İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Advertisements

ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Bilgisayar Mühendisi Mehmet Veysi AYATA
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
Bilgisayarla ne yapılabilir? Bilgisayarların sınırları nelerdir?
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
EV-NET Projesi ALTIN FORMÜL 5: SIFIR AİDAT ! “ 0 “ SIFIR AİDAT ! “ 0 “
MART 2013 İŞLETİM SİSTEMLERİ.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
E-Öğrenme Nedir?
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
BİLGİ TOPLUMU.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
EYLÜL 2014 İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilgisayar Uygulamaları.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
Bilgisayar Ağları İki veya daha fazla bilgisayarın bir araya gelerek oluşturdukları yapıya bilgisayar ağı denir.
Chapter 5. Ağ Protokolleri
Anahtarlama Cihazları ile Laboratuvarların Internet Bağlantısının Etkin Kullanımı Fatih Ertam Akademik Bilişim 2013 Akdeniz Üniversitesi.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Nermin PUNAR /11/2013 İ ngilizce Ö ğ retmenli ğ i.
Örgütsel bilgi kullanımı
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanına Genel Bakış
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Bilgisayar Bileşenleri
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Prof.Dr. Kürşat Çağıltay Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma Laboratuvarı.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
ETKİLEŞİME FELSEFİ BAKIŞ AÇILARI: NORMAN VE SUCHMAN
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)
Sistem Analizi ve Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
Bilgi Sistemleri Hafta4
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
KİRİŞÇİ MOBİLYADA DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE ÜRETİM SÜREÇLERİNİN TAKİBİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Neden Bilişim
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Teoriler ve Yaklaşımlar – 2
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Fırat Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sisteminin Kullanılabilirliği: Nitel Analiz Arş. Gör. Habibe Kazez Lisans Öğrencileri: Merve Koparır, Songül Çimendağ,
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler – PLANLAMA II
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
LİNUX İŞLETİM SİSTEMİ.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
İOS PLATFORMUNDA MOBİL TRAFİK CEZA BİLDİRİM UYGULAMASI
FIRAT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ

Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri

Kullanıcı ya da genel adıyla ‘İnsan’ burada başroldeki bileşendir. Burada kullanıcı tek bir kişi ya da grup olabilir. KULLANICI

Kullanıcının gerçekleştirmek istediği görevi yerine getirdiği alettir. İBE çerçevesinde bu araç, mevcut ya da ileride geliştirilecek herhangi bir bilişim teknolojisi ürünüdür. ÖRNEK: Bilgisayarlar, telefon, mobil cihazlar ARAÇ/ ARAYÜZ

Görev, kullanıcının elindeki araç ile gerçekleştirdiği iştir. GÖREV

Bağlam, kullanıcının bir görevi bir araç ile gerçekleştirirken içinde bulunduğu ortamdır. Bu ortam kullanıcının ofisi, arabası, evi, sınıfı veya sokaklar ya da bir internet kafe olabilir. BAĞLAM

NOT: İBE çalışmalarında bu dört bileşen göz önüne alınarak, her koşulda, tüm kullanıcılar tarafından, tüm görevlerin en az çaba ve sorunsuzca gerçekleştirilerek sistemin kullanılabilmesi için gerekli tasarım çalışmalarına yer verilir.

Kullanılabilirlik Mühendisliği (Usability Engineering) kavramı ilk defa 1980’li yılların başlarında Digital Equipment Corporation firmasındaki kullanılabilirlik uzmanlarınca ortaya atılmış bir kavramdır. Sistemlerin kullanılabilirliği çalışmalarını planlamak, gerçekleştirmek ve gerçeklemek amacı ile kullanılan kavram ve teknikler olarak tanımlanır. KULLANILABİLİRLİK MÜHENDİSLİĞİ

Kullanılabilirlik mühendisleri, İBE alanında profesyonel olarak çalışan, daha kullanılabilir bilişim sistemlerinin geliştirilmesi için çeşitli araç ve yöntemleri kullanan ve geliştiren kişilerdir. NOT: Bilişim sistemlerinin analiz, tasarım, gerçekleştirme ve değerlendirme aşamalarının tümünde aktif olarak yer almaktadırlar.

MÜHENDİSLİK, bilimsel prensiplerin, belli bir amaca yönelik yapıların, makinelerin, cihazların ya da sistemlerin ve süreçlerin tasarlanması ve/veya geliştirilmesi için yaratıcı ve estetik bir şekilde uygulanmasıdır. Kullanılabilirlik mühendisliği de, insan bilgisayar etkileşimi konusunda çalışan ve özellikle daha etkin, verimli ve memnuniyet verici, diğer bir deyişle kullanılabilir arayüzlerin oluşturulmasını hedefleyen bir alandır.