Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.7 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
Dr Hüdai Kara  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek.
Dr Hüdai Kara Temmuz  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
Bilişim sistemlerinin türleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ŞANLIURFA.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ERZURUM.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ORDU.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MERSİN.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ANKARA.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MANİSA.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Ayşegül ARSLAN.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 GAZİANTEP.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.7 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri – Mayıs 2016

Proje Detayları

PROJE ÖZETİ BAŞLANGIÇ TARİHİ: PROJE SÜRESİ: 23 Ay FAYDALANICI: Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu SÖZLEŞME MAKAMI: T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, AB ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı GIZZDH SequaEDUSER UYGULAMA: GIZ International Services, Almanya, Konsorsiyum Ortakları: ZDH, Almanya, Sequa, Almanya, EDUSER,Türkiye ADAPTESK

Projenin Genel Hatları Projenin Genel Hedefi: Daha sürdürülebilir bir ekonomik büyümeyi sağlamak amacıyla insan sermayesine daha fazla yatırım yaparak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırılması Özel Hedefler: KOBİ çalışanlarına ve işverenlerine çalışma becerileri kazandırmak ve Eğitim ve Danışmanlık Merkezlerinin hizmet kapasitelerini artırmak yoluyla bu kişilerin yeterliliklerini artırarak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırıması

Projenin Coğrafi Kapsamı 8 İl: Ankara, Bursa, Manisa, Mersin, Gaziantep, Şanlıurfa, Erzurum, Ordu

Teknik Destek Ekibi  Basak Isbir-Karaman Proje Direktörü GIZ  Aise Akpinar Proje Direktörü Eduser Vekaleten Takım Lideri  Michael Dan, Takım Lideri  Liesl Münch, Kapasite Geliştirme & Uyumluluk Kilit Uzmanı  Jove Jankulovski, Eğitim Kilit Uzmanı  NN. İletişim Uzmanı  Çeşitli Kilit olmayan Uzmanlar TESK Ekibi  Elif Güliz Bayram, Kıdemli Operas. Faydalanıcı Tems.  Fuat Elvan, Proje Koordinatörü  Mehmet Güven, Proje Koordinatör Yardımcısı E.Çolpan Erdem Yazıcı, Eğitim Uzmanı  Zeynep Gazioğlu Kayacı, Kapasite Geliştirme Uzmanı  Zeynep Ercan, İletişim Farkındalık Uzmanı  Selin Eren, Kıdemli Olmayan Uzman AdapTESK Proje Ekibi

Uygulama Stratejisi Kurumsallaşmış Eğitim ve Danışmanlık (farklı formatlar) Esnaf ve Sanatkârların Bilgi ve Uyum Yeteneklerinin Artırılması Aylık Eğitim Programı Farkındalık Oluşturma / İletişim

Eğitim ve Danışmanlık Uygulama Stratejisi Farkındalık Stratejisi Esnaf ve Sanatkârın mesleki mobilizasyonunun sağlanması Eğitim ve Danışmanlığın Kurumsallaşması EİA ve Danışmanlık Konsepti çerçevesinde düzenli ve standart eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinin yürütülmesini sağlama Aylık Eğitim Programlarının Hazırlanması Esnaf ve sanatkârın eğitim ihtiyaçlarına zamanında ve esnek bir biçimde cevap verilmesini sağlama Uygulama Stratejisi

Çalışmalara Genel Bakış (I) 1. Bileşen Açılış Konferansı tarihinde gerçekleştirilmiştir Mevcut Durum Analizi - tamamlandı EİA Analizi - tamamlandı Yaygınlaştırma Çalıştayları – tamamlandı Rehberlik Seminerleri – devam ediyor Bilgilendirme toplantıları – devam ediyor

Çalışmalara Genel Bakış (II) 1. Bileşen (önceki sayfadan devam) EDM Eğiticilerinin Eğitimi – hazırlıklar devam ediyor Oda ve Birlik Personeli Eğitimi– hazırlıklar devam ediyor Oda ve Birlik Yön. Eğitimi – hazırlıklar devam ediyor EDM Danışmanlık Hizmetleri – hazırlıklar devam ediyor Yurtdışı çalışma ziyaretleri – hazırlıklar devam ediyor (Almanya’ya yapılacak ilk ziyaretin Mayıs ya da Eylül 2016’da gerçekleştirilmesi planlanıyor) 1. Bileşen çerçevesindeki diğer faaliyetler daha sonra hayata geçirilecektir

Çalışmalara Genel Bakış (III) 2. Bileşen Esnaf ve Sanatkârların Eğitimi: Genel Eğitimler – kurumsallaşmış eğitim formatları belirlenmiştir; ilk adımlar Nisan 2016 itibariyle atılmıştır. Fikri Mülkiyet Hakları Eğitimi (Ankara) İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Ankara) Sektörlere Özel Eğitimler - kurumsallaşmış eğitim formatları belirlenmiştir; ilk adımların Mayıs/Haziran 2016 itibariyle atılması planlanmaktadır.

Uyumluluk Alanları

Küresel Değişimler Dünya büyüyor, seyahat etmek kolaylaşıyor. Bilgiye erişim artık daha kolay ve daha ucuz. Yenilikçi ürünler daha kolay satılabilmektedir Küreselleşmenin Sonuçları Değer zincirleri uluslararası hale geliyor İnsanların ve sermayenin dolaşımı artıyor – eleman bulmak kolaylaşıyor Ürünleri dünya çapında satmak ve bulmak mümkün Hayatın her alanı küreselleşmeden etkileniyor (herkes bir iPhone’u olsun istiyor!)

Küresel Değişiklikler / Küreselleşme Küreselleşmenin Etkileri

Küresel Değişimler Küresel Değişimler ve Esnaf Sanatkârlar Esnaf Sanatkârları Etkileyen Küresel Değişimler Mobil / Esnek Emek Piyasaları Artan Rekabet Değişen talepler Bilgiye kolay erişim Esnaf Sanatkârlara Açılan Yeni Piyasalar

Küresel Değişimler / Küreselleşme Örnek Migros Jet esnaf sanatkârlarla rekabet ediyor Çin’de üretilen LED Wall’lar Esnaf Sanatkârın alabileceği kadar ucuz Güneş enerjisi sistemlerinde kullanılan yedek parçalar Almanya’da değil Çin’de üretiliyor

Dijital ve Yeni Teknolojiler Dijital Teknolojilerin Esnaf Sanatkârlar için Yarattığı Fırsatlar İnternet ve telefon aracılığıyla bilgi toplama Bilgisayar Programları ve mobil uygulamalar: Tedarik yönetimi Müşteri ilişkileri yönetimi Diğer esnaf sanatkârlarla işbirliği Ödeme takibi gibi amaçlarla kullanılabilir. Dijital ortamda yapılan ödemelere yönelik pos makineleri İnternet sitesi, Twitter, WhatsApp, Facebook vb. aracılığıyla pazarlama. Bilgi alışverişi için internet üzerindeki iletişim platformlarının kullanılması Bulut uygulamalar, örn. Personel yönetimi

Dijital ve Yeni Teknolojiler Örnek E-Ticaret Fırınlar ürün tedarikini mobil uygulama aracılığıyla gerçekleştiriyor Elektrikçiler mobil uygulama aracılığıyla müşterilerin yerlerini tespit edebilmekte ve hizmet sunabilmektedir ES bulut sistemleri sayesinde iş süreçlerini optimize edebilmektedir.

Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri Pazarlamada 4P Kuralı Müşterilerin ihtiyaçları neler? Hizmet kalitesi ne düzeyde olmalı? Ürün/Hizmet (Product) Ürün ne kadara mal oluyor? Müşteri bu ürün için ne kadar para ödemek istiyor? Fiyat (Price) Ürün nerede satılacak? (yerel piyasa, iç pazar, internet, dış pazar) Dağıtım (Place) Müşterinin ürün / hizmetle ilgili hangi bilgilere ihtiyacı var? Ürünü pazarlama için ne tür farkındalık oluşturma, promosyon ve reklam faaliyetleri yapılması gerekiyor? Tutundurma (Promotion)

Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri Almanya’da Esnaf Sanatkârların kullandığı medya kanalları Facebook: 99% Google: 39% Xing: 34% Twitter: 24% LinkedIn: 13% Puanlandırma siteleri: 11% Kendi siteleri: 8%

İnovasyon İnovasyon Alanları Müşteri odaklı inovasyon İş odaklı inovasyon İnovasyon türleri Ürün İnovasyonu İnovasyon Hedefleri Karşılanmayan ihtiyaçlara cevap verilmesi Yeni ihtiyaçların yaratılması Karşılanmayan ihtiyaçlara cevap verilmesi Yeni ihtiyaçların yaratılması Daha düşük maliyet Daha yüksek üretkenlik & Yaratıcılık Daha düşük maliyet Daha yüksek üretkenlik & Yaratıcılık Hizmet inovasyonu Süreç inovasyonu Organizasyon inovasyonu Daha fazla rekabet gücü Daha fazla Kâr, Büyüme & Gelir Daha fazla rekabet gücü Daha fazla Kâr, Büyüme & Gelir Kaynak: adresinden derlenmiştir. ve Esnaf Sanatkârlar

İnovasyon Örnekler «Saç kurutma makineli» ızgara Ahşap iPhone kılıfı Mobil uygulama ile İK yönetimi iPad’den ürün tanıtımı

Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler Esnaf Sanatkâr için Gelecekte Önemli Hale Gelecek Beceriler (UAPME) Başlıca temel beceri Dijital beceriler Yeşillendirme becerileri Girişimcilik becerileri EN ÖNEMLİSİ İSE: Emek Piyasası Takibi Beceri ihtiyaçları ile eğitim sistemi arasında paralellik oluşturma  Esnaf sanatkârın gelecekte ihtiyaç duyacağı becerilerin değerlendirilmesi  Genel, Mesleki ve Akademik Kurumlarla İşbirliği yapılması görüş alışverişinde bulunulması

Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler Bölgede ihtiyaç duyulan becerilerin tespit edilmesi amacıyla beceri değerlendirmesi yapılması Mesleki Eğitim Merkezleri ve Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı İhtiyaçların tespit edilebilmesi amacıyla eğitim kurumları ile birlik, oda ve federasyonlar arasında iletişim

İşbirliği Çeşitleri Tedarik işbirliği Ortak mağazalar Kamu ihaleleri (Hizmetler/ Tedarik) Kamu-Özel İşbirliği Hizmet paketi (İnşaat, Düğün, Toplu yemek) Ortak Promosyon Ortak Hizmet Ortak Sergi Aynı sektör Çeşitli sektörler Ortak alım / satım Operasyonel işbirliği

İşbirliği Çeşitleri Örnekler Tüm yerel kuyumcular için tanıtım kampanyası Tesisatçı ya da çilingirlerin sunduğu acil hizmetler Ev inşaatı (duvar ustası, elektrikçi, tesisatçı,…) Düğün organizasyonu (terzi, yemek şirketi, çiçekçi) Ortak hammadde satışı Farklı ürünler için ortak mağazalar Kamu ihalelerine katılımda işbirliği (okul mobilyaları)

Çevre Koruma & Enerji Tasarrufu Enerji tasarrufu kolay ve kârlıdır: Kullanmadığınız makineleri kapatın Enerji tasarruflu ampuller kullanın Isıtma ve soğutma sistemlerini ayarlayın Ekipman seçerken enerji verimliliğini dikkate alın Enerji kullanımınızı takip edin Ekipman ve enerji tarifelerine yönelik teklifler arasında karşılaştırma yapın Enerji tasarrufu ve çevre koruma için atılabilecek küçük adımları atın

Çevre Koruma / Enerji Tasarrufu Örnekler

Hizmet Sunumu ile İlgili Konular

Hizmetlere Genel Bakış Hizmet Türleri 1.Bilgi 2.Danışmanlık 3.Eğitim 4.Ticaret / Piyasa Geliştirme 5.Ağ oluşturma / işbirliği 6.Yasal konulara ilişkin bilgilendirme 7.Araştırma & İşle ilgili anketler 8.Sertifikalandırma 9.Ofis gereksinimleri, Altyapı hizmetleri, İndirimler

Hizmet Örnekleri Bilgi Bültenİnt. SitesiYıllık RaporYasal BilgiYayınlar Danış. İş Destek Hizmetleri Uyuşmaz- lıkların çözümü VergiMuhasebe Eğitim YönetimTeknikMeslekîSeminerler Ticaret / Piyasa Geliştir me FuarlarEtkinliklerİşbirlikleriAnlaşmalarSatış yeri İşbirliği & Ağ Oluştur ma Diğer şirketlerle görüşme Çalışma ziyaretleri Politika toplantıları Rehberler Yasal konular Yasal temsil Arabulucu- luk Yasal müdahale Toplu anlaşma Araştır ma Analitik çalışmalar Politika belgeleri İstatistikVeri tabanı Sertifik alandır ma Bilgi Yardım & Destek Sertifikalan- dırma Gereksi nimler Tercümeİdari işler Deneme tesisleri Bağlantı noktası hizmetleri

Destek Konularına İlişkin Tartışma

Destek Konuları Tartışma Konuları 1.Rekabet 2.Finansmanın Olmayışı 3.İş Geliştirme 4.Müşteri Memnuniyeti 5.Yasal & İdari Konular 6.(Kurumsallaşma) 7.Kayıtlı İstihdam & Skilled Labour 8.Mesleki Eğitim 9.Dış Ticaret / İhracat

Rekabet Rekabet nedir?  İş yerlerinin piyasadaki müşterileri kapmaya çalışmasıdır. E&S için rekabetin avantajları Küçük firmaların fiyat bakımından büyük firmalarla rekabet edebilmeleri mümkün değildir fakat aşağıdaki alanlarda rekabet edebilirler  Müşteri odaklı ürün değeri  Özel ya da müşteri odaklı ürün ya da hizmetler  Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere esnek ve uyumlu üretim  “Sevilen” bir marka yaratmak  Niş pazarlar  Müşteriye göre pazarlama, örn. Sosyal medyanın akıllıca kullanımı

Finansmanın Olmayışı Finansman Nedir?  Finans şu anlamlara gelir:  A. Alım satım aracı  B. Değer birimi  C. Ticari performans ES dış finansman kaynaklarını hangi amaçlarla kullanmalıdır? Krediler hiçbir zaman mevcut borçların kapatılması için kullanılmamalıdır. Krediler şu alanlarda kullanılabilir:  Yatırım  İş & Ürün İnovasyonu  Pazarı büyütme  Altyapı FAKAT UNUTMAYIN Kİ KREDİ KÜÇÜK İŞLETMELER İÇİN HER ZAMAN BİR YÜKTÜR!

İş Geliştirme Nedir?  Bir iş daha iyi ve daha karlı hale getirmektir ES için İş Geliştirmenin anlamı nedir? Planı olmayan bir işletme yolunu kaybeder!  ES’nin niçin üretim yaptığını  Kim için üretim yaptığını  Kiminle birlikte üretim yaptığını  Hangi ürünü ürettiğini  Ne kadar para kazandığını bilmesi gerekir

Müşteri memnuniyeti Nedir?  Müşterinizin sunmuş olduğunu ürün ya da hizmetten ne kadar memnun kaldığını bilmektir ES için müşteri memnuniyetinin anlamı nedir? Müşteriyi mutlu etmek! Bu sayede satışlarınız artar, işiniz büyür!  ES müşterilerin ürünlerini sevip sevmediğini değerlendirmelidir  ES ürünlerini geliştirmeyi hedeflemelidir  ES iyileştirilen ürünlerin satışını takip etmelidir Müşteriye sorun Ürünü iyileştirin / değiştirin Satışları izleyin

Yasal & İdari Konular Nedir?  Yasal konularla ilgili her şey  Finansmanla ilgili her şey ES için faydası nedir? İşinizin başında idari işleri ne kadar iyi organize ederseniz ileride o kadar rahat edersiniz!  ES yasal yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır  ES bütün maliyetlerini bilmelidir (tüm gelir ve giderler)  ES’nin işini idare etmesi gerekir … fakat bu yönetim mümkün olduğunca etkili olmalıdır … aksi halde çok zaman kaybına sebep olacaktır

İstihdam & Vasıflı İş Gücü Nedir?  Mesleki belgelerle ilgili her şey  Vasıflı kişilerin istihdam edilmesi ES için faydası nedir? Vasıflı iş gücü ucuz değildir! Ucuz iş gücü vasıflı değildir!  Vasıflı eleman istihdam etmek ES’nin çıkarınadır … fakat vasıflı elemanların ücretleri yüksektir!  Mesleki yeterlilik belgesine sahip kişilerin istihdam edilmesi ES’nin çıkarınadır … fakat bu belgelendirme ES’nin ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir

Dış Ticaret / İhracat Nedir?  Diğer ülkelerden müşterilere satış yapmak ES için önemi nedir? Piyasa hakkında bilgi sahibi olmak başarılı olmanın temel şartıdır!  İnternet vb. aracığıyla piyasayı inceleyin  Yeterli miktarda ürün üretme kapasitesiniz olup olmadığını değerlendirin  Uluslararası düzeyde diğer şirketlerin fiyatlarını değerlendirin  Fikri mülkiyet hakları ile ilgili konuları değerlendirin … Burada bir avantajınız olabilir  Maliyetleri hesaplayın ve ihracatın karlı olup olmadığını değerlendirin  Bir seferde bir adım atın ve dikkatli bir planlama yapın

GRUP ÇALIŞMASI

Grup Çalışması 7 Grup – Her Masada Bir Grup 1.Küresel Değişiklikler / Küreselleşme 2.Yeni & Dijital Teknolojiler 3.Yeni Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri 4.İnovasyon 5.Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler 6.İşbirliği Türleri/Biçimleri 7.Çevre Koruma & Enerji Tasarrufu

Grup Çalışması Çalışma Kağıtlarına göre 3 Grup Çalışması Konusu 1.Sektörlere göre Meselelerin / Zorlukların / Faydaların Listesi 2.Konulara göre Zorluklar / İhtiyaçları Listeleyiniz 3.Sektörlere Hizmet İhtiyaçları / Sunulan Hizmetleri Listeleyiniz

İlginize teşekkürler