KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
C R M.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Chapter 9 Operasyonel Üstünlüğü ve Tüketici Yakınlaşmasını Sağlamak, Kurumsal Uygulamalar Örnek Olay Videoları: Video Case 1a: What Is Workday: Enterprise.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ CRM UYGULAMALARI H03

CRM (Customer Relationship Management) Nedir? CRM, hedeflenen karlı müşterilere değer yaratılması ve değer sunulmasını amaçlayan, işletmenin dahili iş süreçleri ve fonksiyonlarını, işletmenin dış bağlantılarıyla bütünleştirdiği, kaliteli müşteri verisine odaklı ve bilgi teknolojileriyle desteklenen ana iş stratejilerinden biridir. CRM sistemleri, satışları arttırmak amacıyla müşterilerin yönetimi ve satış biriminin verimliliğini arttırmak amacıyla geliştirilmiştir. CRM sistemleri ile firma müşterilerinin ihtiyaçlarını ve alışveriş davranışlarını daha fazla öğrenebilecek ve bu bilgiyi pazar bilgisini de ekleyerek firmanın pazarlama planlarını ve satış tahminlerini gerçekleştirebilecektir.

CRM (Customer Relationship Management) Nedir? CRM sisteminin artılarından biri de müşterilerle doğrudan ilgilenen ve diğer tüm çalışanların firma ve ürün hakkındaki bilgilere güncel olarak herhangi bir cihaz yardımıyla her an ve herhangi bir yerde erişebilmesine imkan sağlar. CRM eposta, direkt mesajlar ve bildirimler ile etkin bir iletişim aracı olarak kullanılabilir. Ayrıca satış, tedarik, teslimat gibi süreçlerin takip edilmesini kolaylaştıracağından çalışanların iş verimliliğini arttıracaktır.

CRM Ortaya Çıkış Nedenleri Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri elde etme yolu olması (Niye herkes?) Pazar payının değil, müşteri payının önemli hale gelmesi (Apple-Samsung) Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması Sahip olunan müşterinin değerinin anlaşılması ve bu müşteriyi elde tutma çabalarına duyulan gereksinim, Birebir pazarlamanın önem kazanmasıyla birlikte müşteriye özel ihtiyaç ve tercihlerine göre davranma gerektiği stratejisi, Yoğun rekabet ortamı, İletişim teknolojileri ve veritabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmeler.

CRM Amaçları Müşteri Tatmininin Arttırılması Müşterinin Sadakatinin Arttırılması Müşterinin Elde Tutulmasının Geliştirilmesi Çapraz/Yukarı Satışın İmkanlarının Arttırılması Müşteri ilişkilerini karlı hale getirmek Farklılaşmayı/Kişiselleştirmeyi sağlamak Müşteri memnuniyeti oranın artışı

Neden CRM Pareto kuralı (20/80) Firmanın karının %80ini, müşterilerin %20si sağlar Aynı karlılıkta yeni bir müşterinin firmaya kazandırılması maliyeti, eskisini elde tutmaktan en az 5 kat fazla maliyetlidir (reklam, tutundurma, kampanya) (bir çalışma, eski müşteriden elde edilecek potansiyel karlar düşünüldüğünde bunun 5 yılı bulabileceğini söylüyor) Memnun müşteri bunu ortalama 7 kişiye ulaştırırken, memnuniyetsiz müşteri bunu ortalama 20 kişiye ulaştırır. Şikayet eden müşteriler, sorunları giderildiğinde markaya ve firmaya olan bağlılıkları artar. Dikkate alınma, aileden olma hissi vb.

CRM’in Faydaları Satışta en az %10 artış, Yeni müşteri edinmede en az %5 artış, Müşteri memnuniyetinde en az % 5 artış, Pazarlama çabaları masraflarında en az %10 azalış sağlar

CRM’in Boyutları Analitik CRM, hem müşteri değerini hem de şirket değerini arttırmak amacıyla müşteri ile ilgili tüm verilerin elde edilmesi, saklanması, bütünleştirilmesi, işlenmesi, yorumlanması, dağıtılması, kullanılması ve raporlanması kadar olan tüm işleyişi kapsamaktadır. Analiz, Veri Madenciliği, Güncel Takip

CRM’in Boyutları Operasyonel CRM müşterilerin takip edilmesi amacıyla gerçekleştirilen satış, müşteri hizmetleri ve kurumsal pazarlama hizmetlerinin bütünüdür. Bu hizmetler satış, pazarlama ve hizmet süreçlerini içerir. Bunlara örnek olarak çağrı merkezleri, internet sitesi, mesajlaşma gibi hizmetler operasyonel CRM örneklerindendir.

CRM’in Boyutları Müşteri Temas Noktası Telefon Fax Sosyal Medya Eposta Bloglar Web sayfası Yüz yüze görüşme Medya

CRM’in Boyutları Stratejik CRM, sadece müşteri portföyüne sahip olmak ve geliştirmek amacıyla kullanılan basit bir bilişim teknolojisi çözümü değil, aynı zamanda stratejik bir öngörüyü barındıran, firma bazında müşteri değerini anlamayı amaçlayan bilişim yönetiminin etkin bir şekilde kurulması ve yönetilmesidir. Açacak olursak, müşterilerin kazanılması ve/veya elde tutulması için rakip firmalardan daha iyi müşteri değerinin oluşturulması ve ulaştırılması sürecinin yerleştirilmesi, yönetilmesi ve sunulmasını ifade eder.

CRM Sistemleri Kurumsal bilişim sistemleri içindeki CRM sistemi ya da modülü pazarlama, satış ve müşteri hizmetleriyle ilgili faaliyetlerin geliştirilmesini sağlar, müşteri ilişkilerine odaklı, şirketin ihtiyaçlarına göre ayarlanabilen tüm gereksinimleri kapsar. Satış, müşteri takibi, sipariş takibi, ürün tedariki gibi tüm iş süreçlerini optimize eder ve standartlaştırarak satış sürecini hızlandırır Müşteriler (son kullanıcı, tedarikçi, ortak, çözüm ortağı vb.) daha yakından tanıma imkanını sunar; ihtiyaçlarını anında karşılama, ve devamlı olarak daha verimli iş yönetme imkanı sağlar.

CRM Sistemleri Gerçekleştirilecek analizlerle potansiyel müşteriyi belirlemede ve iletişime geçmeye destek olur Yönetim için pazar stratejileri, pazarlama bölümü için kaynak tahsisi, hedef müşteri, ürün tasarımı vb. süreçleri destekler Güncelliği sağlayarak ürün, hizmet, talep ve tedarik süreçlerini doğru yansıtarak diğer birimlerle olan koordinasyonu arttırır.

CRM Sistemleri Konuları Pazarlama Kampanya Yönetimi Pazar Planlama Pazarlama Analizi Kanal Promosyon Yönetimi Pazarlama Çabaları Satış Muhasebe Yönetimi Potansiyel Müşterilerin Yönetimi ve Takibi Sipariş Yönetimi Satış Planlama Sahada Satış yönetimi Satış Analizi Ürün/Hizmet-Destek Ürün/Hizmet Teslimi Müşteri Memnuniyeti Yönetimi Hizmet Planlama Çağrı Merkezi/Yardım Masası Ürün/Hizmet Analizi İade Yönetimi Kanal Promosyon: Ürün/Hizmetin temini, tedariki, gönderilmesinde kullanılan yollar, aracılar, dağıtıcılarla olan yönetim Çağrı Merkezi/Yardım Masası: İnternet, uygulamalar, SMS, eposta vb. İade Yönetimi : Müşteriden tedarikçiye geri gönderilen ürünlerle ilgili taşıma, depolama, geri kazanım, imhâ vb. işlemlerin yönetimi.

CRM Sistemleri İçeriği Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle ilgili tüm bilgilere ulaşabilme, depolama, bölümlendirme, önceliklendirme, yorumlama Satış sürecini yönetme, satış fırsatlarını tahmin etme ve belirleme, satış performansını analiz etme, kampanya yönetimi Fiyatlandırma, tutundurma, ürün tasarımı ve geliştirme, dağıtım süreçlerini yönetme Karlılık analizi, müşteri analizi, ilgili personel analizi Zaman yönetimi (randevu, zaman takibi), grafik raporlama

CRM Sistemleri İçeriği

CRM Sistemleri İçeriği Resim : http://www.direction.biz/wp-content/uploads/2014/05/Service.png

CRM Sistemleri İçeriği Resim bağlantı adresi : http://penrodcrm.com/sites/default/files/ms-dynamics-crm-screen-1-large.jpg

CRM Sistemleri İçeriği Resim bağlantı adresi : http://penrodcrm.com/sites/default/files/ms-dynamics-crm-screen-1-large.jpg

Resim bağlantı adresi : http://penrodcrm

Resim bağlantı adresi : http://penrodcrm

http://www.gproxy.com/portal/sg/images/scr-crm-sfa.jpg

http://www.preact.co.uk/media/images/media/crm-sales-full.jpg

http://www.preact.co.uk/media/images/media/crm-sales-full.jpg