TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/2012 1
EKONOMİ GELİR SEVİYESİ VE YAPISI. GELİR DAĞILIMI. YÖNETİM GİRİŞİMCİLİĞİN YAPISI. AYRINTININ DAYANILMAZ GÜCÜ. TOPLUM KENTLİ KÜLTÜRE GEÇİŞ SANCILARI. BATISI DOĞUSU. KUTSAL DÖNGÜ SEKTÖRÜN KUTSAL (VE ŞİMDİLİK KISIR) DÖNGÜSÜ 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
PERAKENDE GAYRİMENKUL 320 avm / 8,5 MİO M2. CADDE: ????? ORGANIZE PERAKENDE 300 GIDA +300 DİĞER LOKASYON GIDA DIŞI ORT. 80*200=16000 M2 GIDA DIŞI MARKALAR Hazır giyim –Deri- Aksesuvar. Elektronik Yeme-içme TOPLAM BÜYÜKLÜK MİLYAR usd. %55 KAYITDIŞI 3 MİO KİŞİ ORGANİZE PERAKENDE % KİŞİ BÖLGESEL DAĞILIM İST %40 6 İL %30-40 DİĞER %20-30 ÇAPIMIZ NE KADAR? 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
ENFLASYONUN DAYANILMAZ VERİMLİLİĞİ 2001 DE SON İÇGÜDÜ VE TECRÜBE 1970 LERDEN İTİBAREN SAHA VE SOKAKTAN DERS ALMAK: SÜREKLİ TASARIM,TASARIM,VE TASARIM ÜRÜN, MAĞAZA, GÖRSEL SUNUM, ŞİMDİ WEB VE APP YABANCILAR 1997 DEN SONRA İNSAN, İNSAN, ÖNCE İNSAN YABANCI YÖNETİCİLER, EĞİTİMCİLER VE YAZILIM MUHASEBE/POS/ STOK/LOJİSTİK BİLİME DOĞRU 2005 DEN SONRA COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ 2008 M.İ.Y. VE SOSYAL MEDYA 2010 VERİ MADENCİLİĞİ-? KARAR ARAÇLARI 11/23/ RETAIL VISION / DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK
KAYITDIŞINA KARŞI ORGANİZE PERAKENDE: BÜYÜME %15-20 /YIL GIDA PERAKENDECİLERİ SAYISI 1/5 E İNECEK DİĞER ALANLARDA HER YIL BÜYÜME HIZININ ÜSTÜNDE ARTIŞ PERAKENDE GAYRİMENKULDE (A) DÖNÜŞÜM (B) AVM’LER EN ÖNEMLİ BAŞLIKLAR VERİLERİN UFKU 10 YILDA EN AZ KİŞİ EK İSTİHDAM GİRİŞİMCİ EĞİTİMİ YABANCI MARKALARDA %100 DEN FAZLA ARTIŞ PERAKENDE KOBİ FİNANSMANI VERİLERLE YÖNETİMİN KAÇINILMAZ OLMASI 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
CBS ERP İŞ ZEKASI VE BULUT BÜYÜK VERİ This is an example text. YABANCI MARKALAR VE BÜYÜK GIDA ZİNCİRLERİ MEVCUT SİSTEMLERİYLE UYUMLU UYGULAMA VERİ ÜRETİMİNE DOĞRU HAZIR GİYİM-DERİ- AKSESUVAR BÜYÜMEK İÇİN VE ULUSLAR ARASI OLMAK İÇİN VERİ YÖNETİMİ FİNANS VE DANIŞMANLIK DEĞERLEME KREDİLENDİRME BİRLEŞME VE SATINALMA PERAKENDECİ KOBİLER UYGULAMA KOLAYLIĞI ÇOK MAKUL FİYAT BÜYÜME DESTEĞİ 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
NE YAPMALI? KISA VADEDE BİRLİKTE BÜYÜMEK İÇİN ÖRNEK YARATMAK Özenle seçilecek, 3 ayrı alanda 6-10 kuruluş Finans ve M&A destekleri ORTA VADE İÇİN HAZIRLIK YAPMAK (3 YIL) CBS İLE BİRLİKTE BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ 2014 BAŞINDA LANSMAN TOPLANTISI SONRAKİ İKİ YILIN İŞ ORTAKLARINI BURADA SEÇMEK YÖNETİCİ EĞİTİMİ VE DÖNEM SEMİNERLERİ+ RAPORLAR 2013 BAŞINDAN İTİBAREN HAZIRLIK İLK BAHARDA BAŞLANGIÇ 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
HEDEFLER 2015 SONU HEDEFİ KOBİ %20 YABANCILAR VE GIDA %40 TÜRKİYENİN MARKALARI %40 SEKTÖR CİROSU 300 MİLYAR DOLAR…… PAY ? 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK
İRAN VE KAFKASYA DOĞU AKDENİZ BALKANLAR ORTA AVRUPA VE RUSYA GELECEĞİN DIŞ PAZARLARI HAYAL ETMEK MÜMKÜN…. 11/23/ RETAIL VISION / DR Ş ÜKRÜ ASLANYÜREK