KÜRESEL TİCARET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZBEKİSTAN KIRGIZİSTAN KAZAKİSTAN
Advertisements

Kazanım 1. Görsel materyalleri ve verileri kullanarak dünyada nüfus ve ekonomik faaliyetlerin dağılışının nedenleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
İKLİM TİPLERİ ETKİNLİK
Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Portekiz.
EKVATORAL İKLİM.
MAKROKLİMA İKLİM TİPLERİ Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
6. sınıf Sosyal Bilgiler 4. Ünite: Ülkemiz ve Dünya
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ ELEMANI HAM MADDE ÜRETİM PAZAR
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
KONU:DÜNYADAKİ İKLİM TİPLERİ
ÜRETTİKLERİMİZ.
Hazırlayan: Hüseyin CEYHAN Cengiz Topel İ.Ö.O. 5/B Sınıf Öğretmeni
AVUSTRALYA.
Coğrafi Bölgeler.
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
İsviçre.
AMERİKA. AMERİKA Amerika Birleşik Devletleri, kısaca ABD, Kuzey Amerika kıtasında yer alan, 50 eyaletten oluşan federal bir devlet. ABD Anayurdunun komşuları,
YERALTINDAN YERYÜZÜ ZENGİNLİĞİNE
DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER
İsveç.
ÇİNİN DÜNYA ÜZERİNDE Kİ YERİ
No Konu Ürettiklerimiz
FAS.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
İKLİM TİPLERİNİ ÜÇ BÖLÜMDE İNCELEYEBİLİRİZ:
RÜZGAR ENERJİSİ.
Prof. Dr. Yusuf ZEREN, Yrd. Doç. Dr. Mehmet MİMAN,
DÜNYADA NÜFUSUN ALANSAL DAĞILIŞI
İKLİM TİPLERİNİ 3 BÖLÜMDE İNCELEYELİM…
2015 Temmuz Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ağustos 2015.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Lüksemburg.
İTALYA.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
2015 Kasım Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Aralık 2015 Niğde.
Soru Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Yüzölçümüne Göre DÜNYANIN EN BÜYÜK 20 ÜLKESi
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
YEREL SAAT HESAPLAMALARI
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
MARMARA BÖLGESİ.
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Fiziki Faktörler İklim iklim elemanlarından sıcaklık, bitki türlerinin çeşitliliği ve bunların yayılış alanları üzerinde etkilidir. Çünkü her bitkinin.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
YAŞADIĞIMIZ BÖLGE.
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
NEREDE, NİÇİN YAŞIYORUZ? NEREDE, NİÇİN ÜRETİYORUZ?
:42 Haritada taralı olarak verilen alanların hangilerinin sık nüfuslu hangilerinin seyrek nüfuslu olduğunu nedenleri ile birlikte söyleyiniz.
EKONOMİK COĞRAFYA.
Örtü altında yetiştiricilik, diğer üretim teknik­lerine göre daha fazla dikkat, teknolojik bilgi ve uy­gulama yöntemleri gerektirmektedir. Eksikliği görülen.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
TEB Tarım Bankacılığı.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
Portekiz.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
 Kıtaların orta kesimlerinde deniz etkisinden uzak yerlerde, ve Kuzey Yarım Küre’de etkili olan iklim çeşitidir. Kışları soğuk ve , karlı geçer, yazlar.
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Hollanda Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Meşruti Krallık Başkenti:Amsterdam Önemli şehirleri :Rotterdam, Groningen, Eindhoven Dili:Hollandaca.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKLİMLER GÖZDE KISACIK 98 F\9-B.
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

KÜRESEL TİCARET

  KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ ELEMANI:HAMMADDE,ÜRETİM , PAZAR HAM MADDE, ÜRETİM VE PAZARIN KÜRESEL TİCARETTEKİ YERİ Günümüzde ülkeler ve bölgeler arasındaki ticarette önemli bir yere sahip olan ham madde, üretimin ve ekonominin temel kaynağını ouşturmaktadır. Ekonomik sistemin içerisinde bunların arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Bu üç unsurda ticaretin ayrılmaz bir parçasıdır. Birisi olmazsa diğerleri de varlığını koruyamaz.

Dünyanın geneline bakıldığında ham madde alanları, üretim alanları ile pazar alanlarının bulundukları yerler farklılık göstermektedir. Sanayi ürünleri alanında önemli olan bir bölge, farklı üretim bölgelerine bağlı olmak zorundadır. Bir bölgede ortaya çıkan olumsuz bir gelişme ona bağımlı olan diğer bölgeleride etkilemektedir. Örneğin, Orta Doğu'da ortaya çıkacak olan petrol sorunu, bütün dünyayı etkileyecektir. Dünya ticaretinde karmaşık bir yapı bulunmaktadır. Ülkelerin birbirleriyle olan ticaretlerinin temel nedeni, kendi ülkelerinde üretilmeyen veya maliyeti pahalı olan malları ucuza alabilmektir. Ülkeler sahip oldukları fazla kaynakları ve ürettikleri malları başka ülkelere satıp ihtiyaçları olan ürünleri de başka ülkelerden almaktadırlar. Bunun sonucunda da "küresel ticaret" ortaya çıkar.

DÜNYA'DAKİ ÖNEMLİ ÜRETİM ALANLARI VE BÖLGELERİ   a)Tarımsal Ham Madde Alanları Toprak Üretim Alanları: ABD, Rusya, Çin, Hindistan. Orman Ürünleri Üretim Alanları: Kongo Havzası, Amazon Havzası, Kuzey Amerika, Kuzey Avrupa.

Balıkçılık Üretim Alanları: Japonya, ABD'nin doğu kıyıları, Peru çevresi, Kanada'nın batı kesimleri. Hayvancılık Üretim Alanları: Avustralya, Orta ve Güney Afrika, Kuzeybatı Avrupa. b)Sanayi Üretim Alanları:Kuzey Amerika, Batı Avrupa, Japonya, Çin, Rusya, Güneydoğu Asya. c)Madenler ve Enerji Kaynakları: Üretim Alanları: Kuzey Amerika, Orta Asya, Kongo Havzası, Büyük Sahra, Güney Amerika'nın orta kesimleri, Orta Avustralya, Orta ve Kuzey Avrupa, Rusya'nın kuzeyi, Orta Doğu d)Hizmet Üretim Alanları:Avrupa, ABD, Japonya, Güneydoğu Asya e)Pazar Alanları:Avrupa, ABD, Japonya, Güneydoğu Asya,Ticari faaliyetlerde bazı bölgelerde yoğunlaşmalar görülmektedir. Bu bölgelerin oluşmasında ülkelerin gelişmişlik seviyesi etkin rol oynamıştır.

HAM MADDE, ÜRETİM VE PAZA­RIN KÜRESEL TİCARETTEKİ YE­Rİ Sanayi tesislerinde kullanılmak üzere işlenmemiş ya da yarı işlenmiş hâlde bulunan maddelere ham mad­de adı verilir. Ham madde üretim faaliyetlerinin dolayı­sıyla ekonominin temel kaynağını oluşturur. Fabrika­larda kullanılan ham maddeler sanayi faaliyetinin türü­ne göre değişir. Tarım ürünleri, hayvansal ürünler, ma­denler, su ürünleri ve bitkiler başlıca ham madde kay­naklarıdır. Örneğin, dokuma fabrikalarında ham mad­de olarak pamuk ve ipek, bitkisel yağ fabrikalarında zeytin, ayçiçeği, mısır, soya vb. ile maden işleme fab­rikalarında çeşitli madenler başlıca ham madde kay­naklarıdır.

Dünya üzeride ham maddelerin bulunduğu bölgeler, sanayi tesisleri ve ürünlerin pazarlanacağı bölgeler farklı yerlerde bulunabilmektedir. Bu durum ham mad­de, üretim ve pazar arasındaki ilişkiyi kuran küresel ti­careti ortaya çıkarmaktadır. Dünya ticaretinin dağılımına bakıldığında karmaşık bir hâlde olduğu görülür. Ticaret faaliyetlerinin ülkelere ve kıtalara göre yoğunlaştığı bölgeler oluşmuştur. Bu böl­gelerin oluşmasında ülkeler arasındaki gelişmişlik ve nüfus farkı en önemli etkenlerdir. Dünya'da ticaretin en yoğun olduğu bölgeler Kuzey Yarım Küre'dedir. Özel­likle Kuzey Amerika, Kuzeybatı Avrupa, Doğu ve Gü­neydoğu Asya arasındaki ticaret faaliyetleri oldukça yoğundur. Bir sanayi kuruluşunun varlığını devam ettirebilmesi için ürettiği ürünlerini pazarlayabileceği sürekli bir pa­zarının olması gerekir. Günümüzdeki büyük işletmele­rin birçoğu ürünlerini uzun yıllar pazarlayabildiği geniş pazarlama olanaklarına sahiptir. Uluslararası ilişkilerde ticaret ve yatırımlar gün geçtikçe artmaktadır.

Gelişmiş ülkelerde bulunan Dünya çapındaki birçok şirket, yatı­rım alanları olarak bulunduklarıülkelerin dışındaki böl­geleri seçebilmektedir. Bu nedenle ticari taşımacıklar­da ülke sınırlarıönemini kaybetmektedir. Teknoloji ve iletişim sistemlerinde meydana gelen ge­lişmeler uluslararası ticaretin genişlemesine ve hızlan­masına yol açmaktadır. Teknolojik buluşlar ve artan nüfusla birlikte sanayide ham maddeye olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Dünya nüfusunun artması ve teknolojik gelişmeler insanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini etkilemektedir. Tüketim alanındaki gelişmeler pazarlama faaliyetlerini etkilemektedir. Ürünleri, tüketicilerin bekledikleri kalite ve fiyatta pazara ulaştırılması ve teknolojik gelişmelere sürekli olarak ayak uydurulmasıüretim sektöründe rekabet unsuru hâline gelmiştir.

ZEHRA YILDIZ 11-D 1049