ÜRETİM yöntem ve sistem. ÜRETİM SİSTEMLERİ Birbiriyle ilgisiz görünen pek çok şey        Üretim sistemleriyle ilgili.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORGANİK TARIM.
Advertisements

MARKA VE LÜKS.
Kalite Kavramı.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
HAFTA I.
Yumurtayı Nasıl Kırmalı ?. Lezzeti ve Besin Değerleri Fonksiyonel özellikleri.
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Pazarlama Giriş 1 1.
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
İşletmeyi neden kurarız ?
Metin DURAN Genel Müdür
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
Standardizasyon.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
TASARIM ÖĞELERİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Tüketici Karar verme Süreci
FİYAT MEKANİZMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Fikri ve Sınai Haklar Kanunu Gümrük Kanunu
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TÜRKIYE’NIN EN INCE LCD LED NEGATOSKOPU Uzaktan Kumandalı En İnce Ultra Slim Led Negatoskop.
PAKETLEME MALZEMELERİ
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Pazarlama İletişimi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Şişecam Ürün Yönetim Şefi
Sunum transkripti:

ÜRETİM yöntem ve sistem

ÜRETİM SİSTEMLERİ Birbiriyle ilgisiz görünen pek çok şey        Üretim sistemleriyle ilgili

İş hayatında siz de       bir üretim sisteminin parçası olacaksınız

ÜRETİM SİSTEMLERİ İnsan Makine Malzeme Para Yönetim Zaman demek Ayrıca: Fırsat Tehdit Tehlike Kazanç VAR Bilgi Cesaret gerektirir

ÜRETİM SİSTEMLERİ Üretim-Ürün Sistem Örgüt Üretim Sistemi Tasarım Değerlendirme Çözümleme Modelleme Yönetim Akış-Kuyruk Benzetim EĞİLİMLER

ÜRETİM SİSTEMLERİ ÜREME (Doğal, kendiliğinden …) ÜRETME (Bilinçli, Yönlendirme ile …) ÜRETİM (Belli bir SİSTEM’e göre..)

ÜRETİMİ Yapan Yaptıran Yararlanan (Zarar gören)  İNSAN

İNSAN ve ÜRETİM (İnsanı anlamaya çalışmak) İnsan Davranışını Açıklamaya Çalışan YAKLAŞIMLAR Freud (Sağlıksız yapı), Pavlov (Şartlı refleks), Skinner (Labirent), MASLOW (Başarılı kişiler)

MASLOW’un YAKLAŞIMI İYİMSER HİYERARŞİK İspatlanmış DEĞİL AMA çok yaygın

MASLOW ve GÜDÜLER GÜDÜ Bir şeyler yapmaya zorlayan İÇ KUVVET Önce en alt düzeyde ihtiyaçlar, Fizyolojik (sıcaklık, hava, su, gıda, …) Güvenlik (yırtıcı hayvan, düşman, …) Bunlar karşılanırsa daha üst istekler Ait Olma-Sevgi, İtibar, …)

Aşkın Kendini İfade Estetik Anlama İtibar Ait Olma-Sevgi Güvenlik Fizyolojik MASLOW’un İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ Kendine Yetme-Aşma Kendini Geliştirme Temel İstekler

GÜDÜLER ve TALEP Temel ihtiyaçlar karşılanmalı (Gıda, Giyim, Barınma, …) Bunlar karşılanırsa, sıra daha üst düzey (lüks) isteklere gelir. Bu da çeşit-çeşit MAL ve HİZMET demektir.

TALEP ve ÜRETİM İSTEK duyuluyorsa, Ödeme gücü varsa, Ödeme NİYETİ olursa  TALEP Talep varsa  Üretmeye değer

ÜRETİLECEK OLAN NEDİR ? ÜRÜN (Talebi olan META’) MAL (ekmek, buzdolabı, motor yağı) (Gözle görülen, elle tutulan) HİZMET (tedavi, savunma, eğlendirme) (Maddi olmayan ancak tatmin sağlayan) Hem MAL, hem de HİZMET (hamburger)

ÜRÜN-MAL-HİZMET MALHİZMET Elle Tutulabilir?EH Tüketici ile 1e1 İlişkiHE Tüketici Katılımı?HE Tüketim Gecikebilir?EH Emek Yoğun?HE Kalite kolay Ölçülür?EH

ÜRÜN’de 3 Ayrı BOYUT Çekirdek Ürün (İhtiyaç karşılama, prestij) Doyum Sağlar Ekmek, markalı giyim, otomobil Somut Ürün (Tamamlayan Nitelikler) Kalite, şekil, marka, ambalaj Zenginleştirilmiş Ürün Garanti, Satış Sonrası Hizmet

ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ Ürünü isteyen kimdir?  MÜŞTERİ (velinimet) İÇ ( ! ) ve Dış müşteri veya İmalatçının bizzat kendisi Müşteri ne istiyor / ne isteyebilir?  ŞARTNAME

TANIMLAMA Efradını cami, (onunla ilgili HERŞEYİ İÇEREN) ağyarını mani. (İLGİSİZ HİÇBİR şeye yer vermeyen) LAF KALABALIĞI DEĞİL

ÜRÜNÜ KİM TANIMLAR ? KULLANACAK Olan Tüketecek veya bir başka malın üretiminde yararlanacak olan (Gofret=tüketim malı, buzdolabı=dayanıklı tüketim malı, rulman=ara malı) Fonksiyon NE olacak? (Şartname) YAPACAK Olan Fonksiyon NASIL sağlanacak? (Tasarım )

ÜRÜN NASIL TANIMLANIR? İSİM (Taraflar aynı şeyi anlıyor mu?) ÖRNEK (Dosya kağıdı) Ölçü A4 (210 x 297 mm) Kalınlık (Bir m 2 si kaç g ?) Kalite (1. hamur) Renk (Beyaz ?) mm, g, 1. hamur nedir? Beyaz nasıl ölçülür?

ÜRÜN NASIL TANIMLANIR? ÖRNEK (Ampul) Gerilim (220 / 110 / 24 / 6 / 1.5 V) Güç (10, 20, 30, 60, 100, 500, 1000 W) Aydınlatma (25, 80, 120 Lümen) Işık rengi (Sarı, Gün ışığı, 1600 K) Bağlanacağı yer (Standart, mum, halojen) Volt, Watt, Lümen, Kelvin nedir? Duy şekli, ölçüleri? Diğer donanım (balast, starter,vb.)?

MARKALAR STANDARTLAR Adını vermek yeterli mi? Satıcı- alıcı aynı şeyi mi kast ediyor? Şöyle yuvarlak, kırmızı bir şey, üstünde benekler var, biraz da yumuşakça dense.. Tanım mı, tasvir mi, bulmaca mı? Firma (Murat 124, Etimek, Kola Turka, Kot) Ulusal (TS 88, DIN21, BS, NF, GOST, ASA, JIS) Uluslar arası (Windows, ISO 9000)