÜ İİBF/ Maliye Bölümü.
İstatistiksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları
POSTER HAZIRLAMA VE POSTER SUNUMU
Parametrik Hipotez Testleri
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
SPSS’e Giriş SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan
SAYISAL VERİLERİN SINIFLANDIRILMASI
Çalışmanın adı Yazarlar (sunum yapan kişi belirtilmeli) Kurum.
Sıklık Tabloları ve Sıklık Tablolarından Elde Edilen Tanımlayıcı İstatistikler.
Hata ayıklama ve uç değerler
Verilerin grafiklerle gösterilmesi
1 Sayısal Data’nın Sunumu. 2 Data Sunumu Özet Tablo Nokta Grafik Pasta Grafik Sayısal Data Sunumu Çubuk Grafik Nitel Data Gövde&Yaprak Gösterim Frekans.
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Numerik Veri İki Bağımsız Grup
İstatistiksel Analizler
Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Veri Tabanı Yönetimi Dersi 1. Laboratuvarı
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Prof. Dr. Hamit Acemoğlu Tıp Eğitimi Anabilim Dalı
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Prof. Dr Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Kategorik Veri İki Bağımsız Grup
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
SAYISAL VERİLERİN SINIFLANDIRILMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Poster Başlığı (Calibri, 96 punto, kalın)
Poster Başlığı (Calibri, 96 punto, kalın)
Sunum transkripti:

VERİLERİN TABLOLARLA GÖSTERİLMESİ Prof. Dr. Hamit Acemoğlu Tıp Eğitimi AD

Amaç: Bu konu sonunda öğrencilerin tablo yapımı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. 2/ 21

Öğrenim Hedefleri: Bu konu sonunda öğrencilerin aşağıdaki hedeflere ulaşması beklenmektedir: – Verilerin sınıflandırılmasını açıklayabilecek – Tablolarda bulunması gereken temel özellikleri açıklayabilir, – Tablo çeşitlerini sayabilir 3/ 21

4

Verilerin sınıflandırılması Veri seti-dizi-set – Verilerin elde ediliş şekliyle gösterilmesi Sınıflandırma – Veri setinde belirli bir değere veya belirli iki değer aralığındaki değerlere sahip kaç birim olduğunun sayılmasıdır. 5/ 21

Kategorik verilerin sınıflandırılması Kategorik veriler sınıflandırılırken değişkenin kaç kategorisi (sınıf, alt seçenek) varsa belirlenir. Elle sınıflama 6 Eğitim DurumuKodÇetelemeFrekans Okur yazar 1IIIII I6 İlköğretim2IIIII III8 Lise3IIIII IIIII III13 Üniversite4IIIII IIIII IIIII II17 Toplam 44 / 21

Kategorik verilerin SPSS’de sınıflandırılması Veri girişi Analayze>Descriptive statistics>Frequencies …kategorik değişkeni/leri Variable(s) alanına taşınır.>OK 7/ 21

Nümerik verilerin sınıflandırılması Sınıf sayısı ve sınıf aralığının belirlenmesi – En küçük(min) ve en büyük(max) değerler saptanır – Dağılım aralığı hesaplanır:Max-min – Sınıf sayısı: 8-16 (5-20) – Sınıfların alt ve üst değerleri bir önceki ve sonraki sınıfların alt ve üst değerleri ile çakışmayacak biçimde seçilmelidir. 8/ 21

Nümerik verilerin SPSS’de sınıflandırılması Transform>Recode into Different variables 9/ 21

10/ 21

Tablo yapım kuralları Neden gerekli? Her tablo metinden bağımsız olarak kendini açıklayıcı olmalıdır. Her tablonun bir numarası ve başlığı olmalıdır. Başlık ne, nerede, ne zaman sorularına yanıt vermelidir. 11

Tablo yapım kuralları Satır ve sütunların başlıkları olması gerekir. Ayrıca kullanılan birimlerin de belirtilmesi gerekir (yıl, mg/dl, hız 1000’de). Sütun ve satırların toplamı olmalıdır. Kısaltmalar varsa dipnot olarak açıklanmalıdır. 12

Tablo yapım kuralları Tabloda (ve metinde) p<0.05 veya p<0.01 yerine gerçek p de ğ erleri verilmeli P=0.002, p=0.025, p=0.038, p=0.045 İstatistiksel farklılık genellikle son sütunda verilir Bazen ara satırlarda da P değerleri verilebilir 13

Table 4: Serum zinc level measured before and 6, and 12 weeks after starting treatments TreatmentsSerum zinc level ug/dl baseline6 weks12 weeksp-value Group 1, n=17 Zinc sulphate * * P<0.05 Group 2, n=18 Zinc sulphate + Methotrexate * * P<0.05 Group 3, n=18 Methotrexate NS *significantly different (P-value < 0.05) from the corresponding baseline value / 21 14

Table 4. Serum zinc level measured before and 6, and 12 weeks after treatment TreatmentsSerum zinc level, µ g/dlP value Baseline6 weeks12 weeks Group 1, n=17 Zinc sulphate 65.5± ±9.8 * 90.1±11.0 * <0.05 Group 2, n=18 Zinc sulphate+ Methotrexate 61.0± ±15.1 * 92.5±19.1 * <0.05 Group 3, n=18 Methotrexate 64.6± ± ±11.5NS *significantly different (P-value < 0.05) from the corresponding baseline value / 21 15

Tabloların Kısımları a, b, c gibi / 21 16

Tablo Türleri 1. Tek değişkenli tablo- Marjinal tablo

2. İki veya üç değişkenli tablo – Çapraz tablo Bağımlı değişkenin sütunda, bağımsız değişkenlerin satırda olması önerilir! / 21 18

Kelimeler mi? Tablo mu? Grafik mi? Rakamlar az ve karmaşık de ğ ilse tablo veya grafik çizmeyin, sonuçları metinde verin Sadece raporunuza süs katmış olursunuz Veriler belli bir de ğ ere do ğ ru e ğ ilim gösteriyorsa veya bir sayısal de ğ erde belirgin kümelenme varsa Grafik çiz Çok sayıda rakam var ve rakamlar belirli kümelenme göstermiyorsa Tablo yap 19

Tablonun ne kadarı açıklanmalı? Tabloyla ilgili metin, tablodaki önemli bulguları vurgulayıcı nitelikte olmalıdır Tablodaki tüm bilgilerin metinde tekrarlanması yanlıştır Tablodaki bilgiler metinde verilebiliyorsa tablonun iptal edilmesi düşünülmelidir Makalede, tablo, resim ve şekillere mutlaka atıfta bulunulmalıdır. 20

Özet