Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
NEDEN BEP?.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacı Öğrenme
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
OLGU ÖĞRETİMİ - Bir olgu her zaman belirli özel bir durumu yansıttığı için,olguların genellemesi yoktur.Bu nedenle öğretmenin olguyla ilgili bir genelleme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme (GA) Örnek (ÖrA) Genelleme (GB) Örnek (ÖrB) Etkinlik Amaç-ad Amaç-ad Basamaklar, koşullar, döngüler Basamaklar, koşullar, döngüler Sıra SıraGösteri Amaç-ad Amaç-ad Malzeme, araçlar Malzeme, araçlar Yapma Yapma Basamakları İfade etme Amaç-ad Amaç-ad Başka sözcüklerle anlatma Başka sözcüklerle anlatma Etkinlik? Etkinlik? Yaratma düzeyi için Özgün işlemler bulma Yeni etkinlik? Yeni etkinlik?Gösterme Amaç Amaç Malzeme, araçlar Malzeme, araçlar Yapma? Yapma? Yaratma düzeyi için Yeni işlemler deneme Amaç Amaç Malzeme Malzeme Araçlar bulma? Araçlar bulma? İşlemler bulma? İşlemler bulma? İŞLEM ÖĞRETİMİ

BİR İŞLEMİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN BAŞLICA İÇERİK ÖĞELERİ İşlemin adı İşlemin adı İşlemin amacı İşlemin amacı İşlemin basamakları İşlemin basamakları İşlemle ilgili koşullar İşlemle ilgili koşullar İşlemle ilgili döngüler İşlemle ilgili döngüler İşlemle ilgili sıralar İşlemle ilgili sıralar İşlemin yapılmasında gerekli malzeme ve araçlar İşlemin yapılmasında gerekli malzeme ve araçlar İşlemin yapılışı İşlemin yapılışı

Bir İLKE Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme (GA) Örnek (ÖrA) Genelleme (GB) Örnek (ÖrB) Önerme Ad Ad Olaylar Olaylar Kavramlar Kavramlar İlişkiler İlişkilerAçıklama Ad Ad Durum Durum Yapma Yapma İlişkileri İfade etme Ad Ad Başka sözcüklerle anlatma Başka sözcüklerle anlatma Önermeler? Önermeler? Yaratma düzeyi için İlkeler keşfetme Yeni önermeler? Yeni önermeler? Açıklama, Tahmin etme Ad Ad Durum Durum açıklama ? açıklama ?Tahmin? Yaratma düzeyi için Problemler keşfetme Durumlar Durumlar Çözümler oluşturma Çözümler oluşturma İLKE ÖĞRETİMİ

BİR İLKENİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN İÇERİK ÖĞELERİNİN TAMAMI İlkenin önerme biçiminde ifadesi İlkenin önerme biçiminde ifadesi İlkenin adı İlkenin adı Önermenin örneği olan durumlar Önermenin örneği olan durumlar Önermenin içinde geçen kavramlar Önermenin içinde geçen kavramlar Kavramlar arasındaki nedensel ilişkiler Kavramlar arasındaki nedensel ilişkiler