Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi 16.03.2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

GELİŞİM DÖNEMLERİ.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BEBEKLER Giriş.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ANA BABA VE ERGENLİK.
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
DİNÎ GELİŞİM VE TEORİLERİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ERGENLİK.
Orta ve Son Çocuklukta Gelişim Çocuklar İçin Kitap Seçimi.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Çİzgİ Romanlar.
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
ERGENLİK.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi

Son Çocukluk Dönemi 12+ Ergenlik (adolescent) Büyümek, olgunlaşmak «Genç yetişkine değişik yetişkinlik rollerini vatandaşlık sorumluluğunun sonuçlarına katlanmak zorunda kalmadan denemesine izin verildiğinde yaşanan normatif bunalım» 16/03/2015BBY164 Çocuk ve Gençlik Yayınları2

Ergenlikte Gelişim Bedensel özelliklerini kabul etmek ve bedenini etkili biçimde kullanmak. Eril ya da dişil bir toplumsal rolü gerçekleştirmek. Her iki cinsten yaşıtlarıyla yeni ve daha olgun ilişkiler kurmak. Anababadan ve diğer yetişkinlerden duygusal bağımsızlığı gerçekleştirmek. Bir mesleğe hazırlanmak/yönelmek. Evliliğe ve aile yaşamına hazırlanmak. Toplumsal bakımdan sorumlu bir davranışı istemek ve gerçekleştirmek. Davranışın rehberi olarak bir dizi değer ve bir ahlak sistemi kazanmak, bir ideoloji geliştirmek 16/03/2015BBY164 Çocuk ve Gençlik Yayınları3

Ergenlikte Gelişim Bedensel ve cinsel gelişim Beden imgesi Olgunlaşma Bilişsel gelişim İdealizm kazanır ve cinsellik, ahlak, din gibi konularla ilgili kendilerine ait bir değerler sistemi edinirler. Ergen benmerkezliliği 25/03/2015BBY164 Çocuk ve Gençlik Yayınları4

Ergenlikte Gelişim Kişilik gelişimi – kişilik kargaşası Aile ilişkileri Arkan ilişkilerinin farklılaşması Aile üslubunun önemi 25/03/2015BBY164 Çocuk ve Gençlik Yayınları5

12-14 Yaş Dönemi Çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi İçe dönük veya isyankar bir yapı Örnek alacakları karakterler ararlar Biyografiler çok yararlıdır

12-14 Yaş Dönemi Erkek çocukların ilgi duydukları konular Fen kitapları Mekanik yapıları anlatan kitaplar Macera romanları Spor ile ilgili kitap ve dergiler Kız çocuklarının ilgi duydukları konular Romantik romanlar Meslek hikayeleri Polisiye romanlar

12-14 Yaş Dönemi Her iki grubun ilgi duyduğu konular/kitaplar Hayvanlar Tarihi romanlar Biyografiler Mizah yetenekleri çok gelişmiştir. İnce mizahtan, çok anlamlı sözcüklerden hoşlanırlar Koleksiyon merakı bu yaşlarda ortaya çıkar (genellikle geçicidir) Hayal gücü hala kuvvetlidir, idealizme dönüşür

Çocuklar İçin Kitap Seçimi Çocukların ruhsal ihtiyaçları Gelişim özellikleri Değişik yaşlarda ilgi duydukları konular

Çocukların Ruhsal İhtiyaçları Din, dil, ırk ve ulus ayırımı olmaksızın bütün çocukların ortak ruhsal ihtiyaçları vardır İlk yıllarda daha belirgin olan bu ihtiyaçlar zamanla geri plana itilir, ancak yok olmazlar Bir anlamda çocuklarla yetişkinlerin temel ruhsal ihtiyaçları aynıdır Çocuklara kitap seçerken bu ihtiyaçların göz önünde tutulması faydalı olur

Temel Ruhsal İhtiyaçlar Güven duygusu (maddi ve manevi) Başarma Bir gruba kabul edilme Oyun ve değişiklik Estetik

Güven Duygusu Sevme ve sevilme ihtiyacı Maddi güven duygusu Bilme ve öğrenme ihtiyacı

Sevme ve Sevilme İhtiyacı Güven duygusu ihtiyacının en açık şekli sevme ve sevilme ihtiyacıdır Yokluğu çeşitli ruhsal dengesizliklere neden olur Çocukta bu eksikliği görmek olasıdır (kırık bir oyuncağa veya hırpalanan bir köpeğe aşırı bağlılık) Çocuk sevgiyi önce ailesinde arar Aile ilişkileri çocuğun sağlam bir ruhsal temel oluşturmasında büyük rol oynar

Sevme ve Sevilme İhtiyacı Aile ilişkileri sevgi ve bağlılık dolu olan çocuklar kendilerine güvenli, başkalarına karşı sevgi dolu olurlar Aile bağlılığı arkadaş bağlılığını doğurur Aile ilişkilerini başarılı bir şekilde konu alan kitaplar bu ihtiyacı karşılamak açısından önemlidir (Örn.: Küçük Kadınlar)

Sevme ve Sevilme İhtiyacı Sevme ve sevilme ihtiyacı çocukları aşkı aramaya yöneltir Çocuk edebiyatında “aşk” unsuru erken başlar ve çok kullanılır Aşk daha çok bir sembol olarak kullanılır İyi, çalışkan ve azimli olmanın ödülü gibidir

Maddi Güven Duygusu Anne kucağında başlar Bütün insanlarda vardır Masallardaki zenginliğin nedeni bu ihtiyacı karşılamaktır Masallardaki zenginlik, endişeleri bir süre için yok eder

Bilme ve Öğrenme İhtiyacı Güven duygusu, her şeyi doğru ve emin olarak bilmek, öğrenmek ihtiyacını doğurur Çocukların çok soru sormaları bu ihtiyaçtan kaynaklanır (3-5 yaş) Çocukların merak ettikleri konularda bilgi ihtiyacını karşılayacak eserler verilmesi önemlidir

Başarma İhtiyacı Bütün insanların temel ihtiyaçlarından biridir Her insan yaptığı işte başarılı olmak, beğenilmek ve takdir görmek ister Çocukta başarı duygusu önceleri çok somuttur Çok erken başlar

Başarma İhtiyacı Anne ve baba başardıkları işlerle çocukların tartışmasız ilk kahramanlarıdır (araba kullanmak, yemek yapmak gibi) Çocuğa ilk anlatılan masal ve hikayelerdeki kahramanlar fiziksel başarı gösteren kahramanlardır (Örn.: Yüzmeyi öğrenen ördek yavrusu)

Başarma İhtiyacı Çocuk büyüdükçe ruhsal ve zihinsel başarıları önemsemeye başlar Sıkılganlığını yenen bir kahraman Kötü alışkanlıklardan kurtulan bir kahraman Biyografiler bu ihtiyacın karşılanmasında yardımcı olur

Bir Gruba Kabul Edilme İhtiyacı Güven ihtiyacının sonucudur Aile çocuğun ilk grubunu oluşturur Çocuk büyüdükçe önce oyun sonra okul arkadaşları ikinci önemli çevresini oluşturur Aile değerlerinin yanı sıra arkadaş değerleri de önem kazanır

Bir Gruba Kabul Edilme İhtiyacı yaşlarında ulusçuluk, ilk gençlik çağlarında insanlık kavramları gelişir ve yerleşir Kitaplar bu kavramların ve duyguların gelişmesinde rol oynar Küçük yaşlarda arkadaş grubuna girmeyi konu alan kitaplar yardımcı olur (Örn.: Haydi Arkadaş Olalım)

Bir Gruba Kabul Edilme İhtiyacı İleri yaşlarda ulusal destanlar, kahramanlık hikayeleri, çeşitli ırk ve ulusların çocuklarına ait hikayeler yararlı olur Irk, din, dil ve ulus ayrımı olmadan insanlığın bir bütün olduğunu yansıtan eserler küçük yaşlarda insanlık sevgisinin gelişmesi açısından önemlidir

Oyun ve Değişiklik İhtiyacı Çocukların en önemli ihtiyaçlarından biridir Çocuklar yetişkinlerin kurallarla dolu dünyasından sıkılırlar Kitaplar bu ihtiyaca seslenebilir Tekerlemeler Neşeli şiirler Peri masalları Macera romanları Biyografiler Polisiye romanlar

Estetik İhtiyacı Temel ihtiyaçlardan biridir Süsleme ve süslenme ihtiyacından doğar Bazı insanlarda daha sonra sanata yönelir Çocuklarda estetik duygusu doğuştan vardır Bu duygunun geliştirilmesi önemlidir Edebi yönü kuvvetli, resimleri başarılı eser bu konuda yardımcı olur

Çocukların İlgi Duyduğu Konular Çocuklar değişik yaşlarda değişik konulara ilgi duyarlar Kişisel ilgileri, zeka düzeyleri, yetenekleri ve çevreleri farklıdır Ancak, ortak bazı özellikleri de vardır ve yaşa göre bazı genellemeler yapmak mümkündür

Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi