KİŞİLİK  Kişiliğin üç parametresi vardır. 1) Algı 2) Duygu 3) Tepki.  Bir kişi ne algılıyor, ne hissediyor, nasıl davranıyor bunun bütününe kişilik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
Advertisements

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
OTİZM (AUTISM).
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Bilişsel Öğrenme Kuramı
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Gelişime Giriş.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
KİŞİLİK ve KİŞİLİK TİPLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
STRES YÖNETİMİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KİŞİLİK  Kişiliğin üç parametresi vardır. 1) Algı 2) Duygu 3) Tepki.  Bir kişi ne algılıyor, ne hissediyor, nasıl davranıyor bunun bütününe kişilik denir. Bu nedenle davranış tek başına kişiliği göstermez.  Bir kişinin gerçek kişiliğini bunların üçünü aynı anda gören birisi bilir.  ÜÇÜ arasındaki tutarlılık bozulmaya başlarsa kişilik bozulur

 Kişiliğin iki boyutu vardır. 1.Mizaç 2.Karakter

Mizaç:  Sakin yapılı olma,  içe dönük olma,  göz,saç rengi,  yüz şekli, gülme şekli, ağlama şekli,  yavaş olma, hızlı olma,  boy uzunluğu, fırıldak olması.  Duygulu olmak. Geveze olmak.  Dağınık olmak.  Hızlı konuşmak.  Kısaca Genetik özellikler.

 Bir kişinin mizacını değiştirirsen kişilik bozulur. Hasta olur.  Mizaç değiştirilemez yönetilebilir.  Çocuklar küçüklüğündeki yapısı mizaca yakındır. Mesela hareketli bir çocuğa sürekli akıllı ol, efendi ol, azıcık dur demek mizacı bozar. Ya da sakin çocuğa sürekli hareketli ol, hızlan, bağır, çağır, demek mizacı bozar.  Dokunulmaktan hoşlanmamak yani soğukluk bir mizaçtır.

 Karakter:  Eğitim, aile, çevre faktörleriyle kazanılan duygu davranış ve çevre olgusu bunların bütünüdür.  Mücadeleci, inatçı olma,  Sebatlılık, esneklik, düzenli olma.  Olumsuz durumlar karakter bozukluğudur. Yüksek sesli yani bağırarak konuşmak. Çünkü öğrenilmiş bir yapıdır.

 İnsanın kişiliği net olmalıdır. Duruma göre değişmemelidir. Yani tutarlı olmalıdır.  Bir insan her ortamda zengin, fakir, hasta, iyi, trafikte yürürken kişiliği değişmiyorsa tutarlıdır ve sağlam bir kişiliktir. Şartlara göre kişilik değil davranışlar değişebilir.  Davranışlar bazen aldatıcı olabilir. Kişilerin ne hissettiğini ne düşündüğünü araştırmalısınız. Duygu; hissedilen şeylerdir. Düşünce; insanın içindeki seslerdir. Fikirlerdir.

KİŞİLİK TİPLERİ Temelde ikiye ayrılır  1) İçe Dönükler.  2) Dışa dönükler

 İÇE DÖNÜKLER: İçe dönük daha bireysel daha özel şeyi seven daha çok kendi duyguları odaklı yaşayan kişi. Topluma açılmayı insanlarla iletişimi pek sevmez. Mesela düğünlerden sıkılır, toplantılara pek gitmez arkadaş çevresi azdır. İçe dönük birini konuşmaya zorlarsanız hasta edersiniz.

 DIŞA DÖNÜKLER: Dışa dönüklük ise gezmeyi, konuşmayı, paylaşmayı sever, gezmeleri, sohbetleri, yemekleri sever. Dışa dönük birini eve kapatırsanız hasta edersiniz.

Negatif duyguların birleşmesi Görsel Hatırlama (GH) İşitsel Hatırlama (İH) İç konuşmalar (İD) Kinestetik İşitsel Kurgu (İK) Görsel Kurgu (GK) Pozitif duyguların birleşmesi ZİHİNSEL STRATEJİ

GELİŞİMİN BOYUTLARI  FİZİKSEL  BİLİŞSEL  PSİKOSOSYAL

GELİŞİMİ ETKİKEYEN FAKTÖRLER  KALITIM  ÇEVRE  ZAMAN (KRİTİK DÖNEM-TARİHSEL ZAMAN)

GELİŞİMLE İLGİLİ İLKELER 1. KALITIM VE ÇEVRE İLE ETKİLEŞİMLİ BİR SÜREÇ 2. SÜREKLİDİR VE BELLİ AŞAMALARI İÇERİR 3. BÜTÜNDÜR 4. BELLİ BİR YÖNELİM VARDIR

 Özelden özele doğrudur. (büyük kas-küçük kas)  Baştan aşağı doğrudur. (baş büyük…)  İçten dışa doğru (iç organlar…)

 5.Kritik dönemler vardır.(öğrenilmiş çaresizlik, kompleksler gibi) 6.Nöbetleşe devam eder. Bazen biri öne geçer, bazen diğeri 7. Bireysel farklılıklar vardır. 8. Bir dönemde gerçekleşmeyen daha sonra kazanılabilir. 9.Dağılma ile çocuk ben merkezciliğinden kurtulur.

GELİŞİM GÖREVLERİ  Olgunlaşma  Toplumsal beklenti  Kişisel değer ve beklentiler

SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİ 6-11 YAŞ  Empatinin başlangıcı  Tümavarım düşünme başlar  Tersine çevirebilir.  Korunum kazanılır. (Sayı, alan, uzunluk, madde, nitelik, ağırlık, hacim )  Gruplama, sınıflama, sıralamayı birçok özelliğe göre yapabilirler.  Soyut ve mecaz kavramları anlamada zorluk yaşarlar.  Sembolleri anlayabilir.

 Dışa bağımlı ahlak vardır.  Kurallara mutlak uymak gerek.  Kuralları yüce bir otorite koymuştur.  Gelenekler önemlidir.  Başarıya karşılık aşağılık duygusu Yetişkinler gibi olmak isterler (uygun işler ve destek gerek, beklentilerimiz dengeli olmalı, kıyaslama yok, mükemmeliyetçi ana babalar dikkatli olmalılar)  Okuma-yazma-dört işlem becerileri

 İyi çocuk zamanı  Toplum ve devletin beklentileri önemlidir.  Grubun ihtiyaçları kendi ihtiyaçlarının önünde gelir.  Cinsel dürtüler gizlenir, konuşulmaz  Tüm gücünü oyuna ve sosyal becerilere verir.  Oyun grupları hemcinslerindendir.  Hayalleri yoğundur  Modelleme yoğundur  Özdeşlik ve ödünleme becerileri kazanır

 Okula karşı isteksizlik ve öğrenilmiş çaresizlik ortaya çıkabilir.  Ödevleri yapma isteği azalır-artar  Maymun iştahlı olabilirler  Gösterişe yönelebilirler  Tv, bilgisayar, internet bağımlılığı oluşabilir.  Kardeş kıskançlıkları olabilir.  Kardeş kavgaları olabilir.  Anne-baba ile rekabet edebilirler.  Arkadaşları ile rekabet edebilirler.

BİREYSEL FARKLILIKLARIN NEDENLERİ çocuk Aile,oyun,akranlar,din, ahlak sağlık, okul. Akrabalar, komşular, medya, sosyal hizmet, yasal hizmet, aile dostları kültür

Bu dönem özetle  Sinerji, takım çalışması  Yardımlaşma, dayanışma  Şükür, vicdan,  Şevk, adanma  Kaşiflik, bağımsızlık,  Araştırma  Modelleme  Büyüme  Hayal kurma  Yetenekleri gösterme, gösteriş  Cinsiyet rolleri benime

ali dolgunyürek İletişim;

Dinlemek bir beceridir. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederiz.