1.  Yakın bölgede su birikintileri, çöplük, hayvan ahırları  olmamalıdır  Yerleşim yeri trafik, kalabalık ve gürültüye neden olmamalıdır  Kamp yerinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

Bir İstanbul Depreminde Olası Çevre Sağlığı Sorunları
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Yeniden Yerleşim Planlaması
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
Kütahya İl Afet ve Acil Durum Müdürü
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
AFETLERDE BULAŞICI HASTALIKLAR ve ÇEVRESEL KONTROL
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
AFETLERDE YÖNETİM Prof.Dr. Recep AKDUR.
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
Afetlerde Çevre Sağlığı Önlemleri
AFETLERDEN SONRA ORTAYA ÇIKABİLECEK ÇEVRESEL RİSKLERİN YÖNETİMİ
SAĞLIK.
Doç. Dr. Hikmet Yavaş Arş. Gör. Ömer Yavuz
Yerel Yöneticiler ve Saha Uygulayıcıları İçin Afet Zarar Azaltma Stratejileri Mart 2008 / Yalova.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
RİSK ANALİZİ VE YER SEÇİMİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
DEPREM.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
AFETLERDE SU YÖNETİMİ Prof.Dr.Recep AKDUR
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Kriz ve Afet Yönetimi Doç. Dr. Örgen Uğurlu.
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi - İktisat Fakültesi Uzaktan Eğitim Lisans Programı Yrd. Doç. Dr. Yıldırım GÜNGÖR AFET KÜLTÜRÜ DERS.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
İstanbulUzman Fiziksel Risk Etkenleri İSTANBULUZMAN.
1. 2 RİSK YÖNETİMİ (Olay öncesi /Proaktif davranış)  Risk değerlendirme / Olası riskler  Kabul edilemez risk/ Risk yok etme/ Risk azaltma çalışmaları.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
Murat KULOĞLU Öğretim Görevlisi Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı 1.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
AFET YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIM (AFET EĞİTİMİ,
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL KAYNAK: ANONİM.
AFETLERLE İLGİLİ OLAYLARIN SAFHALARI
TEHLİKE, ZARAR GÖREBİLİRLİK, RİSK VE AFET İLİŞKİSİ
Madde Bağımlılığı Politikası
Öğretimin Planlanması
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
TEHLİKE ve RİSK LABORATUVAR ÇALIŞANLARI İÇİN BİYOLOJİK TEHLİKELERE KARŞI TEMEL BİYOGÜVENLİK KURALLARI Keep Lab Safety Keep You Healthy ( TR01-KA )
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

1

 Yakın bölgede su birikintileri, çöplük, hayvan ahırları  olmamalıdır  Yerleşim yeri trafik, kalabalık ve gürültüye neden olmamalıdır  Kamp yerinin atıkları yer altı sularını etkilememelidir  Kampta kişi başı 30 m2 alan olmalıdır  Sadece uyumak için 3.5 m2 alan olmalıdır 2

 Ulaşım ve haberleşmeye olanak vermeli  MOBİL OLMALI  Gıda ve enerjiye ulaşımı kolay olmalı  Genişlemeye olanak sağlamalı 3

 Çadırlarda tavan deliği ya da pencere bulunmalıdır  Çadır zemini tahta asfalt ya da beton olmalıdır  Oyun alanları olmalıdır  Çadır içinde mum, petrol lambası, tüp lamba, petrol yakıtlı ocak, kullanılmamalıdır.  Yangın önlenmesi için her 300 metrede 75m boşluk bırakılmalıdır  Çadırlar arasında 2 metre mesafe olmalıdır 4

 daha sonraki evrelerde litre  Bir dağıtım noktasında 6-8 musluk olmalı ve musluk  başına kişi hesaplanmalıdır  Musluğa mesafe en fazla 150 m olmalıdır  Su dezenfeksiyonunda klor ve bileşikleri kullanılmalıdır  Reziduel etkisi olmalı 5

 Yataklı sağlık birimlerde kişi başına 50 litre  Ameliyathane ve doğumhanelerde kişi başına 100  litre  Yemekhanelerde kişi başına litre  Mutfakta kişi başına 10 litre ilave su sağlanmalıdır  En çok gereksinim duyulan ancak en çok göz ardı edilenlerden birisi iç çamaşırı gereksinimidir  Ütüleme bit ve pireler için çok önemli bir hijyenik uygulamadır 6

 20 kişiye bir tuvalet yapılmalı ve uzaklık en fazla 30 metre olmalıdır  Musluklar tuvaletlere yakın olmalı ya da musluklu bidonlar kullanılmalıdır  Kişi başına aylık gram sabun hesaplanmalıdır  Tuvaletlerin kanalizasyona bağlı olması tercih edilir, ancak biriktirme çukurlarında da toplanabilir 7

 Ölüler bekletilmeden belirlenen alanlara gömülmelidir  Farelerin kitlesel öldürüldüklerinde bit ve pirelerin doğrudan insanlara yöneleceği unutulmamalıdır  Katı atıkların bertarafı için çöpler günlük olarak uzaklaştırılmalı ve ideali gömülmelidir  Vektörlerin ve başıboş hayvanların kontrolü doğrudan alınan çevre önlemleri ile ilişkilidir 8

  Hayat kurtarmak,   Yaralanmaları önlemek,   Mal-mülk, kültür ve tabiat varlıklarını korumak,   Hizmetleri devam ettirmek ve sürdürülebilir kalkınmayı sağlamaktır. 9

 Afetler olmadan gerekli önlemlerin alınmasının, en az afet sırasındaki etkin müdahale kadar önemli olduğu, hatta bunların bir bütünün parçaları olduğu ortadadır.  Modern afet yönetim yaklaşımı, ulusal düzeyden en küçük idari birime kadar uygulanmalıdır. 10

 Afet yönetimi evrelerinin başarıyla ve etkin bir şekilde uygulanması, yapılacak organizasyonun olası tüm afetlerin göz önünde bulundurulması ve sorumluluğun paylaşılmasıyla mümkündür.  Organizasyon içerisinde uzmanlık alanları doğrultusunda sorumluluk paylaşımı ve birimler arasında etkili bir iletişim şarttır. 11

Entegrasyonu aynı zamanda kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşların en üst düzeyde koordineli bir şekilde çalışmasıyla gerçekleşebilir. BUNLAR:  1-Kayıp, zarar azaltma ve önleme (kısaca Zarar Azaltma) (Mitigation),  2-Hazırlıklı olma (Preparation),  - Tahmin ve Erken Uyarı  - Afetler  3-Müdahale (Response),  - Etki Analizi  4-İyileştirme (Recovery)  - Yeniden Yapılandırma  evreleridir 12

 Kayıp ve Zarar Azaltma  Hazırlık  Tahmin ve Erken Uyarı  Afetler,  Etki Analizi gibi afet öncesi korumaya yönelik olan çalışmalara risk yönetimi denilirken;  Müdahale  İyileştirme  Yeniden Yapılanma  gibi afet sonrası düzeltmeye yönelik olarak yapılan çalışmalara ise kriz yönetimi olarak adlandırılır. 13

 Afet öncesi (Risk Yönetimi),  Afet sonrası (Kriz Yönetimi) şeklinde ikiye ayırmak mümkündür. 14

15

 Sadece insanları enkaz altından kurtarmak, hastaneye yetiştirmek, yangın söndürmek, vb. benzeri müdahale çalışmalarını yapmak değildir.  Modern afet yönetimi önceliği (müdahale çalışmalarına duyulabilecek ihtiyacı da minimize edebilmek için) insanları tüm tehlikelerden korumak ve mevcut riskleri afetler olmadan önce azaltmaya yöneliktir. 16

 Afetler sonucu oluşacak kayıpları en aza indirebilmek afet öncesi ve sonrası alınacak tedbirler ve planlamalar ile mümkün olabilmektedir.  Bu planların başarısı yasal, yönetimsel, ekonomik, teknik ve sosyal yönden uygulanabilir politikaların önerilmesine bağlıdır. 17

 Fiziksel çevre bileşenleri,  Sosyokültürel çevre bileşenleri,  Yönetsel ve hukuksal bileşenlerdir. 18

 Topoğrafik koşular  Jeolojik koşular  Tehlikenin yeri, büyüklüğü, oluş zamanı, süresi  Dolgu alanlar  Gelişmişlik düzeyi  Nüfus yoğunluğu  Sanayileşme  Çarpık yapılaşma  Dere yataklarının daraltılması ve imara açılması 19

 Ulusal Afet Yönetimi Strateji Belgesinin hazırlanması,  Afet Risklerini Azaltma Ulusal Platformunun kurulması,  Afet sigorta sisteminin kapsamının genişletilmesi,  İl Afet Planlarının tüm tehlikeleri içerir hale getirilmesi,  Erken uyarı sistemlerinin kurdurulması,  Gözlem ve rasat ağlarının geliştirilmesi,  Farkındalık çalışmaları,  Bilgi sistemlerinin geliştirilmesi. 20

 Olayın yerleşme alanlarına olan uzaklığı.  Olayın fiziksel büyüklüğü.  Olayın yerleşme alanlarına olan uzaklığı.  Fakirlik ve az gelişmişlik.  Hızlı nüfus artışı.  Tehlikeli bölgelerdeki hızlı ve denetimsiz sanayileşme.  Ormanların ve çevrenin tahribi veya yanlış kullanımı.  Bilgisizlik ve eğitim eksikliği.  Toplumun afet olaylarına karşı önceden alabildiği koruyucu ve önleyici önlemlerin ulaşabildiği düzeyin belirlenmesi 21

  Hayat kurtarmak,   Yaralanmaları önlemek,   Mal-mülk, kültür ve tabiat varlıklarını korumak,   Hizmetleri devam ettirmek ve sürdürülebilir kalkınmayı sağlamaktır 22

 Afetleri göz ardı etme; tümüne dikkat et.  Sadece müdahaleye değil, zarar azaltma ve hazırlığa daha çok önem ver.  Afetlere hazırlığı bireyden ve evden başlat.  Güvenli bir yaşam tarzı geliştir.  Katılımcı ol ve ekip çalışması yap  Çalışmaları bir sitem dâhilinde ve bir bütün olarak gerçekleştir. (Örneğin AFAD veya AKUT, Sivil toplum örgütleri kur ve eğitim ver, uyarılar yap)  Doğa olayları ile afet yönetimini bir birine karıştırma.  Bazı afetler için tahmin ve erken uyarıya önem ver.  Evrensel bilgi ve standartları takip et.  Ortak organizasyon, mesaj ve dil geliştir, 23

 Aşağıdakilerden hangisi afet yönetiminin amaçlarından biridir?  a) Hayat kurtarmak  b) Yaralanmaları Önlemek  c) Mal-mülk, kültür ve tabiat varlıklarını korumak  d) Hizmetleri devam ettirmek  e) Hepsi  Cevap : E 24

 Afet yönetiminde dört ana evre vardır, aşağıdakilerden hangisi bu evrelerden biri değildir?  a) Kayıp, zarar azaltma ve önleme  b) Hazırlıklı olma  c) Müdahale  d) Denetleme  e) İyileştirme  Cevap : D 25

 Aşağıdakilerden hangisi kriz yönetiminin özelliklerinden biri değildir?  a) Afet ve olay odaklıdır  b) Sorumlu tek otorite  c) Geniş, değişebilir, paylaşımcı yaklaşım  d) Merkezi kontrol  e) Belirlenmiş hiyerarşik ilişkiler  Cevap : C 26