DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU PROF.DR.AYŞE AVCI GAZİANTEP 21.Mart. 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RUH SAĞLIĞI Zafer Zengin Özel Fatih Fen Lisesi Biyoloji Zümre Başkanı
Advertisements

DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
EVRİMSEL AÇIDAN PSİKOPATOLOJİ
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DSM 5/ psİkopatolojİler «NÖROGELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR»
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
YEME BOZUKLUKLARI Dr. Aslıhan Polat Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
YIKICI DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
BAĞIMLILIĞIN ETİYOLOJİSİ
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
TİK BOZUKLUKLARI.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
YEME BOZUKLUKLARI OBEZİTE ANOREKSİYA NEVROZA BLUMİYA NEVROZA.
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
YEME BOZUKLUKLARI.
Sunum planı 1. Tanımlanması ve önemi 2. Epidemiyolojisi 3. Etiyolojisi
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
ENGELLİLİĞİ ANLAMAK Yrd. Doç. Dr. Z. Hande Sart Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Mayıs, 2010 Ankara.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
EKONOMİK FAALİYETLER BİLGİN AVCI.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Zeka Gerilikleri.
Din Psikolojisi Bilimi
Madde Bağımlılığına Giriş: Temel Kavramlar ve Tanı Kriterleri
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ

Sağlık Bilimleri Fakültesi
KONUŞMA BOZUKLUKLARI.
Sadun GERMEYAN LEFKE Başlıklar Bulimia Nervoza nedir? Tarihsel Gelişimi Psikoterapi Yöntemleri.
ÇOCUKLARDA RUH SAĞLIĞI BOZUKLUKLARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU PROF.DR.AYŞE AVCI GAZİANTEP 21.Mart. 2008

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep TANIMI Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları bölümlerine yapılan başvuruların En sık nedenlerinden biridir. Süregen bir bozukluktur. Bir belirtiler topluluğudur Tıp dünyasında üzerinde en çok araştırma yapılan hastalıklardan biridir. Organik- bedensel temelleri vardır Genetik temelleri vardır Çevresel nedenler belirtileri abartır

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep ÖNEMİ Tedavi edilmediği takdirde, Eğitim ve yaşantının her alanını olumsuz etkilemekte, Yoğun ruhsal, sosyal ve okul sorunları ortaya çıkarmaktadır.

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep

TARİHÇE Bozukluk ilk kez 1902 yılında Dr. George Still tarafından tanımlanmıştır. I. Dünya savaşında ensafalitis laterjika aşırı hareketlilik, koordinasyon bozukluğu, öğrenme güçlüğü, dürtü denetim sorunları agresyonla “ POSTENSEFALİTİK DAVRANIŞSAL SENDROM ’’

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep TARİHÇE 1947 yılında Strauss ve arkadaşları aşırı hareketlilik, şaşkınlık, dürtüsellik, perseverasyon bilişsel yetersizlik “ MİNİMAL BEYİN ZEDELENMESİ SENDROMU”

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep TARİHÇE 1960’larda Belirlenmiş nörolojik bozukluk yok “MİNİMAL BEYİN DİSFONKSİYONU”

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep TARİHÇE 1970’de DSM-II “HİPERKİNETİK REAKSİYON” 1980’de DSM-III “DİKKAT EKSİKLİĞİ BOZUKLUĞU ” 1987’de DSM-III-R’ “ DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU ” DSM: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders

Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep TARİHÇE 1994’de DSM-IV “DİKKAT EKSİKLİĞİ VE YIKICI DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI”