Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Aşağıdakilerden hangisi bilginin tanımı değildir ?
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Momentum Terimi Momentum terimi Bu ifade neyi anımsatıyor? Lineer zamanla değişmeyen ayrık zaman sistemi HATIRLATMA.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
EQUIZSHOW.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Hata Fonksiyonları Lojistik Fonksiyon ß ß Huber Fonksiyonu ß ß.
Finansal Planlama Stratejik Planlanlama O Misyon? O Kurumsal Faaliyet Alanı? O Kurumsal Amaç Bildirimi? O Kurumsal Stratejiler? O Faaliyet.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğrenme ve Sınıflama.
ÖRNEKLEME.
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
KORELASYON VE DOGRUSAL REGRESYON
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Projenin sonlandırılması
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
İleri Algoritma Analizi
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Aktif Öğrenme (Active Learning) Eğitim örneklerinin etiketlerinin başta belli olmadığı, algoritmanın etiketini istediği örnekleri seçtiği problemlerdir. Amaç: veri etiketleme maliyetini azaltmak Yöntem: Tüm eğitim seti yerine bir kısmını kullanmak. Belirli bir test seti üzerinde; tüm eğitim setini kullanmış olmamıza göre benzer, kabul edilebilir derecede düşük ya da daha yüksek başarı elde etmek YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Aktif Öğrenme Adımlar A: Küçük bir eğitim setiyle (E) başla. (eğitim kümesinin az bir kısmının etiketlerini iste) B: Bir model üret. Bu modele göre etiketsiz eğitim örneklerine (EE) dair tahminlerini üret. C: Bu tahminlere göre bu örneklerden bir kısmını seç (tahmin kesinliğine göre) ve etiketlerini iste. (EE’den çıkar, E’ye ekle) B ve C adımlarını tekrar et YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Aktif Öğrenme Sorular İlk eğitim setinin (E) seçiminin önemi var mı? EE’deki örneklerin sınıflandırma problemlerinde tahmin kesinliği nasıl hesaplanır? Tahmin kesinliği Regresyon problemlerinde nasıl ölçülebilir? Kolektif öğrenme nerede kullanılabilir? YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Yarı Eğiticili Öğrenme (Semisupervised Learning) Modelin oluşturulmasında etiketli verilerin yanında etiketsiz verilerinde kullanıldığı problemlerdir. Temel fikir: Elde hem etiketli hem de etiketsiz veriler var. Belirli bir test seti üzerinde, sadece etiketli verileri kullanmak yerine, etiketsizleri de kullanmak daha olur. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Yarı Eğiticili Öğrenmede Sorular Etiketsiz örneklerin tahmini sınıfları nasıl hesaplanır? Regresyon problemlerinde nasıl hesaplanır? Kolektif öğrenme nerede kullanılabilir? YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Kısmı Etiketler (Partial labels) Örneklerin birden fazla etiketi var. Sadece 1’i doğru. Ör: İçinde birden fazla kişinin olduğu resimler ve kişilerin isimlerinin listesi var. Ama hangisi hangisinin ismi belli değil. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Çok Etiketli Verilerde Öğrenme (Multi-label learning) Bir örneğin birden fazla doğru etiketinin olduğu durumlar: –Bir kişi hem baba, hem öğretmen, hem şişman olabilir. –Bir haber metni hem siyaset hem ekonomiye ait olabilir. –Bir kişide birden çok hastalık olabilir. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Kalabalıktan Öğrenme (Learning from crowds) Örneklerin çok sayıda öğretmenin etiketlediği, hangisinin doğru olduğunun bilinmediği durumlar. 100 kişiye elinizdeki verileri etiketletiyorsunuz. Kişilerin genel güvenilirlikleri belli / değil Kişilerin belirli tür örnekler için güvenilirlikleri farklı/ eşit YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Bütçeli Öğrenme (Budgeted learning) Elinde bir bütçe var. Bununla elindeki eğitim kümesinin örneklerini, örneklerin özelliklerini satın alıyorsun. Amaç eldeki bütçe (minimum data) en iyi test performansını elde etmek YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Planlı Öğrenme (Curriculum Learning) İnsanları eğitim örneklerini derecelendirerek eğitiyoruz. Önce ilkokul, sonra lise, üni. vb. Aynı şey makine öğreniciler için de mümkün mü? Zorluk dereceleri nasıl hesaplanır? YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Planlı Öğrenme (Curriculum Learning) Eğitim kümesindeki örnekleri zorluğa göre derecelendir. Her seviye için: –Eğitim ve validasyon kümesi ayır. –Önceki seviyenin eğitimiyle bu eğitimi birleştir. –Validasyonda test et. –Test başarısız olduğu sürece ve validasyonda örnek olduğu sürece Eğitime validasyondan örnek aktar. Validasyonun kalan kısmında test et. –(opsiyonel) Eğitim ve validasyonu birleştir. Eğit. –Bir sonraki seviyeye geç M.Fatih AMASYALI YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ