GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULLARDA AİLE KATILIMI
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Aile Rehberliği.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
KONU:okul öncesi eğitim
İnternet Kullanımının Aile ve Çocuğa Etkisi Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
OKULLARDA AİLE KATILIMI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
ÇATIŞMA NEDİR?.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK
Aile Atölyeleri Projesi
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
DEMOKRATİK VATANDAŞLIK BİLİNCİ
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
SAYGI.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

GÜVENLİ OKULLAR

GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk katılımına önem verir. Tüm çocuklara eşit davranır.

GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Çocuk haklarını bilir,öğretir ve uygular. Çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine önem verir. Aile katılımını sağlar. Toplumla işbirliği kurar.

GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Güvenlik önlemleri tamdır. Olumlu rol modelleri sunar. Şiddetin hiç bir türünü uygulamaz, uygulanmasına izin vermez. Değerlere önem verir ve öğretir.

TARTIŞMA Okulunuzun ne kadar güvenli olduğunu düşünüyorsunuz? Neler eksik? Bunları nasıl tamamlamayı planlıyorsunuz?

YÖNETİCİLERİN VE ÖĞRETMENLERİN ROLÜ Şiddetin hiç bir türüne müsamaha göstermemek Koruyucu güvenlik önlemlerini almak Okul sakinlerinin gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak Katılım mekanizmalarının işlevsel olmalarını sağlamak Psikososyal destek sağlamak ve/veya yönlendirmek Farklılıklara saygı duymak Çocuk haklarının öğrenilmesini ve benimsenmesini sağlamak Aileye ulaşmak Çevreyle iyi ilişkiler kurmak

ÖĞRENCİLERİN ROLÜ Kuralları bilmek ve uygulamak Çocuk haklarına sahip çıkmak Şiddeti önlemek için çaba göstermek Şiddet uygulamamak Programlara etkin bir biçimde katılmak

AİLENİN ROLÜ Şiddet kullanmamak Okul kurallarını desteklemek Çocuklarını izlemek ve denetlemek Çocukları şiddetten uzak tutmak Okulla işbirliği yapmak Çocuklara beceriler öğretmek