Baktığımız yer bizim nasıl düşündüğümüzü belirler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Hazırlayan:Esma AYDIN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Paris ve sen Yağmur yağıyor Bu sonbahar Eskiden olduğu gibi
OTİZM (AUTISM).
Hayatla yüzleşmeyi dene!
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Present activities ● Questions
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Ağlarsam sesimi duyar mısınız
ÖYLE BİRİNİ SEVİN Kİ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE BAKIŞ AÇISI
MASAL KAHRAMANLARI Oyhan Hasan BILDIRKİ SEVGİYE SUSAMAK.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Halil KANARGI’dan BEN TUTSAĞIM YÜREĞİNDE SENİN
9. Sınıf Dil ve Anlatım MART
Seni seviyorum, Çünkü, Her sabah kalktigimda
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Öğretmen Davranışları
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
SES BİLGİSİ.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
Konuş sevdiğim Yüreğinin şarkısını söyle bana Gece karanlık,
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
SINAV ZİLLERİ ÇALMAYA BAŞLADI. NE YAPMALI NE YAPMAMALI ÇOCUKLARIN NE HİSSETTİĞİNE KULAK VERMEYİ UNUTMAYIN.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARIMIZ Çarşılarda bir şey Biz pazar aramazdık, çocuklar olmasaydı. Kasaplarda, manavlarda bazı yorgun kadınlar Hep de tenha saatleri seçerler Sonra.
AHMET NURİ ERİKOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
O kitap okumakokuyor. O masada oturmakoturuyor. O kapı açmak açıyor. O ekmek almak alıyor. O gelmek geliyor. O dışarıda beklemek bekliyor. O şarkısöylemek.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ. Etkili ders çalışma teknikleri Öğrenmede iyi sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır. Etkili çalışma.
DUYULARIMIZ GÖRME İŞİTME TATMA KOKLAMA DOKUNMA BAŞLA.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
Y Y D Resmi Gör Sesi dinlemek için tıklayın. 1.
SORU SORMA VE IKNA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DİKSİYON.
Yavaş, Yavaş.
POLYANNA’ NIN MUTLULUK SIRLARI 
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Gökçe Erinç Büyükşengür
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Baktığımız yer bizim nasıl düşündüğümüzü belirler

Üç tür düşünme ve öğrenme biçimi vardır  1- Görsel  2-İşitsel  3-Kinestetik  (Duygusal )

Duyusal Kaynaklı Sözcükler Görsel  Görmek,Hedef,  Karanlık  Odaklanmak,  Parlak  Işıltı,Net, Işıklı  Berrak,Bulanık, Soluk  Vizyon  Model  Bulutlu  Seyretmek  Görüşmek,Gözden geçirmek  Görünmek  Yansımak  Gölgeli  Şekil  Bakmak  Kör  Gözlemlemek

Duyusal kaynaklı deyimler Görsel  Manzara kötü  Gözüme hoş geliyor  İsmine gölge düşürdü  Dünyası karardı  Kuş bakışı  Dört gözle beklemek  Geleceği parlak  Önümüz açık

Duyusal Kaynaklı Sözcükler İşitsel  İşitmek,Duymak  Tartışmak,Konuşmak  Övmek,Bağırmak  Şarkı söylemek,Gürültülü  Gümbür gümbür  Dinlemek  Münakaşa  Tıkırtı,Tını  Kulağa çalınmak  Ton,ritm, müzik  Ses,Çığlık  Sessiz  Fısıldamak  Anlatmak  Söylenmek  Çınlamak

Duyusal kaynaklı deyimler İşitsel  Kulağa hoş geliyor  Karnım zil çalıyor  Ses getirmek  Kulak ardı etmek  Sesi sedası çıkmıyor  Cıvıl cıvıl bir insan

Duyusal Kaynaklı Sözcükler Kinestetik  Hissetmek  Ilık, Soğuk  Yapışmak,Tutmak Kavramak  Düz,Yumuşak  Eğilmek  Temas,Dokunmak  Denemek,  Etkilemek  Karıştırmak,  Dengelemek  Bağlanmak,  Desteklemek  Dalgalanmak  İncinmek  Yakalamak,  Kesmek,itmek  Birleştirmek,  Ayırmak

Duyusal kaynaklı deyimler Kinestetik  Tatsız bir ilişki  Ruhumu okşuyor  İçim eridi  Çok sarsıldım  Beni yıktı  Beraber takıldım  Burnumda tütüyor  Yalan kokusu alıyorum

Görseller  Işık hızıyla düşünürler  Hızlı konuşurlar, hızlı ve sığ nefes alırlar  Başları hafif kalkıktır.  Tepeden bakıyor izlenimi verirler  Demirel’in başını hatırlayın  Duygularına işitsellere göre daha uzaktırlar.  Işık en hızlı, ses daha yavaş, duygular ise en yavaştır. Kinestetiği gelişmemiş bir görsel, aşk acısı çeken eşinin duygularını anlamakta zorlanır.

Görseller  Göz bebekleri büyümüş ve ileri odaklanmış ise sizi dinlemiyor sanmayın.  Söylediklerinizi zihninde canlandırmaya çalışıyor.

İşitseller  Tüm göğüsleriyle nefes alırlar.  Ritmik konuşurlar.  Sese ve gürültüye hassastır.  Kendi kendine de konuşur.  Müzik dinleyerek ya da tam tersi mutlak sessizlikte çalışabilir.

Kinestetik  Gülünce tüm bedeniyle gülen.  Ağlarken hıçkıra hıçkıra ağlayan.  Duygularını göstermekten korkmayan.  Yaşam duygularla yaşanır.  Karından derin nefesler alırlar.  Konuşmaları yavaş ve derindendir.

Öyleyse;  Görsel isek her durumu görelim. Hızlı ve tutkulu konuşalım.  İşitsel isek konuşmamız ritmik ve ahenkli olsun, vurgulamalara dikkat edelim,  Duygusal isek sözü söyleyelim, biraz bekleyelim hislerimiz ne diyor onlara bakalım.Duygulara hitap edelim.

Yani  Görselin bakış açısını görmelisiniz.  İşitselin söylediklerini kulak arkası etmemelisiniz.  Kinestetiğin üzerinde baskı kurmamalısınız.