BÖLÜNEBİLME KURALLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalansız Bölünebilme Kuralları
Advertisements

ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
SAYISAL DEVRELER BÖLÜM-2 Sayı Sistemleri ve Kodlar
Doğal Sayılarda Toplama ve Çıkarma İşlemi
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.

% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
Off! Offffffffffff! Bütün arkadaşlarım gitti, TEK başıma kaldım be yaaa.
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
Cihan Toprak Begüm Kökçü.  Planlama aşamasında, projenin hedeflerini gerçekleştirmek için uygulanabilir bir plan yapılır. Bunu yapmak için, projenin.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
AÇIKLANAN PISA MATEMATİK SORULARI. Eğer formül Hakkı’nın yürüyüşüne uygulanırsa ve Hakkı dakikada 70 adım atarsa, Hakkı’nın bir adım uzunluğu ne olur?
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
KESİRLER.
ÇARPMA İŞLEMİ X x x x xx x.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
MATEMATİK. ÇİFT SAYILAR ÇİFT SAYI: İki ile kalansız bölünebilen sayılara çift sayılar denir. Diğer bir ifade ile birler basamağı 0,2,4,6,8 olan sayılar.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Excel 2007.
SAYILARIN SİHİRLİ DÜNYASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETMEN:HAKKI TUFANER OKULU:MEHMET AKİF ERSOY İ.O YOZGAT/MERKEZ
MEHMET YÜCEDAĞ AYDINLIKEVLER İLKOKULU 4. SINIF ÖĞRETMENİ
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
Sayı Sistemleri.
RİZE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
APARTMANLAR OYUNU NEDİR?
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
Çorum Anadolu Lisesi KONU ANLATIMI
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
ÇARPMA İŞLEMİ = 12 6 x 2 = 12.
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
DERS:MATEMATİK HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
ASAL SAYILAR Nilsu Yurtseven
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
DÖNGÜLER.
Rakamlarımız.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
OLASILIK İrfan KAYAŞ.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
LOJİK KAPILAR (GATES) ‘Değil’ veya ‘Tümleme’ Kapısı (NOT Gate)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Personel Eğitimi Konunuzu buraya yazın.
Babam kare şeklinde bahçemizin bir kenarına20 satimetre
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
Eratosthenes'in Kalburu
FONKSİYON.
Türkiye’nin Sunu/Slayt Paylaşım Sitesi
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Sunum transkripti:

BÖLÜNEBİLME KURALLARI 2 İLE BÖLÜNEBİLME 5 İLE BÖLÜNEBİLME 3 İLE BÖLÜNEBİLME 9 İLE BÖLÜNEBİLME 4 İLE BÖLÜNEBİLME 6 İLE BÖLÜNEBİLME

2 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : Birler basamağındaki rakam çift sayı (0,2,4,6,8) ise bu sayı ikiye kalansız olarak bölünebilir. Birler basamağı tek olan (1,3,5,7,9) sayıların iki ile bölümünden kalan 1 dir. ÖRNEK : 10 – 132 – 754 – 986 – 5798 ( Bu sayılar ikiye kalansız olarak bölünebilir) 19-187-1985-19.861 ( Bu sayıların iki ile bölümünden kalan 1 dir.)

UYGULAMA 1 1) 2 ile tam bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 1 1) 2 ile tam bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayılardan hangileri 2 ile tam olarak bölünebilir? 86 , 564 , 2 , 879 , 631 , 105 , 5698 , 6 , 3 3) Aşağıdaki durumlardan hangilerinin sonucunda 2 ile bölünebilen sayılar elde edilir? A) tek ve çift iki doğal sayının toplamında B) iki tek doğal sayının toplamında C) iki çift sayının toplamında D) çift ve tek iki doğal sayının farkında E) iki tek doğal sayının farkında F) iki çift doğal sayının farkında 4) Aşağıdaki işlemleri yapınız ve sonucun 2 ile bölünüp bölünemediğini söyleyiniz A) 51 + 22 = B) 67 + 95 = C) 24 + 86 = D) 68 – 32 = E) 59 – 13 = F) 68 – 42 =

5 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL: Birler basamağındaki rakam 0 veya 5 olmalıdır 5 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL: Birler basamağındaki rakam 0 veya 5 olmalıdır. Birler basamağında; 0 ve 5 olan sayıların 5 ile bölümünden kalan …………0 1 ve 6 olan sayıların 5 ile bölümünden kalan …………1 2 ve 7 olan sayıların 5 ile bölümünden kalan …………2 3 ve 8 olan sayıların 5 ile bölümünden kalan …………3 4 ve 9 olan sayıların 5 ile bölümünden kalan …………4 ÖRNEK: 100 – 45 – 7890 ( Kalan=0 yani tam olarak bölünebilir) 76 – 81 – 129876 ( Kalan=1 dir ) 843 – 98 -756893 ( Kalan=3 tür) vb gibi….

UYGULAMA 2 1) 5 ile bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 2 1) 5 ile bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayılardan hangileri 5 ile bölünemez? 56 , 95 , 63 , 9650 , 6952 , 9684 3) Aşağıdaki işlemlerin hangilerinin sonucu 5 ile bölünebilir? A) 52 x 10 = B) 86 + 34 = C) 102 – 62 = D) 15 – 3 = E) 85 : 5 = F) 5 x 4 – 2 = 4) 576x sayısının 5 ile bölümünden kalan 4 olduğuna göre x yerine yazılabilecek rakamların çarpımı kaçtır?

3 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : Sayıyı oluşturan rakamlar toplamı 3 yada 3’ün katı ise bu sayı 3 e kalansız olarak bölünebilir. Rakamların toplamı 3 ya 3 ün katından bir fazla ise kalan 1 , iki fazla ise kalan 2 dir. ÖRNEK : 123 – 987 – 321 ( 3 e kalansız olarak bölünebilir.) 6781 ( toplam= 22 olduğundan kalan 1 dir) 5813 ( toplam=17 olduğundan kalan=2 dir )

UYGULAMA 3 1) 3 ile bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 3 1) 3 ile bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayıların 3 ile bölümünden kalanları bulunuz? 65 , 336 , 98 , 1036 , 589 , 762 , 693 3) Aşağıdaki işlemleri yapınız ve çıkan sonuçların 3 ile bölünüp bölünemediğini söyleyiniz. A) 85 + 98 = B) 69 – 52 = C) 25 x 3 = D) 69 : 3 = E) 892 : 2 = F) 639 – 546 = 4) 54A5 sayısının 3 ile kalansız olarak bölünebilmesi için A yerine hangi rakamlar yazılabilir? 5) 786w4 sayısının 3 ile bölümünden kalan 1 olduğuna göre w yerine yazılabilecek rakamların çarpımı nedir?

9 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : Sayıyı oluşturan rakamlar toplamı 9 veya 9’un ise bu sayı 9 a kalansız olarak bölünebilir. ÖRNEK : 54 , 99 , 108 , 351…

UYGULAMA 4 1) 9 ile bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 4 1) 9 ile bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayıların hangileri 9 ile bölünebilir? 78 – 938 – 3252 – 981 – 9 3) Aşağıdaki işlemleri yapınız ve sonucun 9 ile bölümünden kalanları bulunuz A) 65 + 95 = B) 18 X 1 = C) 123 : 3 = D) 639 – 9 =

4 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : Sayının son iki basamağı 00 ,4 yada 4 ‘ün katı ise bu sayı 4 e kalansız olarak bölünebilir. ÖRNEK : 100 , 512 , 352 , 540 , 988…

UYGULAMA 5 1) 4 ile bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 5 1) 4 ile bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayılardan hangileri 4 ile bölünebilir? 40 – 648 – 659 – 210 – 300 – 784 3) Aşağıdaki işlemleri yapınız ve bu sayıların 4 ile bölümünden kalanları bulunuz A) 528 + 12 = B) 654 – 54 = C) 85 x 3 = D) 500 : 125 =

6 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : 6 İLE BÖLÜNEBİLME KURAL : * 2 ve 3 ile bölünebilen bütün sayılar 6 ile de bölünebilir. * 3’ün çift katları 6 ile de bölünebilir. ÖRNEK : 18 – 36 – 54 – 240…

UYGULAMA 6 1) 6 ile bölünebilme kuralını açıklayınız UYGULAMA 6 1) 6 ile bölünebilme kuralını açıklayınız. 2) Aşağıdaki sayılardan hangileri 6 ile bölünemez? 63 – 87 – 66 – 30 – 98 – 333 – 54 3) Aşağıdaki işlemleri yapınız ve sonuçların 6 ile bölümünden kalanları bulunuz. A) 54 X 3 = B) 25 + 63 = C) 120 : 4 = D) 614 – 434 =

HAZIRLAYAN Ali GÜLCÜ Matematik Öğretmeni