ŞÜKRÜYE GÖĞÜŞ İLKOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
Advertisements

EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Okulun Tarihçesi Okulumuz Uşak merkezde Cumhuriyet Mahallesi´nde kendi adını taşıyan sokak üzerinde bulunmaktadır.Yapımı 1995´te tamamlanmış ve 9 derslikli.
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI KUVAYİ MİLLİYE İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
SEYRANBAĞLARI İLKÖĞRETİM OKULU ÇANKAYA/ANKARA. MİSYONUMUZ Öğrencilerimizin yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda; özgüven sahibi, sorumluluklarının.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TC İZMİR VALİLİĞİ Cumhuriyet İlkokulu BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ALSANCAK LİONS ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
EĞİL DÜZLÜK İLKOKULU. MEHMET ÖNDER OKUL MÜDÜRÜ OKULUMUZ  DÜZLÜK İLKOKULU  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  BRİFİNG DOSYASI  DİYARBAKIR  EĞİL 
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ÇUKUROVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI YUSUF BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
T.C. Ağrı-Patnos SÜTLÜPINAR İLKOKULU
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
İNCİ ŞENER İLKOKULU BRİFİNG DOSYASI 2013/2014.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
ISPARTA / YALVAÇ MEHMET NECATİ AKEL
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
BİNA –ARSA ve DONANIM BİLGİLERİ
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
MANYAS ANADOLU LİSESİ.
TOKİ KAYAŞEHİR ANADOLU LİSESİ
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TOROSLAR ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
OKULUMUZDAN SUNGURLU KI Ş GÖRÜNÜMÜ-ÇORUM YOLU.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
Sunum transkripti:

ŞÜKRÜYE GÖĞÜŞ İLKOKULU

Marka şehre yakışan marka okul olmak VİZYONUMUZ Marka şehre yakışan marka okul olmak

MİSYONUMUZ Biz, öğrencilerimizi yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda özgüven sahibi ve sorumluluklarının bilincinde, çağdaş bilgilere ulaşabilen, dünyada eğitim alanındaki gelişmelere ayak uydurabilen ve üst öğrenime bu donanımla gidecek bireyler olarak yetiştirmek; sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde kendilerini geliştirebilmelerini sağlamak; okul çevresine Eğitim, Öğretim, Bilim ve Kültür alanlarında bilgiye ulaşma ve kullanma olanağı sunmak için varız. Öğrencilerimizi yenilenen programımız doğrultusunda zirveyi değil zirvenin ötesini göstermek, ufuklarını genişletmek, uyuyan değil soran sorgulayan, kendine güveni olan bireyler yetiştirmek için varız.

Değerlerimiz Şükrüye Göğüş İlkokulu olarak; Çalışanlarımız, öğrencilerimiz ve velilerimiz ile açık iletişim ve empati kurarız. Okuldaki tüm süreçlere okul toplumunun katılımını esas alırız. Çalışanların kendini güvende hissetmesini, işbirliğine dayalı çalışmasını ve kendini sürekli geliştirmesini sağlarız. Eğitim Öğretim’de “öğrenciyi”; yönetimde “okulu” merkeze alırız. Öğrenci başarısını ve mutluluğunu temel alarak kaliteli Eğitim’den ödün vermeyiz.

Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde bulunmak isteyen okul toplumunun tüm bireylerini destekleriz. Öğrencilerimizi kendisiyle ve toplumla barışık, sorumluluklarının bilincinde bireyler olarak yetiştiririz. Asık suratlı değil, mutlu insanlar yetiştiririz. Sevgiyi saygıyı ve ülkenin bütünlüğünü ve değerlerini ön planda tutan, manevi ve ahlaki değerleri ön planda tutan bireyler yetiştirmek. Değişime açık, ufku geniş, hoşgörülü, vatan ve bayrak sevgisiyle donatılmış bireyler yetiştirmek. Temizlik ve sağlıklı yaşam kurallarını benimsemiş, toplumsal yaşama önem veren bireyler yetiştirmek.

Kısaca Okulumuz 1-Okulun Adı ŞÜKRÜYE GÖĞÜŞ İLKOKULU 2-Okulun Adresi Selahattin Eyyubi Mah.48 Nolu Sok. No:46 Şehitkâmil 3-Okulun Telefon Numaraları 226 31 87

4-Okulun Web Adresi http://sukruyegogusilkokulu.meb.k12.tr 5-Okulun E-Mail Adresi sgilkogretim@gmail.com 6-Öğretim Şekli Şu anda Mahmut Fehime Güleç İlköğretim okulu binasında öğleci olarak eğitim öğretim yapmaktayız.

Şükrüye Göğüş Kimdir?                 Adı ve Soyadı : Şükrüye GÖĞÜŞ Baba Adı : Tahir Doğum Yeri     : Gaziantep Doğum Tarihi   : 1909 Ölüm Yeri        : Gaziantep Ölüm Tarihi      : 1987

Okulun Tarihçesi 14 Haziran 1985 tarihinde açılışı yapılarak 1985 – 1986 eğitim ve öğretim yılında hizmete giren okulumuz yukarıda açık kimliği belirtilen merhume Şükrüye GÖĞÜŞ ‘ ün ölümünden önce Milli Eğitim adına bir okul yapılması isteği üzerine yaptığı bağış sonunda okul arsası istimlâk edilmiştir. Okulun arsası 3105 m2 dir. Zemin katın yapımına 1984 te başlanmıştır. 15 milyon Türk Lirası para harcanarak zemin katta 6 derslik, idare odası ve tuvaletler yapılmıştır. Binaya toplam 75 Milyon Türk Lirası Harcanarak 1. Kat 1988 – 1989 öğretim yılında eğitim ve öğretime açılmıştır.1. katta 6 derslik 1 Müdür Odası 2 Bilgisayar sınıfı ve tuvaletlerden ibarettir.

YENİ BİNAMIZ Okulumuz 2010 Temmuz ayında yeniden yapılmak için yıkılmıştır. Okulun tamamlanıp teslimi 2013 yılında yapılmıştır. Yeni binamız 2 Fen,2 BT 1 Müzik,1 Teknoloji Tasarım ve Görsel Sanatlar,3 Anasınıfı olmak üzere 33 derslikten ibarettir.

OKULUMUZUN GÜÇLÜ YÖNLERİ Teknolojik donanımımızın ve ders araç gereçlerimizin yeter seviyede olması; Ast – üst tüm çalışanlar arasında etkili, sağlıklı ve saygılı bir iletişimin ortamının olması. Sıcak, demokratik, nispeten gelişime açık bir okul ortamına sahip olunması. Disiplin ( ciddi yaptırım gerektiren davranışlar ) ve devamsızlık probleminin asgari düzeyde olması. Zararlı alışkanlıkları olan öğrencilerin çok az olması

Okul idaresinin eşgüdümlü çalışması. Anasınıfının olması. Kamera sistemi ile okul içi ve bahçe güvenliğinin 24 saat sağlanması, kayıt edilmesi. Öğretmen veli işbirliğimizin iyi olması Öğretmenlerimizle Okul idaresinin uyumlu çalışması Genç ve idealist bir öğretmen kadrosunun olması

OKULUMUZUN ZAYIF YÖNLERİ Soysal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılımın az olması; Okulun spor tesislerinin yetersizliği Öğrencilerimizin ve velilerimizin ufukun ötesini görmede sıkıntı çekmeleri bu konuda üzerimize düşen yükün fazla olması. Öğrencilerimizin özgüvenlerinin az olması; Çalışanların değişime direnci;(her değişimin mutlaka sancılı olduğunun farkına varılmaması) İnsan kaynaklarının sosyal kültürel faaliyetlere gereken önemi vermemesi

Öğretmenlerin sık sık değişmesi (en az Bir okulda Bir öğretmenin 5 Yıl Görev yapmasını tavsiye ediyoruz.) Yardımcı personel eksiğimizin bulunması Bazı öğretmenlerimizin akademik olarak kendilerini geliştirmeye, yeniliklere açık olamamaları Bazı öğretmenlerimizin teknoloji okur- yazarlığından mahrum olması. Bazı öğretmenlerimizin motivasyonlarının eksik olması – sınıf içi etkinliklerde istenilen verimin alınamaması Bazı konularda görev paylaşımının yapılamaması, görevlerin bir kişi veya gruba kalması. Mali kaynakların yetersizliği. Okula – okumaya karşı ilgisiz velilerin olması, okuma – yazma bilmeyen velilerin bulunması. Okulda örgüt kültürü ve ilkelerinin henüz oluşmaması;

FIRSATLAR İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve çevreyle iletişimin iyi olması. Öğrenci ve personel sayımızın az olması, küçük bir okul olmamız. İlimizde tanınmış 1 üniversitenin olması ve 2 tane özel üniversitenin açılması ve ortaöğretimde çok farklı dallarda eğitim görebilme imkânı. Veli-okul işbirliği; Okul-çevre ilişkisinin güçlü olması;

TEHDİTLER Personel değişiminin fazla olması; Velilerimizin sosyo – kültürel ve ekonomik bakımdan yetersiz olmaları Okulun sanayi bakımından gelişmiş bir ilde olması nedeniyle göç alması. Okulumuzda ikili öğretim yapılması. Disiplin cezalarının, yaptırımdan ve caydırıcılıktan uzak olması (yönetmelik ile ilgili durum.)

Öğrencilerde sigara içmek gibi kötü alışkanlıkların oluşmasına sebep olacak dış ortamların varlığı. Öğrencilerin evlerinde ders çalışma ortamlarının olmaması Medya - İnternetin öğrencilerimiz üzerindeki olumsuz etkileri Okulumuzda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için özel alt sınıfın bulunmaması Hala öğrencilerimizin bir kısmının mevsimlik işlere gitmesi. Ara branşlar da öğretmen eksikliğinin çok olması.

SORUN ALANLARIMIZ Fiziki şartlardan kaynaklanan sorunlar Çevreden kaynaklanan sorunlar Velilerden kaynaklanan sorunlar Teknolojiyi takip edemeyen personelden kaynaklanan sorunlar Personel yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar Mali yetersizliklerden kaynaklanan sorunlar

Okulun Sorunları Çözüm Önerileri Soysal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılımın az olması; Öğrencilerimizin ve velilerimizin ufkun ötesini görmede sıkıntı çekmeleri bu konuda üzerimize düşen yükün fazla olması. Öğrencilerimizin özgüvenlerinin az olması; Çalışanların değişime direnci;(her değişimin mutlaka sancılı olduğunun farkına varılmaması)

İnsan kaynaklarının sosyal kültürel faaliyetlere gereken önemi vermemesi Öğretmenlerin sık sık değişmesi (en az bir okulda bir öğretmenin 5 Yıl Görev yapması) Okulda örgüt kültürü ve ilkelerinin henüz oluşmaması; Personel değişiminin fazla olması; Öğrencilerimizin bir kısmının mevsimlik işlere gitmesi Ara branşlar da öğretmen eksikliğinin çok olması.

Sınıflara Göre Kız Erkek Öğrenci Sayıları Erkek Öğrenci Sayısı Kız Öğrenci Sayısı Sınıf Toplamı  Anasınıfı 39 32 4 71 1 281 272 15 553 2 63 64 4 127 3 54 43 3 97 4 36 41 3 77 6 33 32 2 65 7 42 30 3 72 8 38 32 3 72 Toplam 37 1132

Personel Sayıları 3 İdareci 26 Sınıf Öğretmeni 1 Matematik Öğretmeni 1 Türkçe Öğretmeni 1 Fen ve Teknoloji Öğretmeni 1 Sosyal Bilgiler Öğretmeni

1 İngilizce Öğretmeni 1 Beden Eğitimi Öğretmeni 1 Din Kültürü Ve Ah. Bil. Öğretmeni 1 Rehber Öğretmen 4 Anasınıfı Öğretmeni 1 Ücretli Türkçe Öğretmeni 1 Memur/Hizmetli

Öğrenci Devam-Devamsızlık Durumu Devamsızlık olayları e-okul ile azalmış, Devamsız öğrencilere yapılan yardımlarla özellikle kız öğrenciler okula kazandırılmıştır.

Okulun Hedefleri

Hedef No 1 100 soruluk bir testte halen % 40 olan net oranı; 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında %50’e, 2011/2012 Eğitim Öğretim yılında %60’ye ve 2012/2013 Eğitim Öğretim yılında %75’e çıkarılacaktır.

Hedef No 2 Haftada ortalama bir kitap okuyan öğrenci yüzdesi; 2.sınıfta %45; 3.sınıfta %50; 4.sınıfta %60; 5.sınıfta %50;7.sınıfta %40 ve 8.sınıfta %30 olup, bu oranlar 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında % 10, 2011/2012 Eğitim Öğretim yılında %20, 2012/2013 Eğitim Öğretim yılında %30 arttırılacaktır.

Hedef No 3 Yapılan ev ziyaretlerinde planlı olarak üst öğrenim sınavlarına hazırlanan öğrenci oranı % 10 olarak saptanmış iken bu oran 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında % 30’a, 2011/2012 Eğitim Öğretim yılında % 50’ye ve 2012/2013Eğitim Öğretim yılında % 70’e çıkarılacaktır.

Hedef No 4 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında sınıf başına ortalama 2 olan sınıf-veli toplantı sayısı 2011/2012 Eğitim Öğretim yılında 3’e, 2012/2013 Eğitim Öğretim yılında 5’e çıkarılacaktır. Ortalama veli katılımı % 50’den % 70’e çıkarılacaktır.

Hedef No 5 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında 1 olan “veliye öğrenci çalışmasını takip formu gönderen öğretmen” sayısı 2011/2012 Eğitim Öğretim yılında, 12’ye çıkarılacaktır.2012/2013 eğitim öğretim yılında 20 ye çıkarılacaktır.

AKADEMİK BAŞARI İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Akademik Başarıyı Artırıcı Çalışmalar Yönergesi doğrultusunda

2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında

1 - Okul Yürütme Kurulu Oluşturuldu. 2 - Okulun kendi bünyesinde deneme sınavları yapıldı. 3 - Öğrenciler öğretmenlere zimmetlendi. 4 - Halk Eğitim Merkezi bünyesinde SBS kursu açıldı.

5-Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından kursa gelen öğrenciler için yardım talebinde bulunuldu. 6-Vakıftan öğrencilere yardımcı kitaplar gönderildi.

Sonuç 60 öğrencimiz sınava girmiştir.

331.924 Puan ortalaması yakalanmıştır.(Gaziantep ortalaması 286.. dır)

30 öğrencimiz çeşitli Anadolu Liselerine yerleştirilmiştir 30 öğrencimiz çeşitli Anadolu Liselerine yerleştirilmiştir.(% 50 başarı )

Ayrıca 5.6.7 ve 8. sınıftan DPYB sınavına girenlerden 15 öğrencimiz Bursluluğu kazanmıştır.

2012-2013 1-Sınava girebilecek öğrenci sayısı ortalama 50

2- Puan hedefimiz 350

3-Hedefimiz sınavla öğrenci alan bir üst eğitim kurumuna 40 öğrenci yerleştirmek (% 80 )

Bu Amaçla Halk eğitim bünyesinde okulumuzda kurs açıldı. Öğrenciler öğretmenlere zimmetlendi. Öğretmenlerimizin hazırladığı deneme sınavları yapılmaktadır.

Okulumuz Böyle İken

BÖYLE OLDU