Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
REHBERLİK DERS II.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün veya özel yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini.
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Cüneyt TÜYBEK & Ümit S. TAŞKESEN
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Özel Yetenekli Birey Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK DERS II.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Manavgat RAM

Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla yapabilme ve yeni fikirler geliştirebilme yeteneği Motivasyon : Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü istek Üstün Yetenekli Çocuk = Yetenek + Yaratıcılık + Motivasyon Manavgat RAM

Üstün Yetenekli Çocukların Erken Dönemlerinde Gözlenen Özellikleri  Bebeklikte olağan dışı ataklık  Uzun dikkat süresi  Geniş hayal ve imgeleme gücü  Uykuya daha az ihtiyaç duyma, enerjik olma  Gelişimsel dönüm noktalarına daha hızlı ilerleme  Keskin gözlem yapma  Aşırı merak duyma  Güçlü bellek  Erken ve olağanüstü dil gelişimi  Hızlı öğrenme yeteneği  Aşırı duyarlılık Manavgat RAM

 Akıl yürütme ve problem çözme becerisi  Mükemmeliyetçilik  Sayılar, bulmacalar ve yap-bozlar ile oyun becerisini geliştirme  Kitaplara aşırı ilgi duyma  Soru sorma  İlgi alanının oldukça geniş olması  Gelişmiş mizah duygusu  Eleştirel düşünebilme  İcatlar yapabilme  Aynı anda birkaç işi yapabilme, yoğunlaşabilme  Yaratıcılık (Jackson & Klein, 1997; Davis & Rimm, 1998). Manavgat RAM

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE(BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ Yapılan araştırmalar, her toplumda %2 - %3 oranında Özel Yetenekli Bireylerin bulunduğunu göstermektedir. Özel Yetenekli Birey; zeka, yaratıcılık, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans ve motivasyon gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir. Bu nedenle Özel Yetenekli Bireylerin erken yaşta tespit edilmesi ve yeteneklerine göre destekleyici eğitim ve öğretim almaları büyük önem taşımaktadır. Manavgat RAM

Özel yetenekli bireylere yönelik destekleyici eğitim ve öğretimi ülkemizde Bilim Ve Sanat Merkezleri(BİLSEM) gerçekleştirmektedir. Belirli tarihlerde ilkokul 1,2,3, ve 4'üncü sınıfların sınıf öğretmenleri tarafından, sınıflarında aday gösterecekleri özel yetenekli olarak düşündükleri öğrencilerin " Gözlem Formlarını" e- okul üzerinden doldurmasıyla birlikte BİLSEM' e yönlendirme süreci başlamış olacaktır. Manavgat RAM

ANNE VE BABALARA ÖNERiLER  Ne kadar üstün zekâlı olursa olsun, çocuğunuzun halen bir çocuk olduğunu unutmayınız. Sevgiye olduğu kadar denetlenmeye, disiplinli bir ilgiye, anne babasınca kabul edilmeye, kişisel bağımsızlığını kazanmaya ve sorumluluklar almaya gereksinimi vardır.  En iyi biçimde gelişebilmesi için ana ve babanın değer sistemleri birbirine uygun olmalıdır. Bunun anlamı, çocuk yetiştirilirken, nelerin verilip nelerin verilmemesi konusunda anne ve baba arasında büyük görüş ayrılıklarının bulunmaması gerektiğidir.  Çocuğun yetiştirilmesinde anne baba birlikte çabalamak durumundadır. Sayıları, zamanı, sözcüklerin söylenişini vb. öğretirken, gerek evde gerekse çevrede ortak bir sorumluluk almaları önemlidir.  Çocuğun, okuma, müzik, şiir, düşüncelerini tartışma ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmesi üzerinde önemle durulmalı, çocuğa bol bol ilgi duyduğu kitaplar okunmalıdır. Okuldaki faaliyetleri yakından izlenmelidir. Manavgat RAM

 Mutlu bir aile ortamının çocuğun gelişimindeki öneminin unutulmaması gerekir. Sonu gelmeyen tartışmalar, boşanma her çocuk gibi üstün zekâlı çocuğu da çok etkiler.  İyi kitapların, dergilerin ve diğer araç ve kaynakların evde çocuğa sunulması eğitimleri açısından önemlidir. Ansiklopedi, çeşitli levhalar benzeri kaynaklar da dikkate alınmalıdır.  Anne ve babalar özellikle çocuğun sormuş olduğu sorulara “yeter artık” diye yanıt vermemeye dikkat etmelidirler. Sorularını, azarlayarak ya da yanlış biçimde yanıtlamaktan kaçınmaları hele, “bunları büyüyünce öğrenirsin” diye baştan savma yanıtlar vermemeleri gerekmektedir.  Üstün zekâlı çocuğun ilgi alanlarının çeşitliliği unutulmamalıdır. Ancak uzun bir süre bir konuda ilgisini yoğunlaştıramayabilir. Bu nedenle çocuğun ilgilerini destekleyerek, bir konuya daha uzun süre ayırmasını sağlamak anne ve babalara düşen bir görevdir. Manavgat RAM