Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Eğer hepimiz, yapabileceğimiz her şeyi yapsaydık, şaşkınlıktan kendi aklımızı başımızdan alırdık ”
Advertisements

SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ YETERLİLİKLERİ VE TEKNOLOJİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ KÖKSAL BANOĞLU.
Problem Çözme Süreci.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğrenme -Öğretme Modelleri
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ CANİK BAŞARI ÜNİVERSİTESİ
Mentör Öğretmenlik.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
Korelasyon Analizi Yrd. Doç. Dr. İlknur KESKİN.
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
BE BEP NEDİR ?.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY606 Araştırma.
Sunum transkripti:

Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Nedim Özdemir : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi Şule Ötken : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi Hakan Özarslan : Altındağ Çocuk Sevenler Derneği İ.Ö.O Matematik Öğretmeni Ahmet Ünlü : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi “Temel Beceriler ve Zihinsel Süreçler Açısından Matematik Başarısı ve İlişkili Olduğu Değişkenler”

2. Araştırmanın amacı: 1.Öğrencilerin matematiğin temel beceri alanlarındaki başarı düzeyini belirlemek; 2.Matematik başarısını kullandıkları zihinsel süreçler açısından değerlendirmek (kavram, uygulama ve akıl yürütme süreçleri); 3.Matematik başarısını olumlu/olumsuz etkileyen etkenleri belirlemek;

3. Yöntem  Tarama modeli ilişkisel bir çalışma  Evren: Ankara İli Altındağ ilçesi ilköğretim okulları (4, 5, 6, 7, ve 8. sınıf öğrencileri)  Evrenin tamamına ulaşılmıştır (62 okul, öğrenci).

Tablo 1. Matematik Dersi Beceri Alanları Verilerin Toplanması:

Tablo 2. Araştırmada Kullanılan Matematik Dersi Temel Becerileri

Soruların Hazırlanması Sorular, ölçme-değerlendirme ve matematik alanında yüksek lisans yapmış matematik öğretmenleri tarafından hazırlanmıştır.

Araştırma Anketi: “Matematik başarısını etkileyen değişkenler nelerdir?” 1.Alanda yapılmış araştırmalar 2.Literatür 3.PISA 4.TIMMS 5.ÖBBS (MEB Öğrenci Başarısını Belirleme Sınavı) 44 soru; Cronbach Alfa katsayısı =.69

Ankette Yer Alan Değişkenler:  Matematiğe karşı tutum,  Matematiğe verilen değer,  Matematiğe duyulan kaygı,  Veli katılım düzeyi,  Okuma davranışı,  Sosyo-ekonomik düzey,  Sınıfta yapılan etkinlik,  Ders dışı destek alma düzeyi,  Eğitim hedefi,  Matematiğe duyulan özgüven,  Matematik çalışma süresi,  Devamsızlık süresi,  Sınıf mevcudu,

Araştırma Sınavının Uygulanması: 11 Ocak 2012 Çarşamba  Katılan Okul Sayısı : 63  Katılan Öğrenci Sayısı:

Tablo 3. Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Sınıflara Göre Dağılımı Sınıf DüzeyiÖğrenci sayısıYüz de , , , , ,0 Toplam Bulgular: Katılımcılar veMatematik Başarı Düzeyi

Grafik 1.

Grafik 2.

Grafik 3.

Grafik 4.

Grafik 5.

Grafik 6.

Grafik 7.

Sınıf Düzeyine Göre Matematik Başarı Yüzdeleri Sınıf DüzeyiOrtalamaKişi sayısıStd. Sapma , , , , ,40260 Total ,28966 Tablo 4. Sınıf Düzeylerine Göre Matematik Başarısı

Tablo 5. Öğrenme Alanlarına Göre Sınıf ların Başarı Yüzdeleri Sınıf DüzeyiSayılarGeometriÖlçmeİstatistikCebir Toplam

Tablo 6. Bilişsel Süreçlere Göre Sınıfların Ortalama Net Yüzdeleri Sınıf Düzeyi Bilgi soruları net yüzdeleri Uygulama soruları net yüzdeleri Akıl yürütme soruları net yüzdeleri Toplam

Tablo 7. Beceri Alanlarına Göre Sınıfların Başarı Yüzdeleri SınıfS1S1S2S2S3S3S4S4S5S5G1G1G2G2G3G3G4G4O1O1O2O2O3O3İ1İ1İ2İ2İ3İ3C1C1C2C Toplam Başarı düzeyi en düşük matematik becerileri: S3: Bilgilerini problem durumlarına uygulayabilme O3: Standart ve standart olmayan ölçme birimleriyle ölçme ve tahmin yapabilme C1: Belirli durumlara uygun cebirsel ifadeler yazabile, belirli durumlarla cebirsel ifadeleri ilişkilendirebilme

4. Bulgular: Matametik Başarısı ve İlişkili Olduğu Değişkenler Grafik 8.

Grafik 9.

Grafik 10.

Grafik 11.

Grafik 12.

Grafik 13.

Grafik 14.

Grafik 15.

Grafik 16.

Tablo 8.

Grafik 17.

Grafik 18.

Grafik 19.

Grafik 20. Veli Katılımının Sınıf Düzeyine Göre Değişimi

Grafik 21. Matematik Başarısıyla İlişkili Değişkenlerin Matematik Puanlarıyla Olan Korelasyon Değerleri

Tablo 9. Değişkenler ve Matematik Başarısı Arasındaki Etki Derecesi

Tablo 10. Matematik Başarısı ve İlişkili Olduğu Değişkenler Arasındaki Çoklu Regresyon Analizi Sonuçları Yordanan DeğişkenYordayıcı DeğişkenBetaRR2R2 pİkili r Matematik Başarısı Sabit,49,24,000 Tutum,12,000,25 Değer-,02,015,13 Özgüven,07,000,22 Kaygı-,31,000-,33 Etkinlik-,07,000,13 Veli katılımı-,03,000,12 SED,16,000,23 Okuma davranışı,08,000,21 Çalışma Süresi-,01,052,13 Ders dışı destek-,04,000,04 Eğitim hedefi,14,000,23 Sosyal etkinliklere katılma,00,963,11 Devamsızlık-,10,000-,16

BOYUT İSİMLERİGRUP SINIFLAMASIN BAŞARI YÜZDELERİ Gruplar arası P (sig.) değerleri Okuma davranışı Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Destek Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Hedef Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Çalışma süresi Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Sınıf içi etkinlik Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Tutum Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Değer Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Kaygı Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Özgüven Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Veli katılımı Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : SED Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Sosyal etkinliklere katılma Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Devamsızlık Alt : :, :, :,000 Orta : Üst : Tablo 11. Değişkenlere İlişkin ANOVA Sonuçları (Scheffe Testi)

Tablo 12. Değişkenler ve Bilişsel Süreçlere Göre Yapılan Çoklu Regresyon Analizi Beta Katsayıları Değişken Bilgi Düzeyi Beta Katsayıları Uygulama Düzeyi Beta Katsayıları Akıl Yürütme Düzeyi Beta Katsayıları Hedef,147,146,138 Çalışma süresi,003-,008,026 Okuma davranışı,061,078,054 Devamsızlık-,102-,112-,063 Tutum,112,136,031 Değer-,048-,044-,062 Özgüven,097,102,106 Kaygı-,204-,231-,220 Etkinlik-,057-,080,046 Veli katılımı,008 -,011 SED,134,139,101 Ders Dışı Destek-,025-,040-,011 Sosyal Etkinlikler-,006 -,023

Değişkenler ve Düzeyleri Kavram net yüzdeleri Uygulama net yüzdeleri Akıl yürütme net yüzdeleri Toplam net yüzdeleri Sınıf içi matematik etkinlikleri Alt Orta Üst Okuma davranışı Alt Orta Üst Çalışma süresi Alt Orta Üst Ders dışı destek Alt Orta Üst Eğitim hedefi Alt Orta Üst Sosyal etkinliklere katılım Alt Orta Üst Devamsızlık Alt Orta Üst Tablo 13. Değişken Düzeyleriyle Bilişsel Süreç Düzeyleri Arasındaki İlişki

5. Sonuç ve Öneriler Matematik başarısıyla duyuşsal özelliklerin daha çok ilişkili olduğu görülmüştür. Duyuşsal özelliklerin matematik öğretiminde daha çok dikkate alınması gerekir. Öğrencilerin matematik başarısını yordamada yüksek katsayıya sahip olan değişken ‘kaygı’ duyuşsal özelliğidir. Özgüven ile matematik başarısı arasındaki yüksek korelasyona bakıldığında, başarıyı artırmak için bir çözüm olarak, öğrencilerin kaygılarını azaltıcı ve kendilerine duydukları güveni artırmak gerektiği savunulabilir. Matematiğin korkulacak bir ders olmadığı ve eğlenceli tarafları öğrencilere anlatılmalıdır. Öğrenci devamsızlıkların önüne geçilmesi ve velilerin bilgilendirilmesi konusunda okul yöneticilerine görev düşmektedir. Çünkü sonuçlar göstermektedir ki, matematik başarısı devamsızlıkla negatif korelasyona sahiptir. Öğrencilerin okulu benimsemeleri sağlanmalı ve bu yönde etkinlikler planlanmalıdır. Velilerin katılımı da matematik başarısını olumlu etkilemektedir. Ailenin derse karşı ilgisi, öğrenci başarısına yansımaktadır.

5. Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin okuma davranışı da matematik başarısına olumlu yönde etkilemektedir. Bu konuda Matematik ve Türkçe branş öğretmenleri iş birliği yapabilir, öğrencilerin okuma alışkanlığının geliştirilmesine çalışılabilinir. Matematiğe verilen değer ve tutum da başarıyı olumlu yönde etkilemektedir. Öğrencilere matematiği sevdirici ve matematik çalışmaya teşvik edici olarak ders anlatılabilir. Öğrencilere verilen ders dışı destekteki artışın, öğrenci başarısına yeterince yansımadığını; dolayısıyla dersin dışında verilen destğin niteliğinin sorgulanması gerektiği söylenebilir. Veli katılımının yıldan yıla azalmasının nedenleri ayrıca araştırılarak, desteğin devamının sağlanmasına çalışılmalıdır. Cebir beceri alanı ve akıl yürütme süreçlerinin nasıl geliştirilebileceği üzerinde durulmalıdır. Matematik çalışma süresinin matematik başarısıyla olan ilişkisi istenildiği kadar kuvvetli çıkmamıştır. Öğrencilerin matematik çalışma davranışlarının incelenmesi önerilir.

Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Nedim Özdemir : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi Şule Ötken : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi Hakan Özarslan : Altındağ Çocuk Sevenler Derneği İ.Ö.O Matematik Öğretmeni Ahmet Ünlü : Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Ar-Ge Birimi Teşekkürler…