Türk Çocuk Kitapları. Türk çocuk kitaplarıyla ilgili sorunlar Türler kısıtlı (biyografi, şiir çok az) Farklı yaş gruplarına hitap eden kitap az Tema veya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
. Çankırı Karatekin Üniversitesi
Advertisements

Kütüphane Asistanıyım Nil ZEREK.  İ ade edilen yayınların yerle ş tirilmesi  Yeni gelen yayınların hazırlanması ( Etiketleme, pvc kaplama vb.)  Genel.
KÜTÜPHANE TASARIMI Bir kütüphaneyi meydana getiren unsurlar: bina, personel, koleksiyon, bütçe ve kullanıcıdır. Kütüphanenin, işlevlerini yerine getirebilmesi.
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Merkez Kütüphane Kütüphane Otomasyon Sistemi Ödünç Alınan Yayınların İnternet Üzerinden Uzatılması Ve Rafta Olmayan Yayının Ayırtılması
Gazete İlanları ve Okul Kütüphaneciliği
tarihi itibariyle Kütüphanemiz "Yordam 2001" Kütüphane Otomasyon Programı ile çalışmaktadır. Web sayfamızda ( yerleştirilen.
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ KATALOG TARAMA
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ
MİLAS KATALOG SORGULAMA
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
ORHANİYE İNCİ NARİN YERLİCİ İLKOKULU ORTAOKULU CİHAN ŞEN OKUL KÜTÜPHANESİ ÇALIŞMASI.
HAZIRLAYAN YILMAZ ESMER
MASAL.
İstanbul Medipol Üniversitesi
Çiğdem ODABAŞI.
HUKUK KÜTÜPHANECİLİĞİ
Teknolojinin Peşinde Kütüphaneler Tuba Akbaytürk Çanak Ericsson Mobility World 1 Nisan 2005.
ŞARKİKARAAĞAÇ HALK KÜTÜPHANESİ 2010 İKİNCİ YARIYIL FAALİYETLERİ.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
BBY 105 B İ LG İ N İ N ORGAN İ ZASYONU I Prof. Dr. Gülbün Baydur.
BBY 105 Bilginin Organizasyonu I
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
1 Tarım Politikası Dersi Uygulama Dönemi Tez Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken Konular Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi.
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
GİRİŞ  Organizasyon Nedir?  Neden Organizasyon? Organizasyon ve bilgi; Arşiv, kütüphane müze, v.b. Anlamak, kavramak (understanding) Veri (Data) Bilgi.
İZCİLİK.
İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Mayıs Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı.
KAYITLI BİLGİ KAVRAMI VE BİLGİNİN ORGANİZASYONU
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
Trans Tech Publications (TTP) 1967 yılında ünlü bir Avrupalı bilim adamı ve eğitimci tarafından kurulmuştur. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanlarında.
Bibliyografya.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Muaz Ayhan IŞIK Türkiye Büyük Millet Meclisi
Connecting People Through News. © PressReader. All rights reserved. 2 Connecting People Through News 2011, 2012 & 2013 Yıllarının En İyi Aplikasyon Ödülü.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
Aralık İçerik Dil seçimi Sisteme giriş ve şifre değiştirme Basit katalog sorgulama Materyal yeri belirleme Materyal ayırtma (Rezerve etme) Gelişmiş.
Türkçe E-kitap Veritabanı
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
ESOGÜ KÜTÜPHANESİ Tarihçe  ESOGÜ Merkez Kütüphanesi tarihinde hizmete açılmıştır m2 kapalı alana sahip olup, oturma kapasitesi
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
ELEKTRONIK KÜTÜPHANELER Tacettin İnandı. Kapsam E – kütüphane Tıp – Sağlık Kütüphaneleri Hastane Kütüphanesi Elektronik yayınlar.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Editörlü ve Çok Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Hazırlayan; Arş. Gör. Tolga Çakmak.
ORHAN BAYKAN MAKİNE MÜHENDİSİ. MALZEME SEÇİMİ İhtiyacın belirlenmesi ( Planlama ) Problemin Tanımı ( Planlama nasıl uygulanabilir ) Sentez ( Saha ve.
Kütüphane ve Dokümantasyon
KÜTÜPHANELER YURT İÇİ KÜTÜPHANELER Üniversite Kütüphaneleri
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
KAMPÜS İÇERİSİNDEKİ ÇALIŞMA ALANLARININ VE DERSLİKLERİN GÜRÜLTÜ SEVİYESİ VE RENK UYUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ Özge Buket Cesim*, Alper Akpınar**, Berkan.
Bilimsel Bilgiye Erişim
RDA Gelişimi Joint Steering Committee for Development of RDA (JSC): Aşağıdaki grupların oluşturduğu uluslararası bir grup tarafından geliştirilmiştir.
Kitapsız Kütüphane Olgusu ve Esenler Belediyesi Adnan Büyükdeniz Dijital Kütüphanesi Doç. Dr. Hüseyin ODABAŞ – Ali KAVAK Çankırı Karatekin.
ARŞİV KATALOGLARINDA STANDARTLAŞMA SORUNLARI: DEVLET ARŞİVLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRİMİÇİ ARŞİV KATALOĞU Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ Çankırı Karatekin Üniversitesi.
Dijital kütüphane işlevleri
Biyografi Nedir? Ünlü bir yazarın, oyuncunun, bilim insanının, profesörün, tarihçinin kısaca önemli insanların hayatını başka.
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim alan Çınaroğlu, 1961 senesinde buradaki eğitimini tamamladıktan sonra grafiker olarak çalışmaya başladı
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Klasik Filolojiye Giriş
Ankara Üniversitesi Akademik Performans Çalışması:
Sunum transkripti:

Türk Çocuk Kitapları

Türk çocuk kitaplarıyla ilgili sorunlar Türler kısıtlı (biyografi, şiir çok az) Farklı yaş gruplarına hitap eden kitap az Tema veya konu olmayabiliyor Çok didaktik olabiliyor Dil ve kavram düzeyleri çocuklara uygun olmayabiliyor

Türk çocuk kitaplarıyla ilgili sorunlar - II Fiziksel özellikler açısından sorunlar var (ciltleme, kağıt) Fiziksel özelliklerin istenen düzeyde olması maliyeti artırıyor Bir değerlendirme mekanizması yok ◦Sürekli eleştiri yapan bir yayın yok ◦Yerleşmiş bir ödül sistemi yok Herkes çocuk kitabı yazıyor Bu alanda bir bibliyografik kaynak yok (Türkiye Bibliyografyası 080)

Bibliyografyalar Türk Yazarlarının Yayınladıkları Çocuk Kitapları Bibliyografyası ( ). Nurten Eke, Tülin Tepiltepe, Sevgi Ünlü. Ankara: Kütüphaneler Genel Müdürlüğü (1973) Çocuk Yılında Çocuk Kitapları. Leman Şenalp, Ayten Şen. İstanbul (1981) Yayıncı katalogları Türkiye Bibliyografyası Yayıncı web sayfaları

Eğitim Sen – Kitap Katalogları Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı Kitap Kataloğu İlköğretim Çocuk Edebiyatı Kitap Kataloğu Gençlik Edebiyatı ve Genel Edebiyat Kitap kataloğu (e-kopyalar erişime açık)

Ödüller Doğan Kardeş Türk Dil Kurumu Kültür Bakanlığı (Eflatun Cem Güney Ödülleri) Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği yılın çocuk kitapları (en iyi öykü, en iyi resimleme) (2009). ◦Dernek 2007 yılında kurulmuştur

Ödüller - Uluslararası H.C. Andersen Medal Phoenix Award Newbery Medal (ABD) (öykü) Caldecott Medal (ABD) (resimleme) CLA Book of the Year (Kanada) Carnegie Medal (İngiltere) Book of the Year (Avusturalya) Esther Glen Award (Yeni Zellanda)

Sorunlar - devam Telif hakları sorun olabiliyor Çeviri kitaplar için her zaman iyi seçim yapılamıyor Adaptasyon sorun olabiliyor Baskı hataları olabiliyor Yazarla ressam arasında sorun olabiliyor Ressamlar bu konuda deneyimli olmayabiliyor Resimleme özellikleri maliyeti artırabiliyor Resimleme özellikleri basım sırasında bozulabiliyor

Yararlı Bilgiler CBS (Children’s Book Council) Great Websites for Kids International Children’s Digital Library International Board on Books for Young People IBBY Congress

Çocuk kütüphaneleri

Genel standartlar Ulaşmak için 1-1,5 km’den fazla yol yürünmemeli 3000 çocuğun bulunduğu yerleşim merkezine bir kütüphane gerekir ◦30000 kişilik toplulukta yaklaşık 6000 okuyabilecek çocuk olduğu bunun da yarısının kütüphaneye geleceği hesaplanır Kütüphane aynı anda 60 kişiyi alacak büyüklükte olmalı Halk kütüphanelerinin bir bölümü olabilir Dağıtık yerleşim alanlarında okula yakın olmalı En az kitap bulunmalı

Bina özellikleri Merkezi bir yerde olmalı ◦Ulaşımı kolay ◦İşlek caddede değil ara sokakta olmalı Bahçe içinde olması tercih edilir Giriş katında olmalı Merdivensiz ulaşım sağlanmalı Doğal ışıkla aydınlatılmalı

Bina özellikleri - II Kendi içinde bir bütün olmalı (müracaat masası vs.) Pencereler tavana yakın olmalı Çocukların yaşlarına göre ayrı bölümler olmalı Faaliyet köşesi bulunmalı Her çocuk için 2-3 m² alan olmalı

İç dekorasyon özellikleri Aşırı süslemeye kaçılmamalı Ahşap malzeme kullanılmalı Açık renk badana kullanılmalı Mobilyalar yuvarlak köşeli olmalı Mobilyalar ve yer döşemesi kolay temizlenebilir olmalı Tehlike yaratabilecek dekorasyon ögeleri kullanılmamalı Küçük çocuklar için minderler, boyutlarına uygun koltuklar, puflar vs kullanılmalı

İç Dekorasyon Özellikleri - II Raf boyutları çocuklara uygun olmalı ◦Küçükler için en çok 120 cm ◦Büyükler için cm Masa ve sandalyelerin boyutları çocuklara uygun olmalı ◦Masaların yüksekliği cm ◦Sandalyelerin yüksekliği cm Tehlike yaratmayacak bir ısıtma yöntemi kullanılmalı

Çocuk kütüphanecisi Karakter özellikleri ◦Çocuk sevmeli ◦Güler yüzlü olmalı ◦Çocukların seviyesine inebilmeli ◦Sabırlı olmalı ◦Dikkatli olmalı ◦Hoşgörülü olmalı ◦Otoriter olmalı ◦İşini severek yapmalı

Çocuk kütüphanecisi Bilgi ve eğitim özellikleri ◦Çocuk psikolojisi ◦Kütüphanecilik ◦Çocuk literatürü ◦Eğitim psikolojisi

Türkiye’de çocuk kütüphaneleri Her halk kütüphanesinin bir çocuk bölümü var Müstakil çocuk kütüphaneleri var İlk çocuk kütüphanesi 1951 yılında kurulmuştur (Namık Kemal İlkokulu’nun içinde) İkinci çocuk kütüphanesi 1955’te Bahçelievlerde kurulmuştur 1965’te çocuk kütüphaneleri Kütüphaneler Genel Müdürlüğü’nün denetimine geçmiştir 1979’da açılan Bakırköy Çocuk Kütüphanesi okul öncesine hizmet veren ilk kütüphanedir

Türkiye’de çocuk kütüphaneleri Çoğu okullara yakındır Personel kütüphaneci değildir Koleksiyon sınırlıdır Ayrı bir bütçeleri yoktur Koleksiyonun bir kısmı ödünç verilir Bina ve iç dekorasyon özellikleri standartlara uymuyor Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Yönetmeliği uygulanır (1982)