Cumhuriyet Döneminde Öykü ( Hikaye )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HİKÂYE (ÖYKÜ) Sevcan ÖZDEN Sultanahmet Anadolu
Advertisements

HİKAYE.
KAZANIMLAR 25. Onuncu Yıl Nutku'ndan hareketle yapılan inkılapları, Atatürk'ün geleceğe yönelik hedeflerini ve Türk milletinin özelliklerini değerlendirir.
SELİM İLERİ.
Yaratıcı Yazarlık Hafta III
Memduh Şevket Esendal özel yaşamı
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
ANI Öykü Özfırat 11D.
Kitabın konusu: Hayalleri olan bir gencin lise son sınıfta babasını kaybetmesiyle hayallerinin yıkılışı ve beraberindeki hayat mücadelesi.
ÖZEL YAŞAMI Gülay ERYENTÜ 10 FB-B 31
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Öykü ( Hikaye ).
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908) ten sonra memlekette başlayan ve o devirde “Türkçülük” adı verilen milliyet hareketi, “edebiyatta milli kaynaklara.
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
YAZARLARIMIZ VE ESERLERİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Nurdan KOZAN Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
ROMAN.
Anlatmaya Bağlı Metinler
Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi.
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Servet-İ fünun edebİyatI
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
ANLATIM BİÇİMLERİ.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM ANLAYIŞI.
METİN TÜRLERİ TEOG SORULARI
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
HİKAYE Hikayenin Tanımı
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
YAKUP KADRI KARAOSMANOĞLU.  27 Mart 1889’da Kahire’de doğdu,  Babasının adı Abdulkadir Bey,  Annesinin adı İkbal Hanım’dır.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
REFİK HALİT KARAY ( ).
AD:Melisa Yelda SOYAD:Mutluer NO:27 KONU:Natüralizm ve Realizm.
AD:Melisa Yelda SOYAD:Mutluer NO:27 KONU:Natüralizm ve Realizm.
Hikaye.
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
Cumhuriyetin ilk yıllarında ölen bazı sanatçılar dışında Milli Edebiyatçılar, Beş Hececiler ve Bağımsızlar olarak ele aldığımız şair ve yazarlar sanat.
II.ÖYKÜ.
Türk Edebiyatında Anı Ve Anı Türünde Yazılan Önemli Eser Ve Yazarları * * * *
EDEBİ KİŞİLİĞİ ve ESERLERİ

Cumhuriyetin Kuruluş Yılları ve Basın
SOHBET (SÖYLEŞİ) Bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, okuyucusuyla konuşuyormuş gibi içten bir hava içinde yazdığı yazılara.
1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu 1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948'de Gönen.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
HAZIRLAYANLAR ŞEVVAL POLAT PERİHAN TUNÇ NURKAN YANIK.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
HALİDE EDİP ADIVAR.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Yaşar Kemal Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.
 Ali'nin bir hafta önce işe başlaması, işine gitmesi için annesi tarafından uyandırılması.  Ali'nin annesi ile birlikte öz değerleri yaşaması.  Fabrika.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Sohbet (Söyleşi).
Öykü ( Hikaye ). Gerçekleşmiş ya da gerçekleşmesi mümkün olayların kişi, zaman ve mekâna bağlı olarak farklı bir kurguyla anlatılmasına "öykü (hikâye)"
Sunum transkripti:

Cumhuriyet Döneminde Öykü ( Hikaye )

Cumhuriyet Döneminde Türk hikâyeciliği en parlak dönemini yaşar. Öykü ( Hikaye ) Cumhuriyet Döneminde Türk hikâyeciliği en parlak dönemini yaşar.

Öykü ( Hikaye ) Edebiyatımızda kısa hikâyeyi başlı başına bir tür olarak önemseyen ilk yazar Ömer Seyfettin olmuş, Maupassant tarzı hikâyenin öncüsü olmuştur.

Öykü ( Hikaye ) Ömer Seyfettin ve Hikâyelerinde tasvir ve ruh çözümlemesinden çok olaya önem vermiş, hikâye ile toplumu düzeltmek istemiştir.

Öykü ( Hikaye ) Hikâyeye modern bir hava getiren hikâyeci Memduh Şevket Esendal ise günlük hayattan kesitler sunarak Çehov tarzı denen durum hikâyesinin öncüsü olmuş;

Öykü ( Hikaye ) Memduh Şevket Esendal hikâyelerinin temelinde insan sevgisini; köylünün, kenar mahalle insanının, küçük memurların gösterişsiz hayatlarını anlatmıştır.

ele almış, insan sevgisi- Öykü ( Hikaye ) Diğer bir durum/kesit yazarı olan Sait Faik Abasıyanık da hikâye- lerinde “küçük insanı" ele almış, insan sevgisi- ni dile getirmiştir.

Öykü ( Hikaye ) Sait Faik'i diğer yazarlardan ayıran özellik kendi kişiliğini hikâye kişileriyle birleştirip onlarla birlikte yaşamasıdır.

Öykü ( Hikaye ) Dilin sadeleşmesi, "Küçük Hikaye"nin Cumhuriyet dönemine ulaşması ve edebiyatımızın Anadolu'ya açılması hususunda, Halide Edip, Yakup Kadri ve Refik Halit, bu dönemin hikaye türünde eser veren tanınmış diğer isimleridir. Bu yazarlar, edebiyatımızdaki şöhretlerim romancı olarak kazanmalarıyla beraber, hikayeyi de ihmal etmemişlerdir. Halide Edip ve Yakup Kadri, Millî Mücadeleyi konu alan hikayeler yazmış; tarihî olayları, memlekette yaşanan dramatik vaziyetleri, Anadolu insaninin durumunu dikkatlere sunmuşlardır.

Öykü ( Hikaye ) "Maupassant tarzı" denilen, "başlangıcı, düğüm noktası, sonu olan"15 hikayeler kaleme alan sadece Ömer Seyfeddin değildir. Devrin diğer sanatkarları da aynı anlayışa bağlanmışlardır. Halide Edip, Yakup Kadri ve Refik Halid'te de Maupassant'ın etkisi açıkça görülmektedir. "Maupassant'ın Normandiya köylülerine ve taşra hayatına bakış tarzı Anadolu Coğrafyası ve insanına tatbik edilir."16 Birçok özelliğiyle Maupassant'ı edebiyatımıza taşıyan Yakup Kadri, "anlatma tekniği" bakımından Daudet'nin de etkisi altında kalmıştır.

Öykü ( Hikaye ) Anadolu'ya açılan, Anadolu insaninin hayatım kendi şartları içerisinde ele alan diğer bir yazarımız Refik Halit de, ferdî gerçekleri sağlam bir gözlemle ortaya koymuştur. "Memleket Hikayeleri" ile bu alandaki ününü artırır. O, karakter tahlilleriyle ve icat ettiği vaka'larıyla türün başarılı örneklerim vermiştir.

Öykü ( Hikaye ) SAİT FAİK ABASIYANIK (1906-1954) * Türk hikâyeciliğinin temel taşlarındandır. * Çehov tarzı hikâyeciliğinin en usta temsilcisidir. * Günlük konuşma dilini, argoyu, halk söyleyişini hikâyelerinde işlemiştir. * Çoğunlukla sıradan insanların hayatlarını eserlerinde işlemiştir. * Eserleri: Sarnıç, Semaver, Şahmerdan, Mahalle Kahvesi, Son Kuşlar, Kayıp Aranıyor, Âlem Dağında Var Bir Yılan, Havada Bulut, yaşamak Hırsı, Şimdi Sevişme Vakti.

Öykü ( Hikaye ) MEMDUH ŞEVKET ESENDAL (1883-1952) * Hikâyeciliğimizin önemli isimlerindendir. * Her gün gördüğümüz ancak önemsemediğimiz kişileri hikâyelerinde işlemiştir. * Hikâyelerinin konusunu genellikle gündelik hayattan seçer. * Günlük konuşmaları içtenlikle yansıtmıştır. * Hikâyelerinde olağanüstü varlıklar ve olaylar yoktur.

Öykü ( Hikaye ) MEMDUH ŞEVKET ESENDAL (1883-1952) Eserleri: Ayaşlı ve Kiracılar Miras Öykü Bir Kucak Çiçek Bizim Nesibe Gödeli Mehmet Güllüce Bağları Yolunda Hava Parası İhtiyar Çilingir Kelepir Mendil Altında Otlakçı Sahan Külbastısı Veysel Çavuş Gönül Kaçanı Kovalar Mutlu Bir Son