Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
İÇ VE DIŞ PAZARLARDA ETKİNLİĞİ ARTIRMA YÖNTEMLERİNDEN EN ÖNEMLİSİ KULLANILAN LOJİSTİK ALT YAPISIDIR !!!
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Tedarik Zinciri Ve Yönetimi
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Son Trendlerin Kuşbakışı Görünümü: II Bölüm: „ PPP“- Lojistiğinden Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Akış Yönetimine”
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MODERN ÜRETİM SİSTEMLERİ GÜZ 2013 BEYZA YAVUZ
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Strategic Business Planning for Commercial Producers
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
2016 Kayseri Ticaret Odası.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Capacity Building Sorun ve Çözüm Önerileri
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ayşenur batı Hande arpacı
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ

3PL ’NİN ORTAYA ÇIKIŞI Firmaların uzmanlık alanları dışındaki operasyonel süreçlerinde maliyet azaltma isteği dış kaynak kullanımını yaygınlaştıran temel etmen oldu. Bunun sonucunda da özellikle firmaların maliyetlerinin ortalama % 15 ‘ini oluşturan lojistik faaliyetlerinde dış kaynak kullanımı arayışı doğdu. Sistem yaklaşımına uygun olarak lojistik hizmetlerini bütün olarak yönetmek için gerekli bilgiye ve kaynağa kendi bünyesinde sahip olmayan pek çok şirket, lojistik sürecin tamamını ya da bir kısmını yürütecek firmalardan destek aramaya başlamıştır. 

NEDEN 3PL ?    Öncelikle neden 3.parti denildiğini açıklamak gerekirse; o   1.parti : Üretici, imalatçı, gönderici, toptancı vb malın ve/veya hizmetin üreticisidir. o   2.parti :Birinci partinin doğrudan müşterisi veya akışa göre tedarikçisi olan işletmedir. o   3.parti :Dolayısıyla bu iki taraf arasındaki mal ve hizmet akışına giren şirkettir

3PL (ÜÇÜNCÜ PARTİ LOJİSTİK) 3PL (Üçüncü Parti Lojistik) kavramı öncelikle taşıma ve depolama olmak üzere müşterinin lojistik alanındaki faaliyetlerini üstlenen şirketlerdir.

3PL ÖRNEK ŞİRKETLER

3PL (ÜÇÜNCÜ PARTİ LOJİSTİK) Şirketlerinin %78’i taşıma hizmetlerini, %54’ü dağıtım hizmetlerini, %46’sı ise üretimini dış kaynak kullanımıyla sağlamaktadır. Bunun sonucunda üçüncü parti lojistik endüstrisi dünya genelinde 50 milyar $’lık büyüklüğe ulaşmış durumdadır.

3PL HİZMETLERİ Bugün 3PL çözüm ortakları çok farklı alanlarda hizmet sunabilmektedirler. Bu hizmetler üç ana başlık altında incelenebilir. Strateji: Dağıtım ağı tasarımıdır Yönetim: Trafik yönetiminden başlayarak tüm lojistik fonksiyonlarının yönetimidir. Operasyon: Nakliye, depolama hizmetleri, idari fonksiyonlar, karar desteği.

DIŞ KAYNAK KULLANIMININ ŞİRKETLERE GETİRİSİ Stoklama maliyetini azaltır. Taşıma maliyetlerini azaltır Şirketlerin kendi faaliyet alanlarına yönelmelerini sağlar. Stok seviyeleri minimize edilebilir. İnsan gücünden tasarruf sağlanır Kayıp çalıntı kaza gibi riskler lojistik firmasına devredilmiş olur.

4PL’NİN ORTAYA ÇIKIŞI  Dördüncü parti lojistik kavramı, üçüncü parti lojistik firmalarının yetersiz kalması nedeniyle1990’lardan sonra lojistik sektöründe görülmeye başlandı. Genelde taşıma ve depolama gibi belli alanlara yoğunlaşan üçüncü parti lojistikçilerin, işletme ve kurumların karmaşık lojistik gereksinimlerine cevap veremez oldular.    Bu açığı kapatmak maksadıyla 4PL, karmaşık lojistik zincirinin çözümleri üzerine uzmanlık seviyesinde hizmet verir. Esasen üçüncü parti lojistik uygulama ve yürütme bazlı konular üzerinde yoğunlaşırken 4PL yöneticileri ve danışmanları ise stratejik ve teknoloji destekli konulara yoğunlaşır.

4PL (DÖRDÜNCÜ PARTİ LOJİSTİK)   Dördüncü parti lojistik, müşterilerine kapsamlı tedarik zinciri çözümleri sunmak için kendi organizasyonunun kaynaklarını, yeteneklerini ve teknolojisini, (3PL) şirketleriyle bir araya getiren ve tüm zincirin tasarımını ve yönetimini üstlenen şirketlerdir.

4PL (DÖRDÜNCÜ PARTİ LOJİSTİK) 4PL (Dördüncü Parti Lojistik) ürünü kaynağından alır ve üretim aşamasına, depolamaya ve son kullanıcıya ulaştırılmasına kadar olan tüm ihtiyaçları karşılamaktadır.

4PL AŞAMALARI 4PL yaklaşımının günümüzde popüler olan dış kaynak kullanımından farkları; bütüncül tedarik zinciri çözümleri sunması ve tüm tedarik zincirini etkileyecek bir değer yaratabilmesidir. Bütüncül bir 4PL tedarik zinciri çözümü 4 farklı fazı içerir: Yeniden keşfetme, Dönüştürme, Uygulama, Yürütme.

4PL AŞAMALARI Yeniden Keşfetme Birbirinden bağımsız partnerler arasında işbirliği sağlanması yoluyla tedarik zinciri planlama ve yürütme aktivitelerinin senkronizasyonu, iş stratejilerinin tedarik zinciri stratejilerine dönüşmesini sağlar. Dönüştürme . Dönüştürme aşamasında, satış ve operasyon planlama, dağıtım yönetimi, satın alma stratejileri, müşteri destek ve tedarik zinciri teknolojileri gibi tedarik zinciri fonksiyonları entegre edilir. Uygulama Uygulama aşamasında iş süreci ayarlamaları müşteriler ve servis sağlayıcılar ile firma arasında sistem entegrasyonu ve 4PL dağıtım takımlarında operasyon dönüşümünü de kapsayan fikir gruplarından oluşur. Yürütme Bu aşamada 4PL sağlayıcısı taşıma yönetimi ve depolama operasyonlarının ötesinde farklı tedarik zinciri fonksiyonlarının sorumluluğunu almaktadır. 

4PL ÖRNEK ŞİRKETLER

İYİ BİR 4PL ŞİRKETİNDE OLMASI GEREKENLER Global kaynaklara erişebilme yeteneğine sahip olmalı. Tedarik zinciri entegrasyon teknolojilerinde ve dış kaynak kullanım imkanlarında etkili olmalı. Bünyesinde iş süreçleri yönetimi ve dış kaynak kullanımı konularında tecrübeli tedarik zinciri profesyonelleri barındırmalı. Organizasyonel değişim gereksinimlerini karşılayabilmelidir. Çok sayıda ve farklı alanlarda bulunan servis sağlayıcıları yönetebilme ve organize edebilme yeteneğine sahip bulunmalı.