İŞLETME VE İŞLETMECİLİK Konu 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İŞLETME YÖNETİMİ.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞLETME KAVRAMI 1. HAFTA.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Pazarlama Giriş 1 1.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Rabia BORAZANCI.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mühendislik Ekonomisi
Girişimcilik.
Girişimcilik.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Başlamak için sorular:
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İŞLETME VE İŞLETMECİLİK
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Pazarlama Giriş 1 1.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
FİNANSAL SİSTEM.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Pazarlama İletişimi
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

İŞLETME VE İŞLETMECİLİK Konu 1 SPOR İŞLETMECİLİĞİ İŞLETME VE İŞLETMECİLİK Konu 1

İŞLETME İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak ve belirli ölçüde kar etmek amacıyla üretim faktörlerini planlı, uyumlu ve sistemli bir biçimde bir araya getirerek mal ve/veya hizmet üreten ya da pazarlama faaliyetinde bulunan ekonomik ve sosyal kuruluşlara işletme denir.

Üretim öğelerini sistemli ve belli amaçlar planlı ve uyumlu bir şekilde bir araya getirerek, insanların istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ekonomik mal ve hizmetleri üreten ve/veya satan birimlerdir. Kar amacı güden veya gütmeyen

GİRİŞİMCİ Girişimci ekonomik mal ve hizmet üretmek için üretim faktörlerini derleyen ve kar etmek için riski üstlenen kişidir.

Girişimcinin üstlendiği işlevler: *Üretim faktörlerini bir araya getirerek mal ve hizmet üretmek *İşletmenin politikalarını belirlemek *Ürünlerin kalitesini yükseltmek ve yeni pazarlar bulmak *Yeni mal ve hizmet, yeni üretim yöntemleri ve dağıtım kanalları araştırmak *Hammadde kaynakları bulmak Riske katlanmak

YÖNETİM VE YÖNETİCİ Yönetim, işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek için sahip olduğu insan ve diğer kaynakları yönlendirme işlevidir. Yönetici, kar ve riski başkalarına ait olmak üzere, mal ve hizmet üretmek için üretim elemanlarını elde edip birleştiren ve işletmeyi çalıştırma sorumluluğu olan kişidir.

İyi bir yöneticide bulunması gereken özellikler: Karar verme ile ilgili Bilgi ile ilgili Kişisel özellikler Kişiler arası ilişkiler ile ilgili

LİDER VE LİDERLİK Liderlik, bir amacı gerçekleştirmeye yönelik olarak diğerlerini yönlendirme ve onlara rehberlik etme yeteneği ve yetkisidir. Liderlerin özellikleri: Duygularını ve davranışlarını denetleme İnsan ilişkilerinde başarılı olma İşini iyi bilme İleri liderlik becerilerine sahip olma – ekip oluşturma, performans izleme, delege etme, koçluk v.b.

TÜKETİCİ - TÜKETİM Tüketim, çeşitli ihtiyaçların karşılanması amacıyla üretilen mal ve hizmetlerin kullanılması anlamına gelir. Tüketici, tatmin edilecek ihtiyacı, harcayacak parası ve harcama isteği olan tüm kişi, kurum ve kuruluşlardır. Ürünleri satın alma amacına göre tüketiciler: Nihai (Son) tüketiciler Endüstriyel veya örgütsel tüketiciler

ÜRETİM Doğadaki değişik kaynaklara emek ve sermaye uygulayarak, insan istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak mal ve hizmetler ortaya çıkarma işlemine üretim adı verilir. Şekil faydası Zaman faydası Yer faydası Mülkiyet faydası İtibar faydası

Üretim Faktörleri GİRİŞİMCİ SERMAYE EMEK DOĞAL KAYNAKLAR

MAL ve HİZMETLER Ekonomik Olmayan (Serbest) Mallar Ekonomik Mallar Gereksinimi giderme yönünden •Tüketim malları •Ara mallar •Üretim (yatırım-sermaye) malları Dayanıklılık (Kullanım süreleri) yönünden •Dayanıksız mallar •Dayanıklı mallar Hizmetler

Bir mal gereksinimleri karşılama yönünden kesin çizgilerle ayrılmış üç tür maldan birisidir.

Hizmet İnsan istek ve ihtiyaçlarını karşılayan ancak somut olmayan ürünlere hizmet adı verilir. Hizmet üretimi Hizmetin Özellikleri Soyutluk Dayanıksızlık Ayrılmazlık Eş zamanlılık Değişkenlik

İşletmeler Hakkında Büyük – küçük Sürekli – süreksiz Dar – yaygın çevre gereksinimlerini karşılama Kamu- özel Kişi – ortaklı Kapitalist- sosyalist düzen ***Ekonomik fayda yaratma önemlidir.

İşletmenin amaçları Genel Amaçlar Kar Toplumsal Hizmet Süreklilik

Özel Amaçlar İşletmeler türlerine, özelliklerine kuruluş amaçlarına, hissedarların sayısına göre bazı özel amaçlara sahip olabilirler. *Kazanç sağlama *Ucuza mal edip ucuza satmak *Tüketicilere daha kaliteli mal ve hizmet sunmak *İstihdam olanağı sağlamak *Bir düşünce veya bir varlığın işlenmesi için olanak sağlamak *Uluslararası ilişkileri güçlendirmek * ......

Girişimcilikte Başarı Faktörleri Girişimcinin başarılı olabilmesi için yapması gerekenler; İşletme faaliyetlerinin en rasyonel bir biçimde sürdürülmesi Yeni iş olanaklarının bulunması ve yapılacak yeni yatırımlarla yeni açılımların sağlanması İhtiyaç duyulan bir alanda yatırımın bulunmayışı Mevcut yatırımların müşteri ihtiyaçlarını yeterince tatmin etmeyişi İş başlarken uygun zamanın seçilmesi Ekonominin tümüyle iyi olduğu bir dönem Durgunluk (resesyon) dönemleri Girdilerin fiyatları ucuzlar

Girişim için Gerekli Sermaye Yatırım sermayesi; İşletmenin kurulması için gerekli sermayedir Üretimin başlayabilmesi için üretim faktörlerinin maliyetlerinin karşılanmasını sağlar Çalışma (işletme) sermayesi; İşe başlama zamanından ilk kazançların elde edilme veya işletmenin kâra geçme zamanına kadar geçen süre boyunca ihtiyaç duyulan sermayedir. Çevresel belirsizlik; Doğal afet ve krizleri içine alacak şekilde beklenmeyen durumları ifade eder. Belirsizlikler olumlu da olabilir. Olumsuz belirsizliğe risk adı verilir.

Başarı Faktörleri 1. İş olanağının bulunması 2. İşe başlamak 3. Yönetim yeteneği ve tecrübesi 4. Öz sermaye ve kredi olanakları 5. Riske karşı sigorta

İşe Başlamak için Uygun Zamanın Seçilmesi Yatırım yapılacak alana ne zaman girilmeli Kriz zamanları Bazı pazarlarda ve ürünlerde kriz zamanları pazara girmek için uygun zaman olabilir Örnek: Kriz zamanlarında (normal) gıda harcamalarında talep artışı gözlenmektedir Kriz zamanlarında düşük mallara olan talep artacaktır Bazı işletmeler pazardan çekilerek kriz sonrası için yatırım yapmak için ortam yaratabilirler. Ekonomik büyümenin olduğu zamanlar Ekonomik büyümeden pay almak ve satın alma gücünün artışından faydalanmak için uygun zamandır Sektörün yatırıma uygunluğu tespit edilmeli Kurulum ve işletme maliyetleri göz önüne alınmalı Büyümenin her sektörde aynı olmayacağı düşünülmeli Rekabet artabilir ve kapasite fazlası oluşabilir

Yönetim Yeteneği ve Tecrübesi İşletmenin yönetimi iş görenlerin yanında diğer tüm kaynakların etkin kullanımını sağlamayı içerir Başarılı bir yönetim işletmenin kaderini belirleyen en önemli etkendir. Küçük işletmelerde girişimci yöneticilik işlevini de üstleneceği için girişimcinin yönetim ve yöneticilik konusunda donanımlı olması gerekmektedir. İş hayatında edinilmiş tecrübelerin yönetim becerisine katkısı büyük olmaktadır. Girişimci; Yönetim bilimini ve sürecini bilmeli İş hayatında tecrübe kazanmış olmalı Kaynaklar yeterli ise profesyonel yönetim desteği almalı

Öz Sermaye ve Kredi Olanakları Bir işe başlamadan önce, bu iş için gerekli olan sermaye tutarının gerçekçi bir biçimde hesap edilmesi gerekir Sermaye kaynakları; Girişimcinin birikimleri Yakın çevreden alınan borçlar Risk veya girişim sermayesi Kredi olanakları Sermaye kaynaklarına başvururken maliyetler ve ödeme planları dikkate alınmalıdır. Ödeme planları ve işin nakit üretme kabiliyeti denkleştirilmelidir. Örnek: Girilecek iş tüm maliyetler çıktıktan 1 yıl sonra kâr edeceği düşünülüyorsa 1 yıl içerisinde ana para ödemesi yapılamaz. Gerekli Sermaye Tutarı: Yatırım sermayesi +Çalışma sermayesi + (+ %5 -%10) Görülmeyen giderler

Öz Sermaye ve Kredi Olanakları Eğer girişimci geçimini de işletmeden sağlayacaksa; Gerekli sermayenin hesaplanmasında girişimcinin işletmeden almayı düşündüğü tutarlar göz önüne alınmalı. Girişimcinin aldığı ücreti diğer giderler gibi işletmenin giderlere dahil edilmeli. Girişimcinin ve kurulan işletmenin ayrı ticari kişilikler olduğu unutulmamalı Girişimci işletmenin parasını kendi parası ve hasılatını kendi geliri gibi görürse planlama yapamaz ve işletme başarısız olabilir. İşletmenin elde ettiği ve işletme sahibine (sahiplerine) dağıtabileceği kâr ancak girişimciye ait olabilir. Yeni kurulan işletmelerin; ◦Hemen kâra geçmesi genellikle mümkün olmadığı ve ◦Çok fazla yatırıma ihtiyaç duyacağı için çoğunlukla özkaynaklarla finanse edilmesi doğru olur. ◦Ana para ödemeleri mümkün mertebe uzun vadede olmalı.

Riske karşı Sigorta *Girişimci kuracağı işletmenin fizibilite çalışmalarını yaparken; iş ile ilgili tüm unsurları araştırması tüm faaliyet süreçlerini incelemesi ve hazırlıklarını buna göre yapması gerekir. *Yine de işletmeler etkileyemeyecekleri ve yönlendiremeyecekleri bir çok etkenle karşı karşıya kalabilir. Sigorta; girişimci tarafından bütçelenemeyecek ve karşılanamayacak maliyetlerden işletmeyi korumaktadır Bu nedenle; sigortacılık sistemi etkili bir şekilde kullanılmalı ve mümkün olan tüm araçlardan faydalanılmalı

Girişimcilikte Başarısızlık Nedenleri

TEŞEKKÜRLER Sevda ÇİFTÇİ