Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11
Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi ve kültür konularıyla bütünleştirilmiştir. Ancak bu bölümde “Küresel Bağlantılar” öğrenme alanını ayrı bir bölüm olarak ele alarak bu konuya dikkat çekeceğiz.
TEMEL KAVRAMLAR Karşılıklı bağımlılık ve bağlılık: Benzerlikler: Diğer insanlar hakkında bilgi kaynakları: Küresel eğitim:
KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK İnsanoğlu için başkalarına bağımlı olma, doğumdan itibaren başlar. Çünkü bebekler her türlü bakımları için ebeveynlerine bağımlıdır. Bütün ebeveynler de kendi bebeklerine bağlıdır.
Yani, çocuklar karşılıklı bağlılık ve bağımlılık kavramları ile ilk olarak ailede tanışırlar. Okul öncesi ya da ilkokul dönemindeki çocuklar, karşılıklı bağlılık, bağımlılık ve dayanışma kavramlarını diğer insanlarla çeşitli yollar aracılığıyla keşfeder ve tecrübe ederler. KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK
Benzerlikler Farklılıklardan ziyade benzerliklere odaklanmak çeşitli nedenlerle tavsiye edilir. Birincisi, çocuklar zaten farklılıkları belirleyebilir ve farklılıklara odaklanma olasılıkları benzerliklere odaklanmalarından daha yüksektir.
KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK Benzerlikler Ayrıca, çocuklar farklı olanlara karşı korkularını veya güvensizliklerini ifade ederek onları farklı bir kategoriye sokmaya başlarlar.
KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK Benzerlikler Dünyadaki, bütün toplumlarda, insanlar aşağıdaki özellikleri paylaşmaktadır:
KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK Ticaret Giysilerimizin, arabalarımızın ve diğer eşyalarımızın üretim yerleri incelenerek, diğer ülkeler ile olan karşılıklı bağlılık ve bağımlılığımız kolaylıkla ortaya konabilir.
KARŞILIKLI BAĞIMLILIK VE BAĞLILIK Teknoloji Dünya çapında iletişim, gelişmiş uçakların, telefon sistemlerinin ve internetin gelişimiyle birlikte her geçen gün büyük ölçüde artmaktadır.
DİĞER İNSANLAR HAKKINDA BİLGİ KAYNAKLARI Teknoloji Çocukların uluslararası kavramları öğrenebilmeleri için en etkili kaynak yine çocukların kendileridir. Çocukların geçmişte yaşadıkları tecrübeler ve kendi kökenleri bu konudaki bilgilerini yapılandırmaları için bir zemin oluşturacaktır.
DİĞER İNSANLAR HAKKINDA BİLGİ KAYNAKLARI Teknoloji Çocuklar ve aileleri ile birlikte öğretmenler, çocukların etnik kökenlerini keşfederek, bir şema ile farklı kökenleri göstermek suretiyle; farklı kökenlerden olan ailelerin örf, adet ve geleneklerini tartışabilir.
DİĞER İNSANLAR HAKKINDA BİLGİ KAYNAKLARI Teknoloji
KÜRESEL EĞİTİM Son dönemlerde küresel eğitim kavramını okullarda daha sık duymaktayız. Küresel eğitimin odağında farklı ülkelerdeki insanların yaşamlarını ne şekilde sürdürdükleri, farklılık ve benzerlikleri yer almaktadır.
KÜRESEL EĞİTİM Bu programın önemli bir parçası da çocukların kendi kültürlerinin ötesinde farklı ülkelerdeki insanların günlük yaşamlarının, inançlarının kendi kültürleri ile nasıl şekillendiğini anlamalarını teşvik etmektir.
KÜRESEL EĞİTİM Merryfield (1997, akt., Meyer ve arkadaşları, 2006, s. 349). Küresel eğitimin sekiz unsurunu aşağıdaki gibi listelemiştir:
KÜRESEL EĞİTİM Sosyal bilimlerinin bir parçası olan Küresel Bağlantılar ile yukarıda listelenen unsurların hepsi uyum içerisindedir.