TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN HAKLARI.
Advertisements

TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MERHABA.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI UNUTMAYALIM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI İLE İLGİLİ MEVZUAT
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRK Eğitim Sistemi.
1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
Türk Eğitim Sisteminin
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
Eğitimin Politik Temelleri
BÖLÜM Genel Tekrar Soruları.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
EĞİTİMİN AMAÇLARI VE HUKUKSAL TEMELLERİ
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
Türk Milli Eğitimi’nin Yasal Dayanakları
EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ
EMREDİCİ ANLATIM.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİM KAVRAMININ TANIMI Eğitim; bireyleri ve toplumları amaçlı, düzgün bir yaşam biçimine ulaştırmada ve sahip olunan bilgi,
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
YAYGIN EĞİTİM.
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
. DERS.
1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAYGIN EĞİTİM.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
Sunum transkripti:

TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ Fikret PİRAHMETOĞLU İlköğretim Müfettişi

Anayasanın : 42. Maddesi ile Eğitim Öğretim Hakkı ve Ödevi , 62. Maddesi ile Yabancı Ülkelerde Çalışan Vatandaşları, 130 ve 131. Maddeleri ile de Yükseköğretim Kurumları anayasal esaslara bağlanmıştır.

Eğitim, Öğrenim Hakkı ve Ödevi Madde 42 : “Kimse , Eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz, öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir. Eğitim ve öğretim, Atatürk İlkeleri ve inkılâpları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz.

Eğitim, Öğrenim Hakkı ve Ödevi Eğitim ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz. İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır.

Özel ilk ve orta dereceli okulların bağlı olduğu esaslar, Devlet okulları ile erişilmek istenen seviyeye uygun olarak, kanunla düzenlenir. Devlet maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapar. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları topluma yararlı kılacak tedbirleri alır.

Eğitim ve öğretim kurumlarında, sadece eğitim , araştırma ve inceleme ile ilgili faaliyetler yürütülür. Bu faaliyetler her ne suretle olursa olsun engellenemez. Türkçe’den başka hiçbir dil eğitim ve öğretim kurumlarında Türk vatandaşlarına anadilleri olarak okutturulamaz ve öğretilemez. Eğitim ve öğretim kurumlarında okutulacak yabancı diller ile yabancı dille eğitim ve öğretim yapan okulların tabi olacağı esaslar kanunla düzenlenir. Milletlerarası antlaşma hükümleri saklıdır. “

TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

GENEL AMAÇLAR Türk Millî Eğitiminin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini, 1. Atatürk İnkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlakî, insanî , manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;

Genel Amaçlar (devam) 2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.

Genel amaçlar (devam) 3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;

Genel amaçlar (devam) Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

ÖZEL AMAÇLAR Madde 3. Türk eğitim ve öğretim sistemi, bu genel amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve çeşitli derece ve türdeki eğitim kurumlarının özel amaçları, genel amaçlara ve temel ilkelere uygun olarak tespit edilir. Madde 40. Yaygın eğitimin özel amacı, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, örgün eğitim sistemine hiç girmemiş yahut, herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademeden çıkmış vatandaşlara, örgün eğitimin yanında veya dışında,

1. Okuma-yazma öğretmek, eksik eğilimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak, 2. Çağımızın bilimsel, teknolojik, iktisadî, sosyal ve kültürel gelişmelerine uymalarını sağlayıcı eğitim imkânlarını hazırlamak, 3. Millî kültür değerlerimizi koruyucu, geliştirici, tanıtıcı, benimsetici nitelikte eğitim yapmak,

Özel amaçlar (devam) 4. Toplu yaşama, dayanışma, yardımlaşma, birlikte çalışma ve örgütlenme anlayış ve alışkanlıkları kazandırmak, 5. İktisadî gücün artırılması için gerekli beslenme ve sağlıklı yaşama şekil ve usullerini benimsetmek, 6. Boş zamanlarını iyi bir şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlığı kazandırmak,

7. Kısa süreli ve kademeli eğitim uygulayarak ekonomimizin gelişmesi doğrultusunda ve istihdam politikasına uygun meslekleri edinmelerini sağlayıcı imkânlar hazırlamak, 8. Çeşitli mesleklerde çalışmakta olanların hizmet içinde ve mesleklerinde gelişmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.