Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT
Pen Up = PU (Kalemi Kaldır) Kullanımı PU (Kalemi kaldırır çizim yapmaz) Pen Down = PD (Kalemi kağıt üzerine indirir) Kullanımı PD (Çizim yapmak için kalemi kağıt üzerine bırakır)
Forward = FD (İleri Git) Kullanımı FD 100 (100 piksel ileri git) Backward = BK (Geri Git) Kullanımı BK 50 (50 adım geri git)
Right = RT (Sağa Dön) Kullanımı RT 45 (45 derece sağa dön) Left = LT (Sola Dön) Kullanımı LT 45 (45 derece sola dön)
Clear Graphics = CG (Çizilen grafiği siler ) Kullanımı CG (Grafiği Temizle) Clear Screen = CS (Görüntü alanını temizler ) Kullanımı CS (Görüntü alanını siler)
REPEAT (Komut dizininin kaç kez tekrarlanacağını belirtir) Kullanımı REPEAT 4[FD 50] (4 kez ileriye 50 adım atılmasını sağlar) SHOW (İşlemin sonucunu görüntüle) CHAR (ASCII kodu göster) Kullanımı SHOW CHAR 65 (65 nolu karakteri görüntüle)
CIRCLE (Daire çizmek için kullanılan komuttur) Kullanımı CIRCLE 50 (50 piksellik yarıçapında daire çizer)
LABEL (Metinsel ifade yazdırma) Kullanımı LABEL "METİNSEL İFADE VEYA LABEL ["METİNSEL İFADE] Örnek1: Label [BÖTE] Örnek2: repeat 50 [label "BÖTE rt 15 fd 10]
SETPENCOLOR = setPC (Kalem rengini değiştirme.) Ör: SETPENCOLOR [ ] SETPENCOLOR [ ] SETPENCOLOR [ ]
SETPOS [n n] (Kaplumbağayı x, y koordinatlarına göre ayarlama) Örnek: SETPOS [50 5] SETHEADING n (Kaplumbağayı belirtilen derece yönüne döndürme) Örnek: SETHEADING 30
Örnekler REPEAT 3[FD 100 RT 120] REPEAT 4[FD 100 RT 90] REPEAT 5[FD 100 RT 72] REPEAT 6[FD 100 RT 60] REPEAT 7[FD 100 RT 51] REPEAT 8[FD 100 RT 45]
Örnek :Ekran çıktısı: Editör menüsünde isim tanımlaması yaparak aşağıdaki kodları çalıştırın. repeat 12 [lt 30 circle2 100] repeat 12 [lt 30 circle2 110] repeat 12 [lt 30 circle2 115] repeat 12 [lt 30 circle2 120] repeat 12 [lt 30 circle2 125] repeat 12 [lt 30 circle 130] repeat 12 [lt 30 circle 135] repeat 12 [lt 30 circle 140] repeat 12 [lt 30 circle 145] repeat 12 [lt 30 circle 150] repeat 12 [lt 30 circle 95] repeat 12 [lt 30 circle 90] repeat 12 [lt 30 circle 85] repeat 12 [lt 30 circle 80] repeat 12 [lt 30 circle 75] repeat 12 [lt 30 circle 70] repeat 12 [lt 30 circle 65] repeat 12 [lt 30 circle 60]
Örnek animasyon (Helikopter – ANIMATE yazıp enter tuşuna basın) TO P :X :Y SETXY :D * 6 * :X + :A 6 * :Y + :B END TO COPTER PU P -1 3 PD P -6 3 P 4 3 P -1 3 P -1 2 P -2 1 P 2 1 P -7 1 P -2 0 P P 1 -1 P 2 0 P 2 1 P 1 2 P -1 2 PU P -8 2 PD P -6 0 PU P -8 0 PD P -6 2 END TO ANIMATE MAKE "D 1 FLYR SPINLT 1 FLYL SETPC [ ] ALIEN FLYL SHOOT SETPC [ ] ALIEN DESTROY SETPC [ ] ALIEN FLYD FLYL FLYU SPINRT -1 FLYU ANIMATE END TO FLYR :X1 :X2 :Y IF :X1 > :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER FLYR :X1 + 3 :X2 :Y END TO FLYL :X1 :X2 :Y IF :X1 < :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER FLYL :X1 - 3 :X2 :Y END TO FLYD :Y1 :Y2 :X IF :Y1 < :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER FLYD :Y1 - 3 :Y2 :X END TO FLYU :Y1 :Y2 :X IF :Y1 > :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER FLYU :Y1 + 3 :Y2 :X END TO SPINLT :N IF :N < -1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER SPINLT :N END TO SPINRT :N IF :N > 1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [ ] COPTER SPINRT :N END TO SHOOT MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [0 0 0] COPTER PU P SETHEADING :D * 90 SETPENSIZE [2 2] SETPC [ ] REPEAT 3 [OUT LASER IN] SETHEADING 0 SETPENSIZE [1 1] END TO OUT PD FD 220 END TO IN PE BK 220 WAIT 4 PPT PU END TO LASER PLAYWAVE "laser.wav 0 ;file must be present END TO EXPLODE PLAYWAVE "explode.wav 0 ;file must be present END TO ALIEN :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P -2 2 PD P P P 2 2 P P P -2 2 P -4 1 P -4 0 P P P P 3 -1 P 4 0 P 4 1 P 2 2 P 4 1 P 1 0 P -1 0 P -4 1 PU P PD P PU P 0 -2 PD P 0 -3 PU P 1 -2 PD P 1 -3 END TO BLAST :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P 0 0 PD REPEAT 12 [FD 24 BK 24 RT 30] PU P PD P PU P 0 -5 PD P 1 -6 PU P PD FD 2 PU P 0 -7 PD FD 2 PU P 1 -8 PD FD 2 PU P 2 -5 PD FD 2 END TO DESTROY :X :Y SETPC [ ] BLAST :X :Y EXPLODE SETPC [ ] BLAST :X :Y MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [ ] COPTER END