BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi 19-21 Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
HALKLA İLİŞKİLER VE BASIN TANITIM SUNUMU 2017
Bu sorunlar neden çözülmeli?
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Elektronik Belge Yönetim sistemi
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan

İÇERİK Bilgi Bilgi Yönetimi Yönetim Bilgi Sistemleri Kurum İçi ve Dışı İletişim Raporlama

Bilgi İletişim Raporlama Bilgi Bilgi ve Ileti ş im Bilgi Çe ş itleri Bilginin Özellikleri Bilgi Güvenli ğ i Yönetimi YBS

Bilgi ve İletişim-1 4 İdareler; Amaç ve hedefleri doğrultusunda, birimlerinin ve çalışanlarının performansının izlenebilmesi, Karar alma süreçlerinin sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi, Hizmet sunumunda etkinlik ve memnuniyetin sağlanması, amacıyla uygun bir Bilgi ve İletişim Sistemine sahip olmalıdır.

Bilgi ve İletişim-2 5 Bilgi ve iletişim COSO iç kontrol modelinin beş bileşeninden dördüncüsüdür. İdarede; kontrol ortamı gereklilikleri, risk değerlendirme, kontrol faaliyetleri ve izleme bilgi paylaşımı ve iletişim yoluyla sağlanır.

Performans Bilgisi Mali Bilgi Mevzuat Bilgisi Yönetsel Bilgi ….. Bilgi Çeşitleri 6

Bilginin Özellikleri 7 Zamanlı Kullanılabilir Güncel Doğru Tam Erişilebilir Anlaşılabilir İlgili

Bilgi güvenliği, idare içindeki değerli varlıkların kaybedilmesi, yanlış kullanılması ve zarar görmesini önlemeyi ifade eder. Bilgi; kağıt üzerinde (resmi evrak) elektronik ortamda (bilgisayar, veri tabanı) kişiler arasında sözlü bir şekilde olabilmektedir. Bilgi Güvenliği 8

Veri bütünlüğünün korunması Yetkisiz erişimin engellenmesi Mahremiyet ve gizliliğin korunması Sistemin devamlılığının sağlanması Bilgi Güvenliğinin Amacı 9

Bilgi Yönetimi Bilgi Ihtiyacının Planlanması Bilginin Olu ş turulması ve Toplanması Bilginin Organizasyonu Bilginin Kaydedilmesi, Dosyalanması ve Ar ş ivlenmesi Bilginin Kullanımı ve Payla ş ımı Bilginin Gözden Geçirilmesi ve Korunması İletişim Raporlama Bilgi Yönetimi YBS

Bilgi Yönetimi

Bilgi İhtiyacının Planlanması Bilgi İhtiyacının Belirlenmesi Planlama Stratejik Amaç ve Hedefler Performans Hedefleri Stratejik Performans Operasyonel

BilgininToplanacağı Kaynaklar Belgeler (yasalar, tüzükler, talimatlar, onaylar, makbuzlar, ödeme emirleri…) Müracaatcılar ve diğer bakanlık ve birimler arasındaki etkileşimler Bütçe planları, tahminler, çalışma planları Raporlar, politikalar ve özet notlar Toplantı dokümanları, gündem ve kararlara ilişkin kayıtlar Bilgisayar ortamındaki her tür veri Diğer kaynaklar (örnek: AB uyum çalışmaları)

Bilgi Oluşturulması ve Toplanması-1 İdare Açısından Bilginin Değerinin Ölçümü, Zamanında Ulaşımı ve İhtiyaçları Karşılamadaki Başarısı

Bilgi Oluşturulması ve Toplanması-2 Stratejik Performans Operasyonel Tasnif

Bilginin Organizasyonu Bilgi kullanımında, paylaşımında, arşivlenmesinde ve yok edilmesindeki süreçlerin kolaylaştırılması Bilgiye Erişimde Memnuniyet? Bilginin Zamanında Sunumu? Yasal ve Politik Sınırlar? Güncellik ve İnternet Sayfası?

Bilginin Kaydedilmesi, Dosyalanması ve Arşivlenmesi Etkili bir yönetimin sağlanabilmesi için; elektronik ortamdakiler dâhil, gelen ve giden her türlü evrak ile daire içi haberleşmenin, iş ve işlemlerin kaydedilmesi, sınıflandırılması, dosyalanması ve arşivlenmesi ile bu hizmetlerin kapsamlı ve güncel bir sisteme sahip olması gerekmektedir.

Yönetim Bilgi Sistemleri (YBS) Yönetim Bilgi Sistemi Nedir? İletişim Raporlama Bilgi Yönetimi YBS

YBS Nedir?-1 YBS, yöneticilerin karar verebilmeleri için ihtiyaç duydukları stratejik bilginin talep edildiği şekilde sunulmasını sağlayan bilgisayar destekli (yazılım ve donanımdan oluşan) sistemlerdir. Doğru ve eksiksiz bilginin doğru kişilere uygun biçimde ulaştırılmasını hedefler.

YBS Nedir?-2 İdarenin, Mali verilerini personele ilişkin bilgileri taşınır/taşınmaz varlıklarına ilişkin bilgileri, performans bilgilerini, kurumsal evrak arşivindeki bilgileri vb. karşılaştırarak değerlendirir.

Kurum İçi ve Dışı İletişim Ileti ş im Nedir? Etkili Ileti ş im Kanallarının Özellikleri Ileti ş imin Genel Ilkeleri Kurum Içi Ileti ş im Kurum Dı ş ı Ileti ş im İletişim Raporlama Bilgi Yönetimi YBS

İletişim Nedir?-1 İletişim, kişiler ve/veya idareler arasında, hizmet sunumu, kararları destekleme ve paylaşma, faaliyetleri yürütme ve koordine etme gibi amaçlarla yapılan bilgi değişimidir.

Sağlıklı bir iç kontrol sisteminin geliştirilmesinde ve iç kontrolün diğer unsurlarının nasıl işlediği hususunda yönetime geri bildirim sağlayarak karar alınmasında kilit bir role sahiptir. İletişim Nedir?-2

Etkili İletişim Kanallarının Özellikleri-1 Doğru bilgiyi uygun zamanda sağlayan Kişisel talepleri karşılayan Çalışanları rol ve sorumlulukları (görev tanımı) hakkında bilgilendiren Raporlamayı destekleyen Çalışanlara, iyileştirmeye yönelik önerilerde bulunma imkanı sağlayan

Etkili İletişim Kanallarının Özellikleri-2 Üst yönetimin anlayabileceği mesajlar ileten ve bu şekilde karar almalarını sağlayan Çalışanları iç kontrolün ve karar alınmasının önemi hususunda bilgilendiren Kurum içi ve dışı iletişime yönelik Hedef kitlelerin doğru olarak belirlendiği

İletişimin Genel İlkeleri Doğruluk Objektiflik Tam Bilgi Anlaşılırlık Açıklık Erişebilirlik Hesap Verilebilirlik Farklı Araçlarla İletişim Adil, Hızlı ve Yanıtlayıcı Teknolojik ve Yenilikçi

Kurum İçi İletişim-1 Çalışanlara düzenli olarak yazılı veya elektronik ortamda bilgilendirme yapılmalıdır. İdarenin misyon, vizyon ve hedefleri ile özel hedeflerinin, görev ve sorumlulukları çerçevesinde tüm personele duyurulmasına ilişkin gerekli mekanizmalar oluşturulmalıdır.

Kurum İçi İletişim-2 Çalışanların fikir ve önerileri dinlenmeli, görüşleri alınmalıdır. Bu amaçla kurum içi iletişim seminerleri ve eğitim programları düzenlenmelidir.

Dikey İletişim İdare içinde, faaliyet ve işlemlere ilişkin personelden yöneticilere doğru işleyen bir raporlama sistemi kurulmalıdır. (toplantı tutanakları, birim faaliyet raporları, haftalık veya günlük sözlü veya elektronik ortamda bilgi alışverişi, yöneticinin günlük faaliyetleri izleyebileceği raporlama sistemi v.s.).

Yatay İletişim Yöneticilerin kendi aralarında düzenli aralıklarla görev alanları ve yönetimle ilgili sorun ve önerileri hakkında fikir paylaşımında bulunmalarını sağlayacak toplantılar düzenlenmelidir.

Kurum Dışı İletişim Bilgi ve Hizmetlere Ulaşım İnternet Sayfası Konferans ve Seminerler Performans Programı Faaliyet Raporu Şikayet ve Dilek

Raporlama Raporlama A ğ ı İletişim Raporlama Özellikler Yönetimi YBS

Etkili bir iç kontrol sistemini kurabilmek ve kontrollerin etkililiğinin izlenmesini kolaylaştırmak açısından raporlar önemli bir araçtır. Yöneticiler karar verirken kendilerine sunulan raporları dikkate almalıdırlar. Bu bağlamda, doğru, kısa ve öz raporlar yöneticilerin işini kolaylaştıracaktır. Raporlama-1

Faaliyetlerin gözetimi amacıyla; İdare içinde yatay ve dikey raporlama ağı yazılı olarak belirlenmeli, Birim ve personel, görevleri ve faaliyetleriyle ilgili hazırlanması gereken raporlar hakkında bilgilendirilmeli, Dış raporlama mekanizmaları da dikkate alınmalıdır. Raporlama-2

Raporlama Ağı-1

Kurum içi yatay raporlama örneği: Bir eğitim programına katılan personelin eğitim sonuçlarına ilişkin hazırlayacağı raporu meslektaşları ile paylaşması, Diğer birimler ile paylaşılan toplantı tutanakları Kurum içi dikey raporlama örneği: Üst yönetime sunulan gerekçeli öneri raporu, Üst yönetime sunulan iç denetim raporları, Üst yönetime sunulan dönemlik faaliyet raporları Kurum dışı raporlama örneği: Üst yönetici tarafından hazırlanan ilgili bakanlıklar ve kamuoyuna duyurulan yıllık faaliyet raporları Raporlama Ağı-2

SORULARINIZ