NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
BBY 152 Bilginin Düzenlenmesi
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Profesyonel sunu hazırlama
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
Dijital Kütüphanelerde Kaynak Tanımlama Türkiye Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Lisansüstü Tez Arşivi Örneği Tolga Çakmak, Güleda Doğan, Özlem Şenyurt.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Temel Bilgi Teknolojileri
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 5: Dijitalleştirme Modelleri, Standartları ve Entelektüel Mülkiyet Hakları Arş. Gör. Tolga.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BBY 263 Bilgi Kaynaklarının Tanımlanması Arş. Gör. Tolga Çakmak KOHA – Lab Çalışması ve Ödev 1 Çalışma Dokümanı.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 6: Dijitalleştirilen materyallerin tanımlanması Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müzelerde Bilgi Hizmetleri: Müze Eğitimi, Müze kütüphaneleri.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ONTOLOJİ GELİŞTİRME ALANINDA ÇEVİK YAKLAŞIMLAR
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
Profesyonel sunu hazırlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Başlık Düzeni Alt Başlık
Şirket Broşürünüz Burası misyon bildirimi için uygun bir yer
Sosyal medya resim şablonu
Sunum transkripti:

NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın. BBY 263 BILGI KAYNAKLARıNıN TANıMLANMASı Giriş - Bilgi Kaynakları, Bilginin Düzenlenmesinin Temelleri ve Gerçekleştirilen Aktiviteler Arş. Gör. Tolga Çakmak

BBY 263 Hakkında?  Seçme nedeniniz;  Beklentileriniz?

Ders hakkında bilgi  Bilgi kaynakları ve bu kaynakların tanımlanmasına yönelik uygulamalar  Bilgi sistemlerinde bilgi kaynaklarının sunumu ve kullanıcılara sunulması  Bir bilgi kaynağının «var» olduğunun gösterilmesine ve bu kaynakla ilgili ayrıntılı bilgilerin sağlanmasına yönelik yaklaşımlar  Her tür bilgi kaynağını tanımlamak için kullanılan üst veri şemaları, bu şemaların ve araçların kurulumu ve uygulanması, denetimli listeler, üst veri kalitesinin değerlendirilmesi; bir üst veri şemasından diğerine aktarım için kullanılan yöntemler ve yazılımlar

Ders hakkında bilgi  Ders içeriğine benzer içerikteki dersler: the-book/ the-book/

Yapmanız gerekenler / beklentiler  Etkili iletişim  Ders içeriğinin takibi ve derse aktif katılım  Ders kaynaklarının ve okuma listelerindeki materyallerin takibi  Ders wikisine katkı, ödevler, lab derslerindeki performans, uygulamalar, quizler  Adanmışlık  Yoğunluk / Ders saatleri  Devam zorunluluğu  Seçmeli ders!

Düzenleme sistemleri  Düzenlemek  Belirli bir yapı veya sıra oluşturarak kaynakların etkin kullanımının sağlanması,  Kaynaklar; insan, eşyalar, süreçler, sistemler,  Günlük hayatta gerçekleştirilen uygulamalar  Düzenleme sistemleri  Bilgi kaynaklarının desteklediği etkileşimin sağlanması ve bilgi kaynaklarına yönelik koleksiyonların düzenlenmesini içeren sistemler

Neleri düzenliyoruz?  Dört unsur  Fiziksel nesnelerin düzenlenmesi,  Fiziksel nesneler hakkındaki bilgilerin düzenlenmesi,  Dijital nesnelerin düzenlenmesi,  Dijital nesneler hakkındaki bilgilerin düzenlenmesi

Düzenleme Sistemleri ve Desteklenen etkileşim platformları

Kaynak  Belirli bir amaca yönelik işlemler için değer taşıyan her şey  Entity/Asset – Varlık  Item – Materyal  Object – Obje  Birincil Kaynaklar: bilginin kendisini (içerik) içeren kaynaklar  İkincil Kaynaklar: bilgi kaynaklarının somut özelliklerini içeren kaynaklar  Düzenleme Prensipleri – Bilgi kaynaklarının ve koleksiyonun düzenlenmesinde kullanılan yönlendirmeler, kurallar ve yönlendirici araçlar.  Hangi düzenleme prensiplerini biliyorsunuz?  Düzenleme prensiplerinin temel işlevleri ne olabilir?

Bilgi kaynakları Düzenleme prensipleri, bilgi kaynaklarının hangi bileşenler açısından tanımlanmasına yönelik kuralları içerir? Düzenleme sistemlerinin yapısı;  Yan yana getirme  Kullanım sıklığı  İçerik ve anlamlarına göre düzenleme

Düzenleme Sistemlerinin Tasarımı  Düzenlenecek olan materyaller neler?  Kapsam ve ölçek  Ne kadarı fiziksel nesne? Ne kadarı dijital nesne  Kaynak koleksiyonu oluşturmaya izin veriyor mu? Kapalı sistem yapısına uygun mu?  Belirli bir yaşam döngüsü var mı?  Kaynakların genel özellikleri neler?  Sisteme ekleme ve çıkarma işlemleri yapılabiliyor mu?  Düzenleme işlemleri neden yapılıyor?  Kullanıcılara hangi etkileşim ortamları sağlanacak?  Hangi hizmetler verilecek  Bu hizmetler hangi kullanıcılar için verilecek?  Kullanıcı grubu kim? İnsanlar arası iletişim mi yoksa bilgisayar iletişimi mi gerekli?  Kişisel, sosyal ve kurumsal amaçlar için sistem yeterli mi?

Düzenleme Sistemlerinin Tasarımı  Düzenleme işleminin boyutunun belirlenmesi  Tanımlamanın düzeyinin belirlenmesi  Hangi alanlar düzenlemede kullanılacak  Hangi kurallar ve rehberler tanımlamada kullanılacak  Kaynak türlerine göre farklı tanımlama işlemleri yapılacak mı?  Düzenleme işlemlerinin yapılış zamanı?  Düzenleme işlemi ne zaman gerçekleştirilecek  Kaynaklar düzenleme işleminin ardından ne zaman koleksiyona eklenecek?  Kaynakların kullanıcılarla etkileşimi ne zaman gerçekleşecek?  Koleksiyonda yasal düzenlemelerle ilgili işlem gerektiren kaynaklar var mı?  Kültürel miras kapsamında değerlendirilebilecek eserler var mı?

Düzenleme Sistemlerinin Tasarımı

 Bu sistemler kimler tarafından, hangi bilgisayar süreçleriyle düzenlenecek?  Düzenleme işlemlerinde görev yapacak kişiler hangi niteliklerdeler?  Düzenleme süreçleri için belirlenmiş kural ve roller var mı?

Bilgi Düzenleme Sistemlerinde Gerçekleştirilen Aktiviteler  Her düzenleme sisteminin doğasında dört temel atkivite yer almaktadır.  Seçim – Selection  Düzenleme – Organizing  Kaynak tabanlı etkileşim ortamlarının kurulması – designing resource based interactions  Yaşatım - Maintenance  Bu aktiviteler koleksiyonun genişliğine, kaynakların çeşitliliğine, koleksiyonun kapsamına, koleksiyonun ölçeğine ve düzenleme sisteminin kompanse edebileceği kaynak sayısına bağlıdır.

Bilgi Düzenleme Sistemlerinde Gerçekleştirilen Aktiviteler

 Seçim:  Düzenleme sisteminin kapsamının netleştirilmesi süreci  Hangi kaynakların koleksiyonda yer alacağının belirlenmesi  Belirli bir grup koleksiyon için ayıklama işlemlerini içerir  Düzenleme:  Bilgi kaynaklarının düzenlenmesinde hangi kuralların kullanılacağının belirlenmesi  Kaynak tabanlı etkileşim ortamlarının kurulması:  Kaynakların kullanımını sağlayacak hizmetlerin, eylemlerin ve işlevlerin belirlenmesi  Yaşatım:  Kaynaklara yönelik etkileşimin sürdürülmesi, bu kapsamda gerçekleştirilen uygulamalar bütünü

Bilgi Merkezleri Açısından Dört Aktivite  Seçim:  Koleksiyon geliştirme – koleksiyon geliştirme politikaları  Koleksiyona hangi kaynakların dahil edileceğinin belirlenmesi  Sağlama - acquisiton – işlemleri (satın alma, bağış…)  Düzenleme:  Kataloglama süreçleri  Koleksiyon içeriğinin dokümanlaştırılması  Bu süreçte çeşitli kuralların kullanılması (Kaynakların tanımlanması, MARC, AACR2, RDA gibi)  Kaynak tabanlı etkileşim ortamlarının kurulması:  Ödünç verme işlemleri – circulation  Müzeler için görüntüleme, ziyaret etme ve sergileme, sanal turlar  Yaşatım:  Koruma – preservation  Kürasyon - curation

NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın. BBY 263 BILGI KAYNAKLARıNıN TANıMLANMASı Giriş - Bilgi Kaynakları, Bilginin Düzenlenmesinin Temelleri ve Gerçekleştirilen Aktiviteler Arş. Gör. Tolga Çakmak